3 ECTS | |
30 P + 15 PK | |
0% primjene e-učenja | |
Odjel za biologiju (Sceduly) |
Nositelji: Jasna PuizinaSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Upoznavanje studenata s odnosima žive i nežive prirode Razumjevanje temeljnih principa stanične biologije Savladavanje osnova genetike i ekoloških odnosa među organizmima |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Očekivani ishodi učenja |
Studenti će nakon uspješno položenog predmeta moći: |
• Prepoznati značenje živih organizme u odnosu na okoliš |
• Ovladati temeljnim znanjima iz stanične biologije i evolucije organizama |
• Znati osnovne genetičke principe |
• Znati kako promijene okoliša utječu na promjene ekosustava |
Sadržaj predmeta |
Živa i neživa priroda (3+1). |
Prokarioti, eukarioti, odnosi među biljkama-životinje (3+1). |
Membrana i transporti kroz membranu, jezgra, jezgica DNA, RNA, CD-biologije |
(3+1). |
Endoplazmatski retikulum, Golgijev aparat, lizosomi (3+1). |
Mitohondrij – disanje, kloroplasti - fotosinteza, peroksisomi (3+1). |
Stanični ciklus, mitoza, mejoza (spermatogeneza, oogeneza), oplodnja (3+1). |
Embrionalni razvoj, model operona diferencijacija kod biljaka i životinja (3+1). |
Starenje i smrt, virusi (HIV), tumori (3+1). |
Osnove nasljeđivanja, Mendelovi zakoni, mutacije (3+1). |
Ekološki pojmovi i odnosi organizama u biocenozama (3+1). |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari |
Obveze studenata |
Obaveza je studenata da u toku slušanja kolegija izrade seminarski rad koji ujedno mora i znati prezentirati. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Studenti nakon završenih predavanja mogu u vrijeme ispitnog roka polgati čitav kolegiji u pismenom obliku. |
Obvezna literatura |
Autorizirana predavanja na webu PMF-a G. M. Cooper, Stanica: molekularni pristup, Medicinska naklada, Zagreb, 2004. |
Izborna literatura |
A.Delić i N. Vijtiuk, Prirodoslovlje, Školska knjiga, Zagreb, 2004. |
Načini praćenja kvalitete |
Kvaliteta nastave pratit će se prikupljanjem povratnih informacija od studenata putem konzultacija, rasprava i pitanja koja se postavljaju tijekom nastave. Krajem semestra, evaluacija predmeta i nastavnika provest će se putem anonimne studentske ankete. Analizirat će se uspješnost studenata na ispitu, te koristiti u svrhu unapređenja kvalitete u narednoj akademskoj godini. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Fizika (izborni 5. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |