| 3 ECTS | |
| 30 A | |
| 0% primjene e-učenja | |
| Odjel za matematiku (Sceduly) |
| Nositelji: Željka ZorićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| osposobiti studente/ice za kvalitetnu pripremu, izvođenje i analizu nastavnih satova redovne, dopunske i dodatne nastave matematike na osnovnoškolskom i srednjoškolskom nivou pripremiti studente/ice za cjeloživotno učenje u području matematičkog obrazovanja |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Uvjeti za upis ovog kolegija su odslušani kolegiji Metodika nastave matematike I i Metodika nastave matematike II. |
| Očekivani ishodi učenja |
| Od studenata/ica se nakon odrađenog kolegija očekuje da mogu: |
| samostalno napisati pripremu za nastavni sat iz matematike |
| izvesti nastavni sat u skladu s načelima nastave matematike |
| analizirati nastavni sat |
| prepoznati tipove i strukturu nastavnih sati specifične za nastavu matematike u osnovnoj i srednjoj školi |
| primijeniti različite nastavne tehnike |
| organizirati i provesti različite oblike rada |
| Sadržaj predmeta |
| Metodička praksa odvija se u odabranim školama – vježbaonicama, pod stručnim vodstvom učitelja/ nastavnika – praktičara (mentora studentima). Studenti/ce će na praksi: |
| upoznati se s organizacijom nastave u osnovnoj i srednjoj školi |
| upoznati zakonsku regulativu vezanu uz školstvo u Republici Hrvatskoj (pripadne zakone i pravilnike, Statut škole i dr.) |
| upoznati pedagošku dokumentaciju |
| upoznati operativne planove i programe matematike za osnovnu i srednju školu prisustvovati satovima nastave mentora (učitelja/nastavnika – praktičara) |
| samostalno i uz pomoć mentora pripremiti, održati i analizirati satove na kojima će primijeniti znanja metodike stečeno na fakultetu |
| održati ogledni sat pred voditeljem prakse |
| pisati detaljnu pisanu pripremu za svaki nastavni sat koji održi |
| voditi dnevnik hospitiranja u koji će zapisivati analizu i strukturu satova kojima je nazočio/la |
| Studenti/ce će metodičku praksu odrađivati podijeljeni u grupe s najviše 3 člana. |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Samostalni zadaci - Mentorski rad - Konzultativna nastava - Praktična nastava |
| Obveze studenata |
| prisustvovati satima neposredne nastave mentora osmisliti i odraditi probne nastavne sate odslušati probne nastavne sate kolega osmisliti i odraditi ispitni (ogledni) sat odslušati ispitne (ogledne) sate kolega analiza satova redovito dolaziti na konzultacije s voditeljem kolegija |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (1) - Ogledna predavanja (1.5) - Ogledna predavanja (0.5) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Studenti koji su u cijelosti odradili metodičku praksu i dobili prolaznu ocjenu od mentora (učitelja/nastavnika – praktičara), te prolazne ocjene iz dnevnika hospitiranja, pisanih priprema za svaki nastavni sat i ogledni sat imaju pravo na potpis. Studentima koji su stekli pravo na potpis ocjena se formira na temelju ocjene mentora (aktivnost na praksi, redovitost pohađanja, odnos prema radu u školi, održani samostalni probni satovi)(40%), ocjene svake pisane pripreme za održane nastavne sate (15%) i ocjene oglednog sata (45%). |
| Obvezna literatura |
| Nastavni planovi i programi matematike za osnovnu i srednju školu, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta RH |
| Aktualni udžbenici iz matematike u osnovnim i srednjim školama, te odgovarajući priručnici za učitelje |
| Izborna literatura |
| ostala stručno – metodička literatura kao pomoć za pripremu nastavnog sata (tiskani ili elektronički oblik) |
| Načini praćenja kvalitete |
| U zadnjem tjednu nastave iz ovog kolegija provodit će se anonimna anketa u kojoj će studenti evaluirati kvalitetu održane nastave. Na kraju svakog semestra provest će se analiza uspješnosti studenata na održanim ispitnim (oglednim) satima u tom semestru. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 3. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |