| 6 ECTS | |
| 30 P + 30 S + 30 M | |
| 0% primjene e-učenja | |
| Odjel za informatiku (Sceduly) |
| Nositelji: Ivica Boljat, Monika MladenovićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Teorijski i praktično osposobiti studente za kvalitetnu pripremu, realizaciju i analizu nastavnog procesa |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Obvezno temeljito poznavanje ključnih informatičkih područja (programiranje, strukture podataka i algoritmi, baze podataka, računalne mreže, arhitektura računala..) Poželjno je poznavanje didaktike i psihologije učenja. |
| Očekivani ishodi učenja |
| Studenti će moći: |
| 1. Razlikovati informatiku kao jedne od temeljnih prirodnih znanosti od drugih srodnih znanstvenih disciplina |
| 2. Shvatiti ulogu nastavnika informatike u skladu s teorijama škole |
| 3. Analizirati kurikulum informatike, planirati nastavu, organizirati znanje za poduku. |
| 4. Realizirati nastavu koristeći najprikladnije modele poučavanja prilagođene sadržaju, vrsti škole, uzrastu i individualnim karakteristikama učenika, posebno uvažavajući stilove učenja i teoriju višestrukih inteligencija te preporuke koje proizlaze iz teorija učenja |
| 5. Motivirati učenike služeći se teorijskim rezultatima, posebno kognitivnih teorija motivacije i teorijom postizanja cilja |
| 6. Prepoznati faktore koji ometaju objektivno ocjenjivanje i ublažiti njihovo djelovanje, sastaviti mjerne instrumente koji ispunjavaju zahtjeve valjanosti, pouzdanosti, objektivnosti |
| Sadržaj predmeta |
| 1. Osnovni pojmovi: informatika, računarstvo, računarska znanost, informacijska znanost, računalno inženjerstvo, informacijsko-komunikacijske tehnologije, programsko inženjerstvo, informacijski sustavi. CC2005. (2+2+0) |
| 2. Klasifikacija metodike i informatike u sustavu znanosti ACM, Frascati. Informatika je prirodna znanost – Denning. Odnos metodika-didaktika-supstraktne znanosti. (1+1+0) |
| 3. Je li metodika znanost. Kriteriji Poppera, Connorsa, Monshowera, Lakatosa, Laudana. (1+1+0) |
| 4. HNOS, K-12, CS213. Pismenost, okretnost, potrebna znanja i vještine: koncepti, sposobnost rješavanja problema, vještine primjene IT. Alternativni pristupi izradi kurikuluma. Treshold koncepti. (3+3+4) |
| 5. Teorije škole. (2+2+0) |
| 6. Didaktičke teorije.(2+2+0) |
| 7. Modeli poučavanja u nastavi informatike: problemska nastava, projektna, šegrtovanje, učenje putem otkrivanja, suradnička, ERR okvir za poučavanje, situacijsko učenje, generička, sinektika. Berginovi obrasci.Poučavanje u računalnom laboratoriju. Stjecanje iskustva u poučavanju informatike. (4+6+12) |
| 8. Komuniciranje i planiranje nastave. Organiziranje znanja za poduku. (2+2+4) |
| 9. Konstruktivizam. (2+2+0) |
| 10. Biheviorističke i kognitivne teorije učenja: Piaget, Vigotski, Talizina, Galjperin, Podđakov, Bruner, Gagne, Bandura. Teorije obrade informacija. |
| 11. Stilovi učenja. Myers-Briggs, Pask, Entwistle, Grasha-Reichmann, Dunn-Dunn, Gregorc, Kolb, Honey-Mumford, Herrmann, Felder-Silverman. (2+2+0) |
| 12. Učenje pojmova. Klausmeierova CLD teorija. (1+1+2) |
| 13. Motivacija. Izvori motivacijskih potreba. Teorije motivacije: Maslow, Alderfer, teorija očekivanja, atribucijska teorija, teorija kognitivne disonance, teorija postizanja ciljeva. (2+2+0) |
| 14. Dokimologija. Izvori i vrste pogrešaka. Mjerni instrumenti i karakteristike. Valjanost, pouzdanost, objektivnost, diskriminativna vrijednost zadatka. Konstrukcija testa iz informatike korištenjem Bloomove taksonomije. Vrste pitanja u CSE. (3+3+8) |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Seminari - Vježbe - Mentorski rad - Domaće zadaće |
| Obveze studenata |
| Usmeni ispit. Tri pisane pripreme nastavnih sati s teorijskom analizom. 10 sati sudjelovanja u nastavu u osnovnoj školi, izrada tri pisane pripreme nastavnih sati s teorijskom analizom. te održano ispitno predavanje. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (2) - Praktični rad (1) - Usmeni ispit (3) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Usmeni ispit (75%) Nastavna praksa (25%) |
| Obvezna literatura |
| Boljat, I., Metodika nastave matematike I - predavanja, 2014. |
| Hazzan, O., Lapidot, T., Ragonis, N., Guide to teaching computer science: an activity-based approach, Springer, 2011. |
| Izborna literatura |
| Petrina, S., Advanced teaching methods for technology classroom, Information Science Publishing, 2007. |
| Schubert, S., Schwill, A., Didaktik der informatik, 2011. |
| Hubvieser, P., Didaktik der Informatik: Grundlagen, Konzepte, Beispiele, 2007. |
| Instructional strategies online, http://olc.spsd.sk.ca/DE/pd/instr/index.html, 2014. |
| Načini praćenja kvalitete |
| 1. Studentske ankete. 2.Povratne informacije mentora iz osnovne i srednje škole. 3. Povratne informacije sa stručnih ispita. 4.Samoprocjena |
| Dodatne informacije |
| Seminar - refleksija studenata o održanoj nastavi u osnovnoj školi. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |