| 5 ECTS | |
| 30 P + 15 S | |
| 75% primjene e-učenja | |
| Odjel za informatiku (Sceduly) |
| Nositelji: Ani GrubišićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Cilj je steći znanja o sustavima za e-učenje i njihovoj primjeni u obrazovanju, nastavi i učenju i poučavanju. Zadani cilj se dostiže učenjem i poučavanjem: definicije, funkcijski model i konfiguracija sustava za e-učenje, objekti učenja; norme za oblikovanje sustava za e-učenje; pedagogijske paradigme sustava za eučenje, inteligentni tutorski sustavi, primjeri sustava za e-učenje. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Uvjeti za upis: nema ih.Ulazne kompetencije: poznavanje osnova rada na računalu |
| Očekivani ishodi učenja |
| Student će moći: |
| 1. klasificirati sustave e-učenja |
| 2. klasificirati objekte učenja |
| 3. klasificirati norme za oblikovanje arhitekture sustava e-učenja |
| 4. usporediti osnovne konfiguracije sustava e-učenja |
| 5. oblikovati nastavne sadržaje u sustavu e-učenja primjenom ADDIE modela |
| 6. vrednovati učinkovitost sustava e-učenja |
| Sadržaj predmeta |
| Tjedan1: |
| Upoznavanje s kolegijem |
| Tjedan2: |
| Informacijska i komunikacijska tehnologija i područja primjene računala u nastavi |
| Tjedan3: |
| Definicija e-učenja i sustav za e-učenje, Funkcijski model sustava za e-učenje |
| Tjedan4: |
| Konfiguracija sustava za e-učenje (aktualne klase konfiguracija sustava za e-učenje) |
| Tjedan5: |
| Objekti učenja (definicija, karakteristike, modeli), Norme za oblikovanje arhitekture sustava za e-učenje |
| Tjedan6: |
| Pedagogijska paradigma sustava za e-učenje (dva sigma problem, tradicionalno učenje, učenje s provjeravanjem, tutorsko učenje) |
| Tjedan7: |
| Kolokvij |
| Tjedan8: |
| E-procjena znanja |
| Tjedan9: |
| Inteligentni tutorski sustavi |
| Tjedan10: |
| ADDIE model za oblikovanje nastave |
| Tjedan11: |
| Primjena ADDIE modela u oblikovanju lekcija u Moodleu |
| Tjedan12: |
| Primjena ADDIE modela u oblikovanju lekcija u Moodleu |
| Tjedan13: |
| Metodologija za vrednovanje sustava e-učenja |
| Tjedan14: |
| Metodologija za vrednovanje sustava e-učenja |
| Tjedan15: |
| Kolokvij |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Seminari - Samostalni zadaci - Domaće zadaće |
| Obveze studenata |
| Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, domaće zadaće, kolokvij, pismeni ispit |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (1.5) - Praktični rad (0.5) - Seminarski rad (1) - Kolokviji (0.5) - Usmeni ispit (0.5) - Pismeni ispit (0.5) - Homework (0.5) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Aktivnost studenata na predavanjima i vježbama (prisutnost na vježbama, rješavanje zadataka, opća aktivnost na nastavi) (20 %).Praktični rad (60%)Pismeni dio ispita (10%)Usmeni dio ispita (10%)Završna ocjena izvodi se na temelju svih navedenih ocjena |
| Obvezna literatura |
| Stankov, S.: E-učenje, Prirodoslovnomatematički fakultet, Sveučilište u Splitu, skripta, 2009. |
| S. Stankov: Inteligentni tutorski sustavi: teorija i primjena, Prirodoslovno-matematički fakultet, Sveučilište u Splitu, skripta, 2010. |
| Martha C. Polson; J. Jeffrey Richardson; Elliot Soloway, Foundations of Intelligent Tutoring Systems, LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES PUBLISHERS 1988 Hillsdale, New Jersey Hove and London |
| Bryn Holmes and John Gardner, E-learning: concepts and practice, London: Sage, 2006, ISBN 1-412911-11-7 |
| William Horton, e-Learning by Design, 2nd Edition, 2011, Published by: John Wiley & Sons |
| Izborna literatura |
| Larkin, Jill H., and Ruth W. Chabay. Computer-Assisted Instruction and Intelligent Tutoring Systems: Shared Goals and Complementary Approaches. Technology in Education Series. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 1992. |
| Gauthier, Gilles, Frasson, Claude, VanLehn, Kurt (Eds.) Intelligent Tutoring Systems, 5th International Conference, ITS 2000, Montreal, Canada, June 19-23, 2000 Proceedings |
| Joseph Psotka; L. Dan Massey; Sharon A. Mutter; John Seely Brown, Intelligent Tutoring Systems: Lessons Learned, LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES PUBLISHERS 1988 Hillsdale, New Jersey Hove and London |
| Hugh Burns, James W. Parlett, Carol Luckhardt Redfield, Intelligent Tutoring Systems: Evolutions in Design, LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS 1991 Hillsdale, New Jersey Hove and London |
| Načini praćenja kvalitete |
| Razgovor sa studentima, studentska evaluacija primjenom anonimne ankete, uspjeh studenata na ispitu, samoprocjena. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |