3 ECTS | |
45 L | |
0% primjene e-učenja | |
Odjel za kemiju (Sceduly) |
Nositelji: Viljemka Bučević Popović, Matilda ŠprungSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Cilj je predmeta da se studenti kroz praktični rad upoznaju sa svojstvima bioloških molekula (aminokiseline, enzimi) te metodama koje se koriste za njihovu analizu i odjeljivanje. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Odslušan predmet Biokemija I. Ulazne kompetencije koje su potrebne za uspješno praćenje predmeta: • poznavanje osnovnih načela rada u kemijskom laboratoriju |
Očekivani ishodi učenja |
Student će nakon položenog ispita biti u stanju: |
• opisati i protumačiti kiselo-bazna svojstva aminokiselina |
• izmjeriti enzimsku aktivnost, prikazati i analizirati kinetiku enzimskih reakcija. |
• provesti tehniku elektroforeze za analizu bioloških makromolekula |
• provesti odjeljivanje proteina gel-filtracijom |
• odrediti koncentraciju proteina |
Sadržaj predmeta |
1.-6. Kiselo-bazna svojstva aminokiselina. |
7.-12.Vremenski tijek enzimske reakcije. Enzimska kinetika. |
13.-18. Inhibicija enzimske reakcije. Aktivacija enzimske reakcije. |
19.-24. Utjecaj temperature na aktivnost enzima. |
25.-30. Elektroforeza proteina. |
31.-36. Elektroforeza nukleinskih kiselina. |
37.-42. Metode odjeljivanja proteina. Gel-filtracija. |
43.-45. Određivanje koncentracije proteina metodom po Bradfordu. |
Vrste izvođenja nastave |
- Laboratorijske vježbe |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, ulazni kolokviji, izvještaj s vježbi, ispit |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Ulazni kolokviji – 10 %Izvještaj rezultata praktičnog rada i aktivnost na nastavi – 10% Pismeni ispit – 80% |
Obvezna literatura |
Praktikum iz biokemije (interna skripta) Stryer, Berg, Tymoczko, Biokemija, Školska knjiga, 2013. |
Izborna literatura |
Voet, Voet: Biochemistry, 4 izd., John Wiley & Sons, 2011. |
Načini praćenja kvalitete |
Kvaliteta nastave pratit će se prikupljanjem povratnih informacija od studenata putem osobnih konzultacija, zajedničkih razgovora i anonimne studentske ankete. Analizirat će se uspješnost studenata na završnom ispitu, te koristiti u svrhu unapređivanja izvođenja nastave u narednoj akademskoj godini. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Fizika (izborni 6. sem.) Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Biofizika (izborni 2. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |