PMID30: Objektno orijentirano programiranje (79284)

 6 
ECTS
30 P + 30 PK
25% primjene e-učenja
Odjel za informatiku (Sceduly)
Nositelji: Saša Mladenović
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Kolegij je zamišljen kao programerski kolegij uvodne razine za studente sa prijašnjim iskustvom programiranja. U sklopu kolegija, studentima koji su upoznati proceduralnom paradigmom, se predstavljaju koncepti objektno orijentiranog programiranja. Kolegij započinje sa kratkim pregledom upravljačkih struktura i podatkovnih tipova sa naglaskom na strukturirane tipove podataka i rad sa nizovima. Zatim se nastavlja sa prikazom objektno orijentirane paradigme, pri čemu je fokus na definiciji i načinu korištenja klasa, zajedno sa osnovama objektno orijentiranog razvoja. Na kraju kolegija, očekuje se da studenti usvojene koncepte demonstriraju kroz izradu jednostavne dvodimenzionalne računalne igre u odgovarajućem okviru koji će im biti predstavljen za vrijeme kolegija.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Studenti koji nemaju prijašnja iskustva sa programiranjem ili koji nemaju dovoljno povjerenja u vlastite programerske sposobnosti bi trebali završiti jedan ili više uvodnih programerskih kolegija koji se nude u sklopu Fakulteta.
Očekivani ishodi učenja
Razviti jednostavan objektno orijentirani (OO) projekt koristeći OO paradigmu i pripadajuće pomoćne alate. Implementirati OO model u OO jeziku visoke razine korištenjem objekata, klasa, nasljeđivanja, nizova, uvjetovanih izraza i iteracije. Upoznati sa načinom dokumentiranja, rasporedom, testiranjem i pronalaženjem grešaka kod OO programiranja. Objasniti prednosti korištenja OO razvojnog pristupa i u kojim slučajevima je to prikladna metodologija. Primijeniti ispravnu programersku paradigmu ovisno o zadanom problemu, te biti upoznat sa utjecajem odabrane paradigme na razvoj i održavanje aplikacija. Dizajnirati i implementirati prikladno GUI (grafičko korisničko sučelje) za pristupni (front-end) dio objektno orijentirane aplikacije.
Sadržaj predmeta
Uvodni koncepti vezani uz informacijske sustave
Osnovni koncepti u objektno orijentiranom programiranju
Dekompozicija problema
Korištenje metoda
Korištenje naprednih metoda
Korištenje klasa i objekata
Nasljeđivanje
Kolokvij
Razvojni okvir za 2D računalnu igru
Primjer razvoja računalne igre korištenjem razvojnog okvira
Upravljanje iznimkama
Događaji
Delagati
Kontrole na grafičkom korisničkom sučelju
Prezentacija završnih projekata
Vježbe prate predavanja u istoj satnici i raspodjeli tema
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Vježbe
- Mješovito e-učenje
- Samostalni zadaci
- Laboratorij
- Domaće zadaće
Obveze studenata
Prisustvo na predavanjima i vježbama, aktivno sudjelovanje na nastavnim aktivnostima, izrada domaćih radova, izrada završnog projekta, ispit.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (2)
- Praktični rad (1)
- Kolokviji (0.5)
- Usmeni ispit (0.5)
- Pismeni ispit (0.5)
- Projekt (1.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Prisustvo/sudjelovanje na nastavi (20%)
Projekt ( 40%)
Pismeni/usmeni ispit (40%)
Obvezna literatura
Programiranje C# 4.0 Ian Griffiths, MaZhew Adams i Jesse Liberty (2011) (HRV)
Programming C# 4.0 - Building Windows, Web, and RIA Applications for the .NET 4.0 Framework, Ian Griffiths, Matthew Adams, Jesse Liberty, O'Reilly Media (2010) (ENG)
Izborna literatura
Pripadajuća znanstvena literatura, odabrani radovi iz navedenog područja.
Načini praćenja kvalitete
Razgovor sa studentima, anonimna studentska anketa, uspješnost studenata na kolegiju, samoanaliza.
Izvedba
Sveučilišni prijediplomski studij
 •  Fizika (izborni 6. sem.)
 •  Informatika (obvezni 4. sem.)
 •  Informatika i tehnika (obvezni 4. sem.)
 •  Matematika; smjer: Matematički (izborni 4. i 6. sem.)
 •  Matematika; smjer: Računarski (obvezni 4. sem.)
 •  Matematika; smjer: Primijenjena matematika (izborni 4. sem.)
 •  Matematika i informatika (obvezni 4. sem.)
Sveučilišni diplomski studij
 •  Fizika; smjer: Astrofizika i fizika elementarnih čestica (izborni 2. sem.)
 •  Fizika; smjer: Fizika okoliša (izborni 2. sem.)
 •  Fizika; smjer: Računarska fizika (izborni 2. sem.)
 •  Matematika; smjer: Teorijski (izborni 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.