6 ECTS | |
30 P + 30 A | |
30% primjene e-učenja | |
Odjel za matematiku (Sceduly) |
Nositelji: Gordan RadoboljaSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Utvrditi i produbiti znanja o vektorskim prostorima i linearnim operatorima. Uvesti Jordanovu formu operatora. Definirati funkcije operatora Uvesti unitarne prostore i karakteristične operatore na njima |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Položeni kolegiji Linearna algebra I i Linearna algebra II. Odslušani kolegiji Algebarske strukture i Kompleksna analiza |
Očekivani ishodi učenja |
Studenti će biti sposobni: |
analizirati konačno- i beskonačnodimenzionalne vektorske prostore i njihova svojstva poput baze |
dati primjer osnovnih pojmova i konstrukcija u trodimenzionalnom euklidskom prostoru |
koristiti definiciju i svojstva linearnih operatora i matrica za promjenu baze te računanje jezgre i slike; |
izračunati karakteristični i minimalni polinom, svojstvene vrijednosti i svojstvene potprostore, algebarsku i geometrijsku kratnost svojstvenih vrijednosti |
koristiti metode kompleksne analize za definiranje te računati s funkcijama operatora; |
izračunati skalarni produkt vektora i ispitati ortogonalnost u standardnim konačnodimenzionalnim unitarnim prostorima, uključujući Gram-Schmidtov postupak ortogonalizacije. |
Sadržaj predmeta |
Konačnodimenzionalni vektorski prostori (4) |
Linearni operatori i njihov matrični prikaz (4) |
Dualni prostor i dualni operator (2) |
Algebre i homomorfizmi (1) |
Minimalni polinom i spektar (2) |
Invarijantni potprostori (1) |
Nilpotentni operatori (2) |
Jordanova forma matrice operatora (2) |
Konvergencija u prostoru operatora (1) |
Funkcije operatora (4) |
Unitarni prostori i norma (4) |
Operatori na unitarnim prostorima (3) |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Vježbe - Mješovito e-učenje |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, samostalni rad, e-učenje |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (2) - Kolokviji (2) - Usmeni ispit (2) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Studenti tijekom semestra pišu dva kolokvija s praktičnim zadatcima. Pozitivno ocijenjeni kolokviji preduvjet su za izlazak na usmeni ispit. Konačna ocjena se formira na temelju rezultata kolokvija (50%) i usmenog odgovora (50%) |
Obvezna literatura |
H. Kraljević, Vektorski prostori, skripta, Sveučilište u Osijeku, 2008. |
S. Kurepa, Konačno dimenzionalni vektorski prostori i primjene, Liber, Zagreb, 1992. |
J. S. Golan, The Linear Algebra a Beginning Graduate Student Ought to Know, Kluwer, 2004. |
Izborna literatura |
P. R. Halmos, Finite Dimensional Vector Spaces, Van Nostrand, New York, 1958. |
S. Lang, Linear algebra, Addiseon-Wesley, Reading, 1973. |
K. Horvatić, Linearna algebra, PMF – Matematički odjel, HMD, Zagreb, 1995. |
Načini praćenja kvalitete |
Studentsko evaluiranje putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Matematika; smjer: Matematički (izborni 5. sem.) • Matematika; smjer: Računarski (izborni 5. sem.) • Matematika; smjer: Primijenjena matematika (obvezni 5. sem.) • Matematika i informatika (staro) (izborni 5. sem.) Sveučilišni diplomski studij • Matematika; smjer: Računarski (izborni 1. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (izborni 1. i 3. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |