| 6 ECTS | |
| 30 P + 30 S + 30 A | |
| 15% primjene e-učenja | |
| Odjel za matematiku (Sceduly) |
| Nositelji: Nikola Koceić Bilan, Željka ZorićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Student/ica će: Naučiti kvalitetno i uspješno planirati, organizirati i realizirati nastavu matematike Naučiti kvalitetno i uspješno vrjednovati nastavu matematike, rad učenika i nastavnika Naučiti primjenjivati različite (suvremene i tradicionalne) nastavne strategije i metode poučavanja pri izvođenju nastave matematike u srednjoj školi Naučiti primijeniti znanstvene metode analogije, indukcije i dedukcije, analize i sinteze, generalizacije i specijalizacije na teme iz elementarne matematike i njihovu primjenu u nastavnom procesu Naučiti prilagoditi matematički sadržaj u ovisnosti o obrazovnoj razini |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Uvjeti za upis: Odslušan kolegij Metodika nastave matematike I Ulazne kompetencije: Poznavanje svih sadržaja elementarne matematike |
| Očekivani ishodi učenja |
| Od studenata/ica se nakon položenog kolegija očekuje da budu sposobni: |
| planirati, organizirati i realizirati nastavu matematike implementirajući načela nastave matematike |
| vrjednovati nastavu matematike, rad učenika i nastavnika, te napraviti samoevaluaciju |
| analizirati rezultate dobivene vrednovanjem radi podizanja kvalitete učenja i poučavanja; |
| stručno i metodički korektno izvesti nastavni sat u srednjoj školi; |
| primijeniti znanstvene metode analize i sinteze na matematičke sadržaje kao i u nastavnom procesu |
| primijeniti znanstvene metode generalizacije i specijalizacije na matematičke sadržaje kao i u nastavnom procesu |
| primijeniti znanstvene indukcije i dedukcije na matematičke sadržaje kao i u nastavnom procesu |
| uočiti analogne objekate, svojstva i postupke |
| primijeniti znanstvenu metodu analogije u nastavnom procesu |
| Sadržaj predmeta |
| Predavanja/seminari/vježbe |
| Vrednovanje rada učenika i nastavnika (dijagnostičko, formativno i sumativno, samovrednovanje nastavnika) (1+14+14) |
| Primjena računala u nastavi matematike. (1+10+10) |
| Znanstvena metoda analogije u nastavi matematike. Analogni objekti, svojstva i postupci. Motivacija za uvođenje novog matematičkog pojma. (10+2+2) |
| Znanstvene metode generalizacije i specijalizacije u matematičkim sadržajima i u nastavi matematike (6+1+1) |
| Znanstvene metode indukcije i dedukcije u matematičkim sadržajima i u nastavi matematike (8+1+1) |
| Znanstvene metode analize i sinteze u matematičkim sadržajima i u nastavi matematike (4+2+2) |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Seminari - Vježbe |
| Obveze studenata |
| redovito pohađanje nastave (obavezna je nazočnost na barem 85% i predavanja i vježbi i seminara) aktivno sudjelovanje na predavanjima, vježbama i seminarima pisanje i prezentiranje seminarskih i domaćih radova hospitiranje u srednjoj školi |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (3) - Seminarski rad (0.5) - Usmeni ispit (1) - Pismeni ispit (1) - Hospitiranje (0.5) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Predviđena je jedna pismena provjera (kolokvij). Položena pismena provjera, kao i izvršavanje svih obaveza su preduvjeti za izlazak na usmeni ispit. Student može biti oslobođen usmenog ispita preko samostalnog ispitnog zadatka kojeg se predaje u obliku eseja i kojega se brani usmeno. Konačna ocjena se formira kao aritmetička sredina ocjena iz kolokvija (pismenog ispita), usmenog ispita (samostalnog ispitnog zadatka), domaćih i seminarskih radova te ukupne aktivnost tijekom semestra. |
| Obvezna literatura |
| Z. Kurnik, Znanstveni okvir nastave matematike, Element, Zagreb, 2009. |
| B. Pavković, D. Veljan, Elementarna matematika 1., Tehnička knjga, Zagreb, 1991 |
| B. Pavković, D. Veljan, Elementarna matematika 2., školska knjga, Zagreb, 1995 |
| M. Pavleković, Metodika nastave matematike s informatikom, 1.dio, Element, Zagreb, 1998. |
| Z. Kurnik, Posebne metode rješavanja matematičkih problema, Element, Zagreb, 2009. |
| Izborna literatura |
| 1) G. Polya, Mathematics and Plausible Reasoning, Princeton Univ. Press, Princeton, 1954 |
| 2) G. Polya, Mathematical Discovery, John Wiley & Sons, New York-London, I 1962., II 1965. |
| 3) M. Serra, Discovering Geometry: An inductive Approach, Key Curriculum Press, 2001. |
| 4) B. Dougherty, Research in Mathematics Education, Information Age Publ. Inc., 2002. |
| 5) J. A. Van De Walle, Elementary and Middle School Mathematics, Allyn et Bacon, 1999. |
| 6) D. J. Brahier, Teaching Secondary and Middle School Mathematics, Allyn et Bacon, 1999. |
| Načini praćenja kvalitete |
| Statistika ispitnih rezultata i studentsko evaluiranje putem anonimne ankete pri kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |