5 ECTS | |
30 P + 30 PK | |
0% primjene e-učenja | |
Odjel za informatiku (Sceduly) |
Nositelji: Divna KrpanSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Podatci su u današnjem društvu dostupni u dosad neviđenom i neprekidno rastućem opsegu, te u različitim oblicima (tekst, slika, multimedija) i razinama strukturiranosti. Cilj je kolegija u teorijskom dijelu predstaviti podatkovnu znanost, koja obuhvaća suvremene pristupe prikupljanju, strukturiranju, analizi, i zaključivanju povrh raznorodnih masivnih skupova podataka. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Očekivani ishodi učenja |
- opisati osnovne pristupe podatkovne znanosti kao primijenjene matematike i statistike, te primijenjene računalne znanosti |
- primijeniti metode podatkovne znanosti na raznorodne masivne skupove tekstnih i multimedijskih podataka |
- pronalaziti znanje u skupovima podataka pomoću vlastitih programskih rješenja temeljenih na principima podatkovne znanosti |
- koristiti programske biblioteke za obradu velikih skupova podataka, prije svega one temeljene na metodama znanstvenog računanja |
- vizualizirati pronalaske u velikim kolekcijama podataka |
- prepoznati mogućnosti uporabe podatkovne znanosti u širokom skupu znanstvenih, tehnoloških, industrijskih, i društvenih primjena |
- raspravljati o tehnološkom i društvenom utjecaju podatkovne znanosti, posebno s obzirom na odnos tehnološkog razvoja i etičkih ograničenja |
Sadržaj predmeta |
Podatkovna znanost i znanstvena metoda (2+2) |
Osnove dohvata, pripreme, i strukturiranja podataka (2+2) |
Preliminarno istraživanje i tumačenje podataka (i) (2+2) |
Istraživanje (ii): Varijabilnost, uzorkovanje, vizualizacija (2+2) |
Predviđanje nad podatcima (i) (2+2) |
Predviđanje (ii): Korelacija, regresija, klasifikacija (2+2) |
Statističko zaključivanje iz podataka (i) (2+2) |
Zaključivanje (ii): Testiranje hipoteza, pouzdanost, pogreške u zaključivanju (2+2) |
Praktično strojno učenje za obradu podataka (2+2) |
Pristupi obradi masivnih skupova podataka (2+2) |
Primjene podatkovne znanosti u obradi slike i teksta (2+2) |
Podatkovna znanost u društvenim istraživanjima (2+2) |
Etička pitanja u podatkovnoj znanosti (2+2) |
Ograničenja i aktivna područja istraživanja (2+2) |
Priprema za ispit (2+2) |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Vježbe - Samostalni zadaci |
Obveze studenata |
Usmeni ispitPrikazi seminarskih radovaSamostalni zadaci |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1.5) - Seminarski rad (1) - Usmeni ispit (2.5) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Usmeni ispit (70%), seminari (30%) |
Obvezna literatura |
Grus: Data Science from Scratch---First Principles with Python. 2015. |
Hastie, Tibshirani, Friedman. The Elements of Statistical Learning: Data Mining, Inference, and Prediction. 2013. |
Igual, Segui: Introduction to Data Science. 2017. |
Izborna literatura |
Znanstveni radovi i popularni radovi iz područja podatkovne znanosti. |
Načini praćenja kvalitete |
Razgovor sa studentima, studentska evaluacija primjenom anonimne ankete, uspjeh studenata na ispitu, samoprocjena. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.) • Matematika; smjer: Računarski (obvezni 1. sem.) • Matematika; smjer: Statistika i računarstvo (izborni 1. i 3. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) • Podatkovna znanost i inženjerstvo (obvezni 1. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |