3 ECTS | |
15 S + 30 M | |
0% primjene e-učenja | |
Odjel za informatiku (Sceduly) |
Nositelji: Ivica Boljat, Monika MladenovićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Osposobiti studente za kvalitetnu pripremu, izvođenje i analizu svih vrsta nastave informatike, ovladavanje raznovrsnim repertoarom metoda poučavanja, adekvatnu uporabu medija te pripremu učenika za informatička natjecanja. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Odslušana Metodika nastave informatike I. Za ispitni sat preduvjet je položen MNI1. Poznavanje didaktičkih teorija, metoda poučavanja i osnova informatike |
Očekivani ishodi učenja |
Studenti će: |
1. izraditi godišnji plan na nastavni predmet Informatika te ga razraditi za nastavne cjeline i teme |
2.. ovladati raznovrsnim repertoarom modela poučavanja i argumentirano izvršiti izbor najprikladnijeg u datim okolnostima |
3. adekvatno koristiti medije |
4. napraviti pripremu nastavnog sata temeljenu na vlastitom iskustvu i rezultatima znanstvenih istraživanja vezanih za realizaciju te teme u nastavi, s naglaskom na teškoće učenika i miskoncepcije |
5. steći praktične vještine u formativnom i sumativnom vrednovanju (usmeno, pisano, praktično, projekti, portfolio) |
Sadržaj predmeta |
1.Priprema za nastavu – opći model izveden iz didaktičkih teorija i modela poučavanja te preporuka vodećih teorija učenja. Prema tom modelu izrađuju se pripreme za ključne teme poput proceduralnog programiranja, objektnog programiranja, struktura podataka, baza podataka, operacijskih sustava, programskih paketa za obradu teksta, tablična računanja, izradu web stranica i sl. (0+0+22) |
2. Zadaci s informatičkih natjecanja za učenike OŠ (Infokup, HSIN..). Kornjačina grafika (LOGO ili Python), procedure, rekurzivni programi i praćenje njihova izvršavanja. (0+15+8) |
Vrste izvođenja nastave |
- Seminari - Vježbe - Mentorski rad - Domaće zadaće |
Obveze studenata |
1. ispit - zadaci s informatičkih natjecanja učenika osnovne škole 2. 12 sati sudjelovanja u nastavi OŠ, 3 pisane pripreme, 1 probni i 1 ispitni sat 3. redovito tjedno rješavanje zadataka s informatičkih natjecanja za učenike OŠ. 4. Esej o održanoj nastavnoj praksi u OŠ |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1) - Esej (0.2) - Homework assignments (1.4) - Homework assignments (0.4) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Tjedno rješavanje zadataka s natjecanja i izlaganje i/ili pismeni ispit (60%), ocjena iz nastavne prakse (40%) |
Obvezna literatura |
Udžbenici informatike za osnovnu školu |
Zadaci s informatičkih natjecanja OŠ (Infokup, HSIN,...) |
Izborna literatura |
1. hospotacija, ogledni sat, pripreme OŠ - 60% |
2. praktični ispit - 40% |
Načini praćenja kvalitete |
1. studentske ankete 2.povratne informacije mentora OŠ 3. povratne informacije sa stručnih ispita 4. izvještaji mentora,5.samoprocjena, |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |