| 6 ECTS | |
| 30 P + 30 S + 30 A | |
| 15% primjene e-učenja | |
| Odjel za matematiku (Sceduly) | 
| Nositelji: Nikola Koceić Bilan, Željka ZorićSuradnici: | 
| Ciljevi predmeta | 
| Student/ica će: Naučiti planirati, organizirati i realizirati nastavu matematike Upoznati načela nastave matematike Naučiti primjenjivati različite (suvremene i tradicionalne) nastavne strategije i metode poučavanja u nastavi matematike u osnovnoj školi Naučiti prilagoditi matematički sadržaj koji je potrebno usvojiti u ovisnosti o uzrastu i sposobnostima učenika, te u ovisnosti o specifičnim ciljevima Naučiti argumentirano primijeniti teme iz elementarne matematike u osnovnoškolskoj nastavi Naučiti korektno definirati bilo koji matematički pojam poštujući standarde matematičke definicije. | 
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta | 
| Ulazne kompetencije: Poznavanje svih sadržaja elementarne matematike | 
| Očekivani ishodi učenja | 
| Od studenata/ica se nakon položenog kolegija očekuje da budu sposobni: | 
| planirati, organizirati i realizirati nastavu matematike | 
| primijeniti načela nastave matematike koristeći različite nastavne strategije, metode i oblike rada | 
| odrediti ishode učenja za pojedine nastavne cjeline, nastavne teme i zadatke, te metodički pravilno artikulirati nastavni sat | 
| izraditi pisanu pripremu za izvođenje nastavnog sata | 
| osmisliti, izraditi i primijeniti različita nastavna sredstva i pomagala | 
| primijeniti suvremena nastavna pomagala | 
| stručno i metodički korektno izvesti nastavni sat u osnovnoj školi | 
| koristiti matematičke sadržaje, simbole i terminologiju potrebne u školskom obrazovanju | 
| samostalno, matematički ispravno i metodički korektno riješiti bilo koji matematički zadatak iz udžbeničke građe za osnovne i srednje škole, odnosno uspješno formulirati primjereni matematički zadatak | 
| samostalno, intuitivno i matematički korektno definirati bilo koji matematički pojam poštujući standarde matematičke definicije, kao i prepoznati nekorektne matematičke definicije | 
| Sadržaj predmeta | 
| Predavanja/Seminari/Vježbe | 
| Cilj i zadaća nastave matematike. Matematika u Nacionalnom okvirnom kurikulumu. Učeničke kompetencije/ishodi učenja. (4+8+8)) | 
| Nastavni plan i program. Nastavni sat matematike. Struktura nastavnog sata matematike. Mikro i makro planiranje. Pisana priprema za nastavni sat. Analiza nastavnog sata. (2+9+9) | 
| Načela nastave matematike. (2+2+2) | 
| Nastavne strategije – metode i oblici rada (frontalna i diferencirana nastava, metoda rada s tekstom, predavačka metoda, metoda dijaloga i dr.). Nastavna sredstva i pomagala. (1+6+6)) | 
| Obrada tema iz osnovne i srednje škole uz korištenje različitih metoda i pristupa s obzirom na uzrast učenika i postavljene obrazovne ciljeve. Metodička analiza pojedinih pristupa i metoda poučavanja. (7+2+2) | 
| Analiza zadataka iz odabranih tema elementarne matematike s posebnim naglaskom na zadatke iz udžbeničke građe za osnovne i srednje škole. Različiti načini rješavanja različitih tipova zadataka uz primjerenu teoretsku osnovu s naglaskom na raspravi o rješivosti, broju rješenja, uvjetima zadatka kao i daljnjem poopćavanju. Zadatci u nastavi matematike. Zadatci otvorenog i zatvorenog tipa. Metodologija rješavanja različitih tipova zadataka. Formuliranje i sastavljanje zadataka. (6+2+2) | 
| Definiranje matematičkih pojmova. Struktura i sintaksa matematičke definicije. Definiranje pojmova iz elementarne geometrije i elementarne matematike. (8+1+1) | 
| Vrste izvođenja nastave | 
| - Predavanja - Seminari - Mentorski rad | 
| Obveze studenata | 
| redovito pohađanje nastave (obavezna je nazočnost na barem 85% i predavanja i vježbi i seminara) aktivno sudjelovanje na predavanjima, vježbama i seminarima pisanje i prezentiranje seminarskih i domaćih radova hospitiranje u osnovnoj školi | 
| Praćenje rada studenata (ECTS) | 
| - Pohađanje nastave (3) - Seminarski rad (0.5) - Kolokviji (1) - Usmeni ispit (1) - Hospitiranje (0.5) | 
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata | 
| Predviđena je jedna pismena provjera (kolokvij). Položena pismena provjera, kao i izvršavanje svih obaveza su preduvjeti za izlazak na usmeni ispit. Student može biti oslobođen usmenog ispita preko samostalnog ispitnog zadatka kojeg se predaje u obliku eseja i kojega se brani usmeno. Konačna ocjena se formira kao aritmetička sredina ocjena iz kolokvija (pismenog ispita), usmenog ispita (samostalnog ispitnog zadatka), domaćih i seminarskih radova te ukupne aktivnost tijekom semestra. | 
| Obvezna literatura | 
| N. Koceić Bilam, Nastavni materijal iz Metodike nastave matematike | 
| Z. Kurnik, Znanstveni okvir nastave matematike, Element, Zagreb, 2009. | 
| M. Pavleković, Metodika nastave matematike s informatikom, 1.dio, Element, Zagreb, 1998. | 
| D. Palman, Geometrijske konstrukcije, Element, Zagreb, 1995. | 
| B. Pavković, D. Veljan, Elementarna matematika 1., Tehnička knjga, Zagreb, 1991. | 
| B. Pavković, D. Veljan, Elementarna matematika 2., školska knjga, Zagreb, 1995 | 
| M. Pavleković, Metodika nastave matematike s informatikom, 2. dio, Element, Zagreb, 1998 | 
| G. I. Gleizer, Povijest matematike za školu, HMD, Zagreb, 2003. | 
| Davis, Hersh, Marchisotto, Doživljaj matematike, Tehnička knjiga, 2004 | 
| Izborna literatura | 
| 1.)G. Polya Kako ću riješiti matematički zadatak, Školska knjiga,Zagreb, 1966 | 
| 2.)G. Polya, Mathematics and Plausible Reasoning, Princeton Univ. Press, Princeton, 1954 | 
| 3.) G. Polya, Mathematical Discovery, John Wiley & Sons, New York-London, I 1962., II 1965. | 
| 4.) M. Serra, Discovering Geometry: An inductive Approach, Key Curriculum Press, 2001. 5.) B. Dougherty, Research in Mathematics Education, Information Age Publ. Inc., 2002. | 
| 6.) J. A. Van De Walle, Elementary and Middle School Mathematics, Allyn et Bacon, 1999. | 
| 7.) D. J. Brahier, Teaching Secondary and Middle School Mathematics, Allyn et Bacon, 1999. | 
| 8.) Časopisi Matka, Poučak, Matematika i škola, | 
| Načini praćenja kvalitete | 
| Statistika ispitnih rezultata i studentska evaluacija putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. | 
| Izvedba | 
| Sveučilišni diplomski studij • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) | 
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |