3 ECTS | |
30 S | |
0% primjene e-učenja | |
Odjel za matematiku (Sceduly) |
Nositelji: Željka ZorićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
osposobiti studente za sustavno i efikasno vrednovanje učenika u nastavi matematike osposobiti studente za samovrednovanje svog rada osposobiti studente za objektivno i kritičko interpretiranje rezultata dobivenih različitim oblicima vrednovanja učeničkih postignuća u matematici |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Predmet nema preduvjeta. |
Očekivani ishodi učenja |
Od studenata/ica se nakon odrađenog kolegija očekuje da mogu: |
postaviti jasne ciljeve učenja matematike u skladu sa službenim kurikulumom i standardnim taksonomijama |
razlikovati vrste vrednovanja u obrazovanju |
definirati objektivne kriterije za vrednovanje i ocjenjivanje ishoda učenja |
argumentirano primijeniti raznovrsne odgovarajuće pristupe i metode vrednovanja ishoda učenja |
samostalno osmisliti i vrednovati pisane i usmene provjere znanja u skladu s unaprijed postavljenim kriterijem |
dokumentirati učenikovo sudjelovanje i doprinos u različitim aktivnostima učenja sadržaja iz matematike |
davati učenicima i roditeljima konkretne i efikasne povratne informacije o učeničkom radu, napredovanju i ostvarenom uspjehu |
procijeniti ishode učenja vrednovanjem rezultata učenikova rada |
analizirati rezultate dobivene vrednovanjem radi podizanja kvalitete učenja i poučavanja |
Sadržaj predmeta |
Ciljevi matematičkog obrazovanja i ishodi učenja matematike. Matematički koncepti i procesi. Taksonomije znanja. Konstrukcija mjerivih ishoda učenja matematike. |
Vrednovanje rada učenika i nastavnika (unutarnje, vanjsko, dijagnostičko, formativno i sumativno, kriterijsko, normativno, samovrednovanje nastavnika) |
Vrednovanje kao dio procesa učenja i poučavanja (vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje i vrednovanje naučenog) |
Metode praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća u matematici. Mjerenje ostvarenosti postavljenih ciljeva i ishoda. |
Kriterijsko vrednovanje |
Metode praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća u matematici. Vođenje zabilješki. Samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje. |
Konstrukcija matematičkog zadatka u cilju mjerenja postavljenih ishoda učenja. Vrste matematičkih zadataka. |
Konstrukcija pisane i usmene provjere znanja u cilju mjerenja postavljenih ishoda učenja. Standardizirani testovi. vanjsko vrednovanje. |
Formativno i sumativno vrednovanje. Ocjenjivanje. Povratna informacija učenicima i roditeljima |
Vrste izvođenja nastave |
- Seminari - Samostalni zadaci - Mentorski rad - Radionice |
Obveze studenata |
Studenti su obavezni prisustvovati nastavi, aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave, predati i obraniti seminarski rad te položiti završnu provjeru znanja. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (0.8) - Seminarski rad (1.4) - Usmeni ispit (0.8) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Studenti koji su redovito prisustvovali nastavi (više od 90% sati), koji su napisali i prezentirali seminarski rad s prolaznom ocjenom imaju pravo na potpis. Studentima koji su stekli pravo na potpis ocjena se formira na temelju ocjena iz seminarskog rada (65%) i završne provjere (35%). Seminarski rad Seminarski rad sastoji se od pisanog dijela i obrane, te nosi 65% ukupne ocjene. Završna provjera znanja Završna provjera znanja odvija se u pisanom ili usmenom obliku, za vrijeme redovnih ispitnih rokova. Završnoj provjeri mogu pristupiti studenti koji su ostvarili prolaznu ocjenu iz seminarskog rada. Završna provjera je uspješno položena ako je student na njoj ostvario jednu od prolaznih ocjena. |
Obvezna literatura |
C.R.Tobey, P. D. Keeley, Mathematics Formative assessment: 75 practical strategies for linking assessment, instruction and learning, Corwin Pr Inc, 2011. |
E. Depka, Designing assessment for mathematics |
N.E.Gronlund, Assessment of student achievement |
J.H. McMillan, Classroom assessment: principles and practice for effective instruction |
W. J. Popham, Classroom assessment: What teachers need to know |
Izborna literatura |
M. Niss, Investigations into assessment in mathematics education: an ICMI Study,2nd reprint, Springer, 2010 |
Miller-Linn-Gronlund, Mesurement and assessment in teaching, 10th edition, Pearson Education Inc, 2009 |
J. Dodge, 25 quick formative assessments for differentiated classroom, Scholastic Inc, 2009 |
Driscoll-Wood, Developing outcomes based assessment for learner-centered education, Stylus Publishing, 2007. |
W. J. Popham, Transformative assessment, ASCD, 2008. |
C. Walker, E. Schmidt, Smart tests, Pembroke Publishers Limited, 2004 |
Načini praćenja kvalitete |
U zadnjem tjednu nastave iz ovog kolegija provodit će se anonimna anketa u kojoj će studenti evaluirati kvalitetu održane nastave. Na kraju svakog semestra provest će se analiza uspješnosti studenata na održanim ispitnim (oglednim) satima u tom semestru. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 4. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |