5 ECTS | |
45 P + 15 A | |
15% primjene e-učenja | |
Odjel za matematiku (Sceduly) |
Nositelji: Damir VukičevićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Student se upoznaje s osnovama teorije igara. Zna objasniti osnovne koncepte teorije igara, riješiti jednostavnije probleme iz teorije igara, te prepoznati probleme (iz stvarnog života) koji se mogu riješiti teorijom igara. Može uočiti jednostavnije veze između ekonomskih pojavnosti i teorije igara. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Uvjet za upis: odslušani i položeni uvodni matematički kolegiji Potrebne kompetencije: poznavanje elementarnih matematičkih funkcija, bazično znanje integrala i derivacija |
Očekivani ishodi učenja |
Student je sposoban: |
- definirati osnovne pojmove vezane uz: dominacije strategija, Nashovih ekvilibrija, evolucijske i ekonomske modele; |
- analizirati različite vrste Nashovih ekvilibrija; |
- analizirati moguće ishode jednostavnijih igara; |
- riješiti jednostavnije igre; |
- usporediti različite tipove aukcija; |
- analizirati aksiome funkcije korisnosti i Nashove aksiome; |
- primijeniti teoriju igara na jednostavnije ekonomske modele. |
Sadržaj predmeta |
dominantne i dominirane strategije (2) |
čisti Nashov ekvilibriji, igre sume nula i mješoviti Nashovi ekvilibriji (4) |
ekonomski modeli (4) |
evolucijski modeli (2) |
primjeri odabranih igara (2) |
konačne igre i indukcija unatrag (2) |
igre potpune informacije i igre nepotpune informacije (2) |
repetativne igre i moralni rizik (2) |
primjeri odabranih igara (2) |
aukcije (2) |
funkcija korisnosti (2) |
problem pregovaranja (4) |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, uspješno pisanje kolokvija. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1.5) - Kolokviji (1.5) - Usmeni ispit (2) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Kolokviji, završni usmeni i pismeni ispit. |
Obvezna literatura |
Open Yale Course on Game Theory. http://oyc.yale.edu/economics/econ-159 |
M. J. Osborne, A. Rubinstein: A Course in Game Theory, MIT Press, 1998 |
Izborna literatura |
J.H.Conway, On Numbers and Games, Academic Press, 1976 |
E. Berlekamp, H. Conway, R.Guy,Winning ways for your mathematical plays, AK Peters Ltd, 2001 (Vol 1) |
E. Berlekamp, H. Conway, R.Guy,Winning ways for your mathematical plays, AK Peters Ltd, 2001 (Vol 2) |
E. Berlekamp, H. Conway, R.Guy, Winning ways for your mathematical plays, AK Peters Ltd, 2001 (Vol 3) |
E. Berlekamp, H. Conway, R.Guy,Winning ways for your mathematical plays, AK Peters Ltd, 2001 (Vol 4) |
Načini praćenja kvalitete |
Statistika ispitnih rezultata i studentsko evaluiranje putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Matematika; smjer: Matematički (obvezni 5. sem.) • Matematika (staro) (obvezni 5. sem.) Sveučilišni diplomski studij • Matematika; smjer: Računarski (obvezni 3. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (izborni 1. i 3. sem.) • Matematika; smjer: Statistika i računarstvo (izborni 1. i 3. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |