PMIK10: Sustavi E - učenja (240165)

 5 
ECTS
30 P + 15 S
75% primjene e-učenja
Odjel za informatiku (Sceduly)
Nositelji: Ani Grubišić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Cilj je steći znanja o sustavima za e-učenje i njihovoj primjeni u obrazovanju, nastavi i učenju i poučavanju. Zadani cilj se dostiže učenjem i poučavanjem: definicije, funkcijski model i konfiguracija sustava za e-učenje, objekti učenja; norme za oblikovanje sustava za e-učenje; pedagogijske paradigme sustava za eučenje, inteligentni tutorski sustavi, primjeri sustava za e-učenje.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Uvjeti za upis: nema ih.
Ulazne kompetencije: poznavanje osnova rada na računalu
Očekivani ishodi učenja
Student će moći:
1. klasificirati sustave e-učenja
2. klasificirati objekte učenja
3. klasificirati norme za oblikovanje arhitekture sustava e-učenja
4. usporediti osnovne konfiguracije sustava e-učenja
5. oblikovati nastavne sadržaje u sustavu e-učenja primjenom ADDIE modela
6. vrednovati učinkovitost sustava e-učenja
Sadržaj predmeta
Tjedan1:
Upoznavanje s kolegijem
Tjedan2:
Informacijska i komunikacijska tehnologija i područja primjene računala u nastavi
Tjedan3:
Definicija e-učenja i sustav za e-učenje, Funkcijski model sustava za e-učenje
Tjedan4:
Konfiguracija sustava za e-učenje (aktualne klase konfiguracija sustava za e-učenje)
Tjedan5:
Objekti učenja (definicija, karakteristike, modeli), Norme za oblikovanje arhitekture sustava za e-učenje
Tjedan6:
Pedagogijska paradigma sustava za e-učenje (dva sigma problem, tradicionalno učenje, učenje s provjeravanjem, tutorsko učenje)
Tjedan7:
Kolokvij
Tjedan8:
E-procjena znanja
Tjedan9:
Inteligentni tutorski sustavi
Tjedan10:
ADDIE model za oblikovanje nastave
Tjedan11:
Primjena ADDIE modela u oblikovanju lekcija u Moodleu
Tjedan12:
Primjena ADDIE modela u oblikovanju lekcija u Moodleu
Tjedan13:
Metodologija za vrednovanje sustava e-učenja
Tjedan14:
Metodologija za vrednovanje sustava e-učenja
Tjedan15:
Kolokvij
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Samostalni zadaci
- Domaće zadaće
Obveze studenata
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, domaće zadaće,
kolokvij, pismeni ispit
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1.5)
- Praktični rad (0.5)
- Seminarski rad (1)
- Kolokviji (0.5)
- Usmeni ispit (0.5)
- Pismeni ispit (0.5)
- Homework (0.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Aktivnost studenata na predavanjima i vježbama (prisutnost na vježbama, rješavanje zadataka, opća aktivnost na nastavi) (20 %).
Praktični rad (60%)
Pismeni dio ispita (10%)
Usmeni dio ispita (10%)
Završna ocjena izvodi se na temelju svih navedenih ocjena
Obvezna literatura
Stankov, S.: E-učenje, Prirodoslovnomatematički fakultet, Sveučilište u Splitu, skripta, 2009.
S. Stankov: Inteligentni tutorski sustavi: teorija i primjena, Prirodoslovno-matematički fakultet, Sveučilište u Splitu, skripta, 2010.
Martha C. Polson; J. Jeffrey Richardson; Elliot Soloway, Foundations of Intelligent Tutoring Systems, LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES PUBLISHERS 1988 Hillsdale, New Jersey Hove and London
Bryn Holmes and John Gardner, E-learning: concepts and practice, London: Sage, 2006, ISBN 1-412911-11-7
William Horton, e-Learning by Design, 2nd Edition, 2011, Published by: John Wiley & Sons
Izborna literatura
Larkin, Jill H., and Ruth W. Chabay. Computer-Assisted Instruction and Intelligent Tutoring Systems: Shared Goals and Complementary Approaches. Technology in Education Series. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 1992.
Gauthier, Gilles, Frasson, Claude, VanLehn, Kurt (Eds.) Intelligent Tutoring Systems, 5th International Conference, ITS 2000, Montreal, Canada, June 19-23, 2000 Proceedings
Joseph Psotka; L. Dan Massey; Sharon A. Mutter; John Seely Brown, Intelligent Tutoring Systems: Lessons Learned, LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES PUBLISHERS 1988 Hillsdale, New Jersey Hove and London
Hugh Burns, James W. Parlett, Carol Luckhardt Redfield, Intelligent Tutoring Systems: Evolutions in Design, LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS 1991 Hillsdale, New Jersey Hove and London
Načini praćenja kvalitete
Razgovor sa studentima, studentska evaluacija primjenom anonimne ankete, uspjeh studenata na ispitu, samoprocjena.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.)
 •  Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.