5 ECTS | |
30 P + 15 S | |
75% primjene e-učenja | |
Odjel za informatiku (Sceduly) |
Nositelji: Ani GrubišićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Cilj je steći znanja o sustavima za e-učenje i njihovoj primjeni u obrazovanju, nastavi i učenju i poučavanju. Zadani cilj se dostiže učenjem i poučavanjem: definicije, funkcijski model i konfiguracija sustava za e-učenje, objekti učenja; norme za oblikovanje sustava za e-učenje; pedagogijske paradigme sustava za eučenje, inteligentni tutorski sustavi, primjeri sustava za e-učenje. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Uvjeti za upis: nema ih.Ulazne kompetencije: poznavanje osnova rada na računalu |
Očekivani ishodi učenja |
Student će moći: |
1. klasificirati sustave e-učenja |
2. klasificirati objekte učenja |
3. klasificirati norme za oblikovanje arhitekture sustava e-učenja |
4. usporediti osnovne konfiguracije sustava e-učenja |
5. oblikovati nastavne sadržaje u sustavu e-učenja primjenom ADDIE modela |
6. vrednovati učinkovitost sustava e-učenja |
Sadržaj predmeta |
Tjedan1: |
Upoznavanje s kolegijem |
Tjedan2: |
Informacijska i komunikacijska tehnologija i područja primjene računala u nastavi |
Tjedan3: |
Definicija e-učenja i sustav za e-učenje, Funkcijski model sustava za e-učenje |
Tjedan4: |
Konfiguracija sustava za e-učenje (aktualne klase konfiguracija sustava za e-učenje) |
Tjedan5: |
Objekti učenja (definicija, karakteristike, modeli), Norme za oblikovanje arhitekture sustava za e-učenje |
Tjedan6: |
Pedagogijska paradigma sustava za e-učenje (dva sigma problem, tradicionalno učenje, učenje s provjeravanjem, tutorsko učenje) |
Tjedan7: |
Kolokvij |
Tjedan8: |
E-procjena znanja |
Tjedan9: |
Inteligentni tutorski sustavi |
Tjedan10: |
ADDIE model za oblikovanje nastave |
Tjedan11: |
Primjena ADDIE modela u oblikovanju lekcija u Moodleu |
Tjedan12: |
Primjena ADDIE modela u oblikovanju lekcija u Moodleu |
Tjedan13: |
Metodologija za vrednovanje sustava e-učenja |
Tjedan14: |
Metodologija za vrednovanje sustava e-učenja |
Tjedan15: |
Kolokvij |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari - Samostalni zadaci - Domaće zadaće |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, domaće zadaće, kolokvij, pismeni ispit |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1.5) - Praktični rad (0.5) - Seminarski rad (1) - Kolokviji (0.5) - Usmeni ispit (0.5) - Pismeni ispit (0.5) - Homework (0.5) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Aktivnost studenata na predavanjima i vježbama (prisutnost na vježbama, rješavanje zadataka, opća aktivnost na nastavi) (20 %).Praktični rad (60%)Pismeni dio ispita (10%)Usmeni dio ispita (10%)Završna ocjena izvodi se na temelju svih navedenih ocjena |
Obvezna literatura |
Stankov, S.: E-učenje, Prirodoslovnomatematički fakultet, Sveučilište u Splitu, skripta, 2009. |
S. Stankov: Inteligentni tutorski sustavi: teorija i primjena, Prirodoslovno-matematički fakultet, Sveučilište u Splitu, skripta, 2010. |
Martha C. Polson; J. Jeffrey Richardson; Elliot Soloway, Foundations of Intelligent Tutoring Systems, LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES PUBLISHERS 1988 Hillsdale, New Jersey Hove and London |
Bryn Holmes and John Gardner, E-learning: concepts and practice, London: Sage, 2006, ISBN 1-412911-11-7 |
William Horton, e-Learning by Design, 2nd Edition, 2011, Published by: John Wiley & Sons |
Izborna literatura |
Larkin, Jill H., and Ruth W. Chabay. Computer-Assisted Instruction and Intelligent Tutoring Systems: Shared Goals and Complementary Approaches. Technology in Education Series. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 1992. |
Gauthier, Gilles, Frasson, Claude, VanLehn, Kurt (Eds.) Intelligent Tutoring Systems, 5th International Conference, ITS 2000, Montreal, Canada, June 19-23, 2000 Proceedings |
Joseph Psotka; L. Dan Massey; Sharon A. Mutter; John Seely Brown, Intelligent Tutoring Systems: Lessons Learned, LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES PUBLISHERS 1988 Hillsdale, New Jersey Hove and London |
Hugh Burns, James W. Parlett, Carol Luckhardt Redfield, Intelligent Tutoring Systems: Evolutions in Design, LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS 1991 Hillsdale, New Jersey Hove and London |
Načini praćenja kvalitete |
Razgovor sa studentima, studentska evaluacija primjenom anonimne ankete, uspjeh studenata na ispitu, samoprocjena. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |