8.5 ECTS | |
45 P + 60 A | |
10% primjene e-učenja | |
Odjel za matematiku (Sceduly) |
Nositelji: Milica Klaričić BakulaSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Cilj kolegija je da studenti usvoje znanja iz diferencijalnog i integralnog računa realnih funkcija jedne realne varijable i primijene ih u rješavanju različitih problema. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Odslušan kolegij Uvod u matematičku analizu. |
Očekivani ishodi učenja |
Student je sposoban: |
- razlikovati i dati primjere derivabilnih i nederivabilnih funkcija, integrabilnih i neintegrabilnih funkcija |
- primijeniti tehnike računanja i odrediti derivacije realnih funkcija, neodređeni i određeni integral realnih funkcija |
- odrediti intervale monotonosti i konveksnosti/konkavnosti funkcije, te lokalne ekstreme koristeći diferencijalni račun |
- primijeniti diferencijalni i integralni račun u rješavanju konkretnih problema u geometriji i fizici |
- prepoznati uvjete za razvoj funkcije u red potencija |
- primijeniti razvoj u red u rješavanju problemskih zadataka, posebno kod računanja određenoga integrala. |
Sadržaj predmeta |
Diferencijalni račun (derivabilnost, derivacije elementarnih funkcija, derivacije viših redova, osnovni teoremi diferencijalnog računa, ispitivanje toka i crtanje grafova funkcija, primjene diferencijalnog računa) – 20 (vježbe 25) |
Integralni račun (pojam i osnovna svojstva određenog i neodređenog integrala, integriranje nekih klasa funkcija, osnovni teoremi integralnog računa, primjene određenoga integrala, nepravi integral) – 20 (vježbe 30) |
Redovi potencija (Taylorova formula, primjene) - 5 |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Vježbe - Samostalni zadaci - grupni rad |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (3) - Praktični rad (0.5) - Kolokviji (2) - Usmeni ispit (2) - Problem sets (1) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Studenti tijekom nastave u grupama ili samostalno rješavaju problemske zadatke te na taj način stječu dodatne bodove. Završni ispit se polaže u pisanom i usmenom obliku. Položen pisani ispit je uvjet za pristupanje usmenom ispitu. Pisani ispit može se polagati i parcijalno putem dvaju kolokvija. |
Obvezna literatura |
G. B. Thomas, Thomas' Calculus, Pearson, 2016.,13. izdanje |
B. Guljaš, Matematička analiza 1 i 2, skripta PMF –a u Zagrebu, 2018. |
S. Abbott, Understanding analysis, Springer-Verlag, New York, 2016., drugo izdanje |
Izborna literatura |
R. Larson, B. Edwards, Calculus, Cengage Learning, 2016., 11. izdanje |
J. Stewart, D. Clagg, S. Watson, Calculus, Early Transcendetals, Cengage Learning, 2021., 8. izdanje |
V. Matijević, Matematička analiza 1 i 2, skripta PMF –a u Splitu, 2020. |
Načini praćenja kvalitete |
Provođenje anonimne studentske ankete preko e-learning portala više puta tokom semestra kako bi se ispitalo s kojim pojmovima i konceptima studenti smatraju da imaju poteškoće u usvajanju kako bi izvođači prilagodili buduće lekcije. Statistika ispitnih rezultata i studentsko evaluiranje kvalitete održane nastave putem anonimne ankete. Anketa se provodi nakon odslušanog predmeta na kraju semestra prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Matematika (obvezni 2. sem.) • Matematika i fizika (obvezni 2. sem.) • Matematika i informatika (obvezni 2. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |