5 ECTS | |
30 P + 15 S | |
0% primjene e-učenja | |
Odjel za matematiku (Sceduly) |
Nositelji: Marija Bliznac TrebješaninSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Cilj kolegija je studente upoznati s temeljnim znanjima iz teorije diofantskih jednadžbi, te ih sposobiti za primjene tih znanja u rješavanju različitih zadaća. Studenti trebali usvojiti razne tehnike za riješavanje diofantskih jednadžbi. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Uvjet za upis:položen Uvod u teoriju brojeva. Potrebne kompetencije: poznavanje različitih matematičkih struktura. |
Očekivani ishodi učenja |
Student je sposoban: -definirati diofantske jednadžbe-objasniti razne probleme koji se svode na diofantske jednadžbe-primjeniti razne načine riješavanja diofantskih jednadžbi-analizirati razne tipove diofantskih jednadžbi |
Sadržaj predmeta |
-Diofantske jednadžbe. (2) |
-Primjeri diofantskih jednadžbi. (2) |
-Fermatova jednadžba.(2) |
-Linearne diofantske jednadžbe.(2) |
-Pellova jednadžba. (2) |
-Grupa jedinica prstena cijelih kvadratičnog polja (2) |
-Binarne kvadratne forme. (2) |
-Pitagorine trojke. (2) |
-Jednadžba x4+y4=z2. (2) |
-Suma dva kvadrata. (2) |
-Suma četiri kvadrata. (2) |
-Ternarne kvadratne forme. (2) |
-Lagrangeov teorem. (2) |
-Thueva jednadžba. (2) |
-Jednadžba y2=x3+k. (2) |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave i izrada seminarskog rada. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1) - Seminarski rad (1) - Usmeni ispit (3) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Seminarski rad i završni usmeni ispit. |
Obvezna literatura |
Andrej Dujella, Diofantske jednadžbe, Zagreb 2006, skripta |
Izborna literatura |
1.I. Niven, H.S. Zuckerman, H.L. Montgomery, An Introduction to the Theory Numbers, Wiley, New York, 1991. |
2.K. Ireland, M. Rosen, A classical introduction to modern number theory, Springer, New York 1982. |
3.W. Sierpinski, Elementary Theory of Numbers, Panstwowe wydawnictvo naukowe, Warszawa 1964. |
Načini praćenja kvalitete |
Statistika ispitnih rezultata i studentsko evaluiranje putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |