| 3 ECTS | |
| 45 L | |
| 0% primjene e-učenja | |
| Odjel za kemiju (Sceduly) |
| Nositelji: Viljemka Bučević Popović, Matilda ŠprungSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Cilj je predmeta da se studenti kroz praktični rad upoznaju sa svojstvima bioloških molekula (aminokiseline, enzimi) te metodama koje se koriste za njihovu analizu i odjeljivanje. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Odslušan predmet Biokemija I. Ulazne kompetencije koje su potrebne za uspješno praćenje predmeta: • poznavanje osnovnih načela rada u kemijskom laboratoriju |
| Očekivani ishodi učenja |
| Student će nakon položenog ispita biti u stanju: |
| • opisati i protumačiti kiselo-bazna svojstva aminokiselina |
| • izmjeriti enzimsku aktivnost, prikazati i analizirati kinetiku enzimskih reakcija. |
| • provesti tehniku elektroforeze za analizu bioloških makromolekula |
| • provesti odjeljivanje proteina gel-filtracijom |
| • odrediti koncentraciju proteina |
| Sadržaj predmeta |
| 1.-6. Kiselo-bazna svojstva aminokiselina. |
| 7.-12.Vremenski tijek enzimske reakcije. Enzimska kinetika. |
| 13.-18. Inhibicija enzimske reakcije. Aktivacija enzimske reakcije. |
| 19.-24. Utjecaj temperature na aktivnost enzima. |
| 25.-30. Elektroforeza proteina. |
| 31.-36. Elektroforeza nukleinskih kiselina. |
| 37.-42. Metode odjeljivanja proteina. Gel-filtracija. |
| 43.-45. Određivanje koncentracije proteina metodom po Bradfordu. |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Laboratorijske vježbe |
| Obveze studenata |
| Pohađanje nastave, ulazni kolokviji, izvještaj s vježbi, ispit |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Ulazni kolokviji – 10 %Izvještaj rezultata praktičnog rada i aktivnost na nastavi – 10% Pismeni ispit – 80% |
| Obvezna literatura |
| Praktikum iz biokemije (interna skripta) Stryer, Berg, Tymoczko, Biokemija, Školska knjiga, 2013. |
| Izborna literatura |
| Voet, Voet: Biochemistry, 4 izd., John Wiley & Sons, 2011. |
| Načini praćenja kvalitete |
| Kvaliteta nastave pratit će se prikupljanjem povratnih informacija od studenata putem osobnih konzultacija, zajedničkih razgovora i anonimne studentske ankete. Analizirat će se uspješnost studenata na završnom ispitu, te koristiti u svrhu unapređivanja izvođenja nastave u narednoj akademskoj godini. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni prijediplomski studij • Fizika (izborni 6. sem.) Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Biofizika (izborni 2. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |