6 ECTS | |
30 P + 30 PK | |
25% primjene e-učenja | |
Odjel za informatiku (Sceduly) |
Nositelji: Saša MladenovićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Kolegij je zamišljen kao programerski kolegij uvodne razine za studente sa prijašnjim iskustvom programiranja. U sklopu kolegija, studentima koji su upoznati proceduralnom paradigmom, se predstavljaju koncepti objektno orijentiranog programiranja. Kolegij započinje sa kratkim pregledom upravljačkih struktura i podatkovnih tipova sa naglaskom na strukturirane tipove podataka i rad sa nizovima. Zatim se nastavlja sa prikazom objektno orijentirane paradigme, pri čemu je fokus na definiciji i načinu korištenja klasa, zajedno sa osnovama objektno orijentiranog razvoja. Na kraju kolegija, očekuje se da studenti usvojene koncepte demonstriraju kroz izradu jednostavne dvodimenzionalne računalne igre u odgovarajućem okviru koji će im biti predstavljen za vrijeme kolegija. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Studenti koji nemaju prijašnja iskustva sa programiranjem ili koji nemaju dovoljno povjerenja u vlastite programerske sposobnosti bi trebali završiti jedan ili više uvodnih programerskih kolegija koji se nude u sklopu Fakulteta. |
Očekivani ishodi učenja |
Razviti jednostavan objektno orijentirani (OO) projekt koristeći OO paradigmu i pripadajuće pomoćne alate. Implementirati OO model u OO jeziku visoke razine korištenjem objekata, klasa, nasljeđivanja, nizova, uvjetovanih izraza i iteracije. Upoznati sa načinom dokumentiranja, rasporedom, testiranjem i pronalaženjem grešaka kod OO programiranja. Objasniti prednosti korištenja OO razvojnog pristupa i u kojim slučajevima je to prikladna metodologija. Primijeniti ispravnu programersku paradigmu ovisno o zadanom problemu, te biti upoznat sa utjecajem odabrane paradigme na razvoj i održavanje aplikacija. Dizajnirati i implementirati prikladno GUI (grafičko korisničko sučelje) za pristupni (front-end) dio objektno orijentirane aplikacije. |
Sadržaj predmeta |
Uvodni koncepti vezani uz informacijske sustave |
Osnovni koncepti u objektno orijentiranom programiranju |
Dekompozicija problema |
Korištenje metoda |
Korištenje naprednih metoda |
Korištenje klasa i objekata |
Nasljeđivanje |
Kolokvij |
Razvojni okvir za 2D računalnu igru |
Primjer razvoja računalne igre korištenjem razvojnog okvira |
Upravljanje iznimkama |
Događaji |
Delagati |
Kontrole na grafičkom korisničkom sučelju |
Prezentacija završnih projekata |
Vježbe prate predavanja u istoj satnici i raspodjeli tema |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Vježbe - Mješovito e-učenje - Samostalni zadaci - Laboratorij - Domaće zadaće |
Obveze studenata |
Prisustvo na predavanjima i vježbama, aktivno sudjelovanje na nastavnim aktivnostima, izrada domaćih radova, izrada završnog projekta, ispit. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (2) - Praktični rad (1) - Kolokviji (0.5) - Usmeni ispit (0.5) - Pismeni ispit (0.5) - Projekt (1.5) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Prisustvo/sudjelovanje na nastavi (20%) Projekt ( 40%) Pismeni/usmeni ispit (40%) |
Obvezna literatura |
Programiranje C# 4.0 Ian Griffiths, MaZhew Adams i Jesse Liberty (2011) (HRV) |
Programming C# 4.0 - Building Windows, Web, and RIA Applications for the .NET 4.0 Framework, Ian Griffiths, Matthew Adams, Jesse Liberty, O'Reilly Media (2010) (ENG) |
Izborna literatura |
Pripadajuća znanstvena literatura, odabrani radovi iz navedenog područja. |
Načini praćenja kvalitete |
Razgovor sa studentima, anonimna studentska anketa, uspješnost studenata na kolegiju, samoanaliza. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Fizika (izborni 6. sem.) • Informatika (obvezni 4. sem.) • Informatika i tehnika (obvezni 4. sem.) • Matematika; smjer: Matematički (izborni 4. i 6. sem.) • Matematika; smjer: Računarski (obvezni 4. sem.) • Matematika; smjer: Primijenjena matematika (izborni 4. sem.) • Matematika i informatika (obvezni 4. sem.) Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Astrofizika i fizika elementarnih čestica (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Fizika okoliša (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Računarska fizika (izborni 2. sem.) • Matematika; smjer: Teorijski (izborni 4. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |