PMIK61: Metodički informatički seminar s nastavnom praksom II (148056)

 3 
ECTS
15 S + 30 M
0% primjene e-učenja
Odjel za informatiku (Sceduly)
Nositelji: Ivica Boljat, Monika Mladenović
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Osposobiti studente za kvalitetnu pripremu, izvođenje i analizu svih vrsta nastave informatike, ovladavanje raznovrsnim repertoarom metoda poučavanja, adekvatnu uporabu medija te pripremu učenika srednjih škola za informatička natjecanja.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Odslušana Metodika nastave informatike II. Za ispitni sat preduvjet je položen MNI1. Poznavanje didaktičkih teorija, metoda poučavanja i osnova informatike
Očekivani ishodi učenja
Studenti će:
1. izraditi godišnji plan na nastavni predmet Informatika u srednjoj školi te ga razraditi za nastavne cjeline i teme
2.. ovladati raznovrsnim repertoarom modela poučavanja i argumentirano izvršiti izbor najprikladnijeg u datim okolnostima
3. adekvatno koristiti medije
4. napraviti pripremu nastavnog sata temeljenu na vlastitom iskustvu i rezultatima znanstvenih istraživanja vezanih za realizaciju te teme u nastavi, s naglaskom na teškoće učenika i miskoncepcije
5. steći praktične vještine u formativnom i sumativnom vrednovanju (usmeno, pisano, praktično, projekti, portfolio)
Sadržaj predmeta
1.Priprema za nastavu – opći model izveden iz didaktičkih teorija i modela poučavanja te preporuka vodećih teorija učenja. Prema tom modelu izrađuju se pripreme za ključne teme poput proceduralnog programiranja, objektnog programiranja, struktura podataka, baza podataka, operacijskih sustava, programskih paketa za obradu teksta, tablična računanja, izradu web stranica i sl. (0+0+22) 2. Zadaci s informatičkih natjecanja za učenike srednje škole (Infokup, HSIN..). Analiza zadataka, ulaznih i izlaznih podataka, varijabli i njihove namjene, izbora reprezentacije zadatka učenicima, simulacija izvršavanja algoritma papir-olovka, izbor prikladnih struktura podataka i algoritama, analiza efikasnosti, traženje alternativnih rješenja, dekompozicija složenih zadataka u podprobleme, izbor testnih primjera. Kodiranje u Pythonu (0+15+8)
Vrste izvođenja nastave
- Seminari
- Vježbe
- Mentorski rad
- Domaće zadaće
Obveze studenata
1. ispit - zadaci s informatičkih natjecanja učenika srednje škole
2. 12 sati sudjelovanja u nastavi SŠ, 3 pisane pripreme, 1 probni i 1 ispitni sat
3. redovito tjedno rješavanje zadataka s informatičkih natjecanja za učenike SŠ.
4. Esej o održanoj nastavnoj praksi u srednjoj školi
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Esej (0.2)
- Homework assignments (1.4)
- Homework assignments (0.4)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
1. Hospitacija u srednjoj školi, pripreme, ogledni sat - 60%.
2. Ispit - 40% Studenti koji redovito izvršavaju tjedne obveze (rješavanje 2-3 zadatka) i koji su aktivni na seminaru mogu se osloboditi ispita.
Obvezna literatura
Udžbenici informatike za srednju školu.
Zadaci s informatičkih natjecanja za učenike srednjih škola (Infokup, HSIN,...)
Izborna literatura
Načini praćenja kvalitete
1. studentske ankete
2. povratne informacije mentora iz srednjih škola
3. povratne informacije sa stručnih ispita
4. Esej studenata 5. Samoprocjena
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 4. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 4. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 4. sem.)
 •  Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.