PMM152: Diferencijalni i integralni račun I (240159)

 8.5 
ECTS
45 P + 60 A
10% primjene e-učenja
Odjel za matematiku (Sceduly)
Nositelji: Milica Klaričić Bakula
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Cilj kolegija je da studenti usvoje znanja iz diferencijalnog i integralnog računa realnih funkcija jedne realne varijable i primijene ih u rješavanju različitih problema.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Odslušan kolegij Uvod u matematičku analizu.
Očekivani ishodi učenja
Student je sposoban:
- razlikovati i dati primjere derivabilnih i nederivabilnih funkcija, integrabilnih i neintegrabilnih funkcija
- primijeniti tehnike računanja i odrediti derivacije realnih funkcija, neodređeni i određeni integral realnih funkcija
- odrediti intervale monotonosti i konveksnosti/konkavnosti funkcije, te lokalne ekstreme koristeći diferencijalni račun
- primijeniti diferencijalni i integralni račun u rješavanju konkretnih problema u geometriji i fizici
- prepoznati uvjete za razvoj funkcije u red potencija
- primijeniti razvoj u red u rješavanju problemskih zadataka, posebno kod računanja određenoga integrala.
Sadržaj predmeta
Diferencijalni račun (derivabilnost, derivacije elementarnih funkcija, derivacije viših redova, osnovni teoremi diferencijalnog računa, ispitivanje toka i crtanje grafova funkcija, primjene diferencijalnog računa) – 20 (vježbe 25)
Integralni račun (pojam i osnovna svojstva određenog i neodređenog integrala, integriranje nekih klasa funkcija, osnovni teoremi integralnog računa, primjene određenoga integrala, nepravi integral) – 20 (vježbe 30)
Redovi potencija (Taylorova formula, primjene) - 5
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Vježbe
- Samostalni zadaci
- grupni rad
Obveze studenata
Pohađanje nastave
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (3)
- Praktični rad (0.5)
- Kolokviji (2)
- Usmeni ispit (2)
- Problem sets (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Studenti tijekom nastave u grupama ili samostalno rješavaju problemske zadatke te na taj način stječu dodatne bodove. Završni ispit se polaže u pisanom i usmenom obliku. Položen pisani ispit je uvjet za pristupanje usmenom ispitu. Pisani ispit može se polagati i parcijalno putem dvaju kolokvija.
Obvezna literatura
G. B. Thomas, Thomas' Calculus, Pearson, 2016.,13. izdanje
B. Guljaš, Matematička analiza 1 i 2, skripta PMF –a u Zagrebu, 2018.
S. Abbott, Understanding analysis, Springer-Verlag, New York, 2016., drugo izdanje
Izborna literatura
R. Larson, B. Edwards, Calculus, Cengage Learning, 2016., 11. izdanje
J. Stewart, D. Clagg, S. Watson, Calculus, Early Transcendetals, Cengage Learning, 2021., 8. izdanje
V. Matijević, Matematička analiza 1 i 2, skripta PMF –a u Splitu, 2020.
Načini praćenja kvalitete
Provođenje anonimne studentske ankete preko e-learning portala više puta tokom semestra kako bi se ispitalo s kojim pojmovima i konceptima studenti smatraju da imaju poteškoće u usvajanju kako bi izvođači prilagodili buduće lekcije.

Statistika ispitnih rezultata i studentsko evaluiranje kvalitete održane nastave putem anonimne ankete. Anketa se provodi nakon odslušanog predmeta na kraju semestra prema pravilniku Sveučilišta u Splitu.
Izvedba
Sveučilišni prijediplomski studij
 •  Matematika (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika i fizika (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika i informatika (obvezni 2. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.