5 ECTS | |
30 P + 30 A | |
30% primjene e-učenja | |
Odjel za matematiku (Sceduly) |
Nositelji: Snježana BraićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Usvajanje znanja iz kombinatorike i izabranih tema diskretne matematike. Studenta osposobiti za rješavanje kombinatornihzadataka primjenom različitih metoda kombinatornih prebrojavanja. Naučiti koristiti osnovne koncepte diskretne matematike u rješavanu matematičkih praktičnih zadataka. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Odslušani kolegiji: Linearne algebra i Diferencijalni i integralni račun I . Temeljna znanja iz elementarne matematike, diferencijalnog i integralnog računa i linearne algebre. |
Očekivani ishodi učenja |
Student je sposoban: |
- korektno formulirat definicije i iskazati tvrdne iz sadržaja kolegija, |
- ilustrirati pojmove i zaključke odgovarajućim primjerima, . |
- izvesti dokaze bitnih tvrdnji, |
- rješavati zadatke koristeći metode kombinatornih prebrojavanja, rekurzivne relacije i funkcije izvodnice, |
- modelirati i rješavati određene tipove diskretnih problema. |
Sadržaj predmeta |
Kombinatorika |
Povijesni pregled, predmet i metode proučavanja. |
Neki poznati kombinatorni problemi. (3) |
Dirichletovo načelo. Ramseyevi brojevi. (2) |
Kombinatorna prebrojavanja. Principi prebrojavanja. (2) |
Permutacije i kombinacije skupova. (2) |
Permutacije i kombinacije multiskupova. (2) |
Binomni i multinomni koeficijenti. (2) |
Formula uključivanja-isključivanja. Broj deranžmana. (3) |
Rekurzivne relacije. Fibonaccijevi brojevi. Linearne rekurzije i njihovo rješavanje (homogene i nehomogene).(4) |
Sustavi rekurzija i neke nelinearne rekurzije. (2) |
Funkcije izvodnice. Osnovna svojstva i neki primjeri.Rekurzije i funkcije izvodnice. (4) Neke izabrane teme iz diskretne matematike. (4) |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Vježbe |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave najmanje 70%. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (2) - Usmeni ispit (1.5) - Pismeni ispit (1.5) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Ispit se polaže u pismenom i usmenom obliku. Položen pismeni oblik ispitaje uvjet za pristupanje usmenom ispitu. Pismeni oblik ispita može sepolagati putem kolokvija, tijekom nastave, kako je to izvedbenim planom predviđeno. |
Obvezna literatura |
D. Veljan, Kombinatorna i diskretna matematika, Algoritam, Zagreb, 2001 |
D. Veljan, Kombinatorika s teorijom grafova, Školska knjiga, Zagreb, 1989. |
M. Cvitković, Kombinatorika, zbirka zadataka, Element, Zagreb, 1994 |
Izborna literatura |
J. Matoušek, J. Nešetril, Invitation to Discrete Mathematics, Oxford University Press, Oxford, 1998. |
Peter J. Cameron, Combinatorics: Topics, Techniques, Algorithms. Cambridge University Press, Cambridge. 1994. (2nd edition) 1996. |
Peter J. Cameron, Notes on Combinatorics, http://www.maths.qmul.ac.uk/~pjc/notes/comb.pdf |
Načini praćenja kvalitete |
Statistika ispitnih rezultata i studentsko vrednovanje putem anonimne anketeprovedene prema Pravilniku Sveučilišta u Splitu, na kraju izvedbe predmeta. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Matematika; smjer: Matematički (obvezni 4. sem.) • Matematika; smjer: Računarski (obvezni 4. sem.) • Matematika; smjer: Primijenjena matematika (obvezni 4. sem.) • Matematika i fizika (obvezni 4. sem.) • Matematika i informatika (obvezni 4. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |