PMM301: Metodika nastave matematike II (79118)

 6 
ECTS
30 P + 30 S + 30 A
15% primjene e-učenja
Odjel za matematiku (Sceduly)
Nositelji: Nikola Koceić Bilan, Željka Zorić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Student/ica će:

Naučiti kvalitetno i uspješno planirati, organizirati i realizirati nastavu matematike
Naučiti kvalitetno i uspješno vrjednovati nastavu matematike, rad učenika i nastavnika
Naučiti primjenjivati različite (suvremene i tradicionalne) nastavne strategije i metode poučavanja pri izvođenju nastave matematike u srednjoj školi
Naučiti primijeniti znanstvene metode analogije, indukcije i dedukcije, analize i sinteze, generalizacije i specijalizacije na teme iz elementarne matematike i njihovu primjenu u nastavnom procesu
Naučiti prilagoditi matematički sadržaj u ovisnosti o obrazovnoj razini
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Uvjeti za upis: Odslušan kolegij Metodika nastave matematike I

Ulazne kompetencije: Poznavanje svih sadržaja elementarne matematike
Očekivani ishodi učenja
Od studenata/ica se nakon položenog kolegija očekuje da budu sposobni:
planirati, organizirati i realizirati nastavu matematike implementirajući načela nastave matematike
vrjednovati nastavu matematike, rad učenika i nastavnika, te napraviti samoevaluaciju
analizirati rezultate dobivene vrednovanjem radi podizanja kvalitete učenja i poučavanja;
stručno i metodički korektno izvesti nastavni sat u srednjoj školi;
primijeniti znanstvene metode analize i sinteze na matematičke sadržaje kao i u nastavnom procesu
primijeniti znanstvene metode generalizacije i specijalizacije na matematičke sadržaje kao i u nastavnom procesu
primijeniti znanstvene indukcije i dedukcije na matematičke sadržaje kao i u nastavnom procesu
uočiti analogne objekate, svojstva i postupke
primijeniti znanstvenu metodu analogije u nastavnom procesu
Sadržaj predmeta
Predavanja/seminari/vježbe
Vrednovanje rada učenika i nastavnika (dijagnostičko, formativno i sumativno, samovrednovanje nastavnika) (1+14+14)
Primjena računala u nastavi matematike. (1+10+10)
Znanstvena metoda analogije u nastavi matematike. Analogni objekti, svojstva i postupci. Motivacija za uvođenje novog matematičkog pojma. (10+2+2)
Znanstvene metode generalizacije i specijalizacije u matematičkim sadržajima i u nastavi matematike (6+1+1)
Znanstvene metode indukcije i dedukcije u matematičkim sadržajima i u nastavi matematike (8+1+1)
Znanstvene metode analize i sinteze u matematičkim sadržajima i u nastavi matematike (4+2+2)
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Vježbe
Obveze studenata
redovito pohađanje nastave (obavezna je nazočnost na barem 85% i predavanja i vježbi i seminara)
aktivno sudjelovanje na predavanjima, vježbama i seminarima
pisanje i prezentiranje seminarskih i domaćih radova
hospitiranje u srednjoj školi
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (3)
- Seminarski rad (0.5)
- Usmeni ispit (1)
- Pismeni ispit (1)
- Hospitiranje (0.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Predviđena je jedna pismena provjera (kolokvij). Položena pismena provjera, kao i izvršavanje svih obaveza su preduvjeti za izlazak na usmeni ispit. Student može biti oslobođen usmenog ispita preko samostalnog ispitnog zadatka kojeg se predaje u obliku eseja i kojega se brani usmeno. Konačna ocjena se formira kao aritmetička sredina ocjena iz kolokvija (pismenog ispita), usmenog ispita (samostalnog ispitnog zadatka), domaćih i seminarskih radova te ukupne aktivnost tijekom semestra.
Obvezna literatura
Z. Kurnik, Znanstveni okvir nastave matematike, Element, Zagreb, 2009.
B. Pavković, D. Veljan, Elementarna matematika 1., Tehnička knjga, Zagreb, 1991
B. Pavković, D. Veljan, Elementarna matematika 2., školska knjga, Zagreb, 1995
M. Pavleković, Metodika nastave matematike s informatikom, 1.dio, Element, Zagreb, 1998.
Z. Kurnik, Posebne metode rješavanja matematičkih problema, Element, Zagreb, 2009.
Izborna literatura
1) G. Polya, Mathematics and Plausible Reasoning, Princeton Univ. Press, Princeton, 1954
2) G. Polya, Mathematical Discovery, John Wiley & Sons, New York-London, I 1962., II 1965.
3) M. Serra, Discovering Geometry: An inductive Approach, Key Curriculum Press, 2001.
4) B. Dougherty, Research in Mathematics Education, Information Age Publ. Inc., 2002.
5) J. A. Van De Walle, Elementary and Middle School Mathematics, Allyn et Bacon, 1999.
6) D. J. Brahier, Teaching Secondary and Middle School Mathematics, Allyn et Bacon, 1999.
Načini praćenja kvalitete
Statistika ispitnih rezultata i studentsko evaluiranje putem anonimne ankete pri kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.