| 5 ECTS | |
| 30 P + 30 PK | |
| 0% primjene e-učenja | |
| Odjel za informatiku (Sceduly) |
| Nositelji: Dino NejašmićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Stjecanje temeljnih znanja o raspodijeljenom računarstvu i odgovarajućim sustavima. Vladanje temeljnim načelima primjene, vrednovanja te modeliranja raspodijeljenih sustava |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Nema ih. |
| Očekivani ishodi učenja |
| 1. Nabrojati karakteristike, prednosti i nedostatke raspodijeljenih sustava |
| 2. Razumjeti specifičnosti programske podrške raspodijeljenih sustava |
| 3. Razumjeti algoritme komunikacije u raspodijeljenim sustavima |
| 4. Razumjeti logičke, vektorske i matrične satove |
| 5. Nabrojati i razumjeti načine zajedničkog korištenja dijeljenih resursa i algoritme međusobnog isključivanja u raspodijeljenim sustavima. |
| 6. Opisati model partnerskog umrežavanja |
| Predavanja: Uvod u raspodijeljene sustave (2h) |
| Sadržaj predmeta |
| Predavanja: Uvod u raspodijeljene sustave (2h) , definicija raspodijeljenih sustava, prednosti i nedostatci raspodijeljenih sustava (2h), karakteristike raspodijeljenih sustava (2h), dijeljenje resursa (2h), sklopovske postavke raspodijeljenih sustava (3h), operacijski sustavi raspodijeljenih sustava (3h), posrednički vezni programi (middleware) (2h), komunikacije u rapodijeljenim sustavima (4h), logički, vektorski i matrični satovi (4), međusobna isključivanja (2), klijent poslužitelj model (2h), mreže partnerskog umrežavanja (2h). Vježbe prate područje predavanja u istoj satnici. |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Vježbe |
| Obveze studenata |
| Pohađanje predavanja i vježbi prema pravilniku o studiranju. Izrada zadanih laboratorijskih vježbi. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (0.5) - Praktični rad (1.5) - Usmeni ispit (1) - Pismeni ispit (2) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Prisustvovanje na nastavi (10%), Pismeni/usmeni ispit (po izboru) (90%) |
| Obvezna literatura |
| M. Van Steen, A. Tannebaum, Distributed Systems: Principles and Paradigms, Prentice Hall |
| Izborna literatura |
| R. Orfali, D. Harkley, J. Edwards: The Essential Distributed Object Survival Guide, John Wiley |
| Načini praćenja kvalitete |
| Razgovori sa studentima, anonimna studentska anketa, uspješnost na ispitu, samoanaliza. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika; smjer: Računarski (izborni 4. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |