PMM130: Metodička matematička praksa I (88333)

 3 
ECTS
30 A
0% primjene e-učenja
Odjel za matematiku (Sceduly)
Nositelji: Željka Zorić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
osposobiti studente/ice za kvalitetnu pripremu, izvođenje i analizu nastavnih satova redovne, dopunske i dodatne nastave matematike na osnovnoškolskom i srednjoškolskom nivou
pripremiti studente/ice za cjeloživotno učenje u području matematičkog obrazovanja
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Uvjeti za upis ovog kolegija su odslušani kolegiji Metodika nastave matematike I i Metodika nastave matematike II.
Očekivani ishodi učenja
Od studenata/ica se nakon odrađenog kolegija očekuje da mogu:
samostalno napisati pripremu za nastavni sat iz matematike
izvesti nastavni sat u skladu s načelima nastave matematike
analizirati nastavni sat
prepoznati tipove i strukturu nastavnih sati specifične za nastavu matematike u osnovnoj i srednjoj školi
primijeniti različite nastavne tehnike
organizirati i provesti različite oblike rada
Sadržaj predmeta
Metodička praksa odvija se u odabranim školama – vježbaonicama, pod stručnim vodstvom učitelja/ nastavnika – praktičara (mentora studentima). Studenti/ce će na praksi:
upoznati se s organizacijom nastave u osnovnoj i srednjoj školi
upoznati zakonsku regulativu vezanu uz školstvo u Republici Hrvatskoj (pripadne zakone i pravilnike, Statut škole i dr.)
upoznati pedagošku dokumentaciju
upoznati operativne planove i programe matematike za osnovnu i srednju školu prisustvovati satovima nastave mentora (učitelja/nastavnika – praktičara)
samostalno i uz pomoć mentora pripremiti, održati i analizirati satove na kojima će primijeniti znanja metodike stečeno na fakultetu
održati ogledni sat pred voditeljem prakse
pisati detaljnu pisanu pripremu za svaki nastavni sat koji održi
voditi dnevnik hospitiranja u koji će zapisivati analizu i strukturu satova kojima je nazočio/la
Studenti/ce će metodičku praksu odrađivati podijeljeni u grupe s najviše 3 člana.
Vrste izvođenja nastave
- Samostalni zadaci
- Mentorski rad
- Konzultativna nastava
- Praktična nastava
Obveze studenata
prisustvovati satima neposredne nastave mentora
osmisliti i odraditi probne nastavne sate
odslušati probne nastavne sate kolega
osmisliti i odraditi ispitni (ogledni) sat
odslušati ispitne (ogledne) sate kolega
analiza satova
redovito dolaziti na konzultacije s voditeljem kolegija
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Ogledna predavanja (1.5)
- Ogledna predavanja (0.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Studenti koji su u cijelosti odradili metodičku praksu i dobili prolaznu ocjenu od mentora (učitelja/nastavnika – praktičara), te prolazne ocjene iz dnevnika hospitiranja, pisanih priprema za svaki nastavni sat i ogledni sat imaju pravo na potpis.

Studentima koji su stekli pravo na potpis ocjena se formira na temelju ocjene mentora (aktivnost na praksi, redovitost pohađanja, odnos prema radu u školi, održani samostalni probni satovi)(40%), ocjene svake pisane pripreme za održane nastavne sate (15%) i ocjene oglednog sata (45%).
Obvezna literatura
Nastavni planovi i programi matematike za osnovnu i srednju školu, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta RH
Aktualni udžbenici iz matematike u osnovnim i srednjim školama, te odgovarajući priručnici za učitelje
Izborna literatura
ostala stručno – metodička literatura kao pomoć za pripremu nastavnog sata (tiskani ili elektronički oblik)
Načini praćenja kvalitete
U zadnjem tjednu nastave iz ovog kolegija provodit će se anonimna anketa u kojoj će studenti evaluirati kvalitetu održane nastave. Na kraju svakog semestra provest će se analiza uspješnosti studenata na održanim ispitnim (oglednim) satima u tom semestru.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 3. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.)
 •  Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.