PMM917: Primjena tehnologije u nastavi matematike (160062)

 3 
ECTS
30 S
0% primjene e-učenja
Odjel za matematiku (Sceduly)
Nositelji: Željka Zorić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
educirati studente/ice nastavničkih smjerova o metodici primjene informacijsko komunikacijskih tehnologija (ICT) u nastavnom procesu, vlastitom usavršavanju i istraživanju
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Očekivani ishodi učenja
Od studenata/ica se nakon odrađenog kolegija očekuje da mogu:
samostalno osmisliti nastavni sat u kojem će se primijeniti ICT
samostalno izraditi pripremu za osmišljen nastavni sat uz primjenu ICT
samostalno izraditi nastavna sredstva primjenom ICT
odabrati i primijeniti odgovarajuću ICT u svrhu unaprjeđivanja efikasnosti poučavanja i učenja
samostalno osmisliti, pripremiti i izraditi metodički oblikovani nastavni sadržaj u čijoj se obradi koristi ICT
samostalno voditi nastavni sat uz primjenu ICT u skladu s modernim metodičkim konceptima
odgovorno, moralno i sigurno rabiti ICT
učinkovito komunicirati i surađivati u digitalnom okruženju
Sadržaj predmeta
Predmet je koncepcijski podijeljen na dva dijela. U prvom se dijelu obrađuju teorijski i metodički koncepti primjene ICT u nastavi matematike uz pregled postojećih nastavnih sredstava i pomagala namijenjenih toj svrsi. Drugi dio kolegija predviđen je za korištenje postojećih modela, istraživanje i rješavanje konkretnih problema korištenjem ICT i izradu vlastitih metodički oblikovanih nastavnih sadržaja za čiju obradu koristimo ICT.
Upotreba ICT u nastavi. Uloga i načini primjene ICT u nastavi matematike. Organizacija nastave matematike uz primjenu ICT s obzirom na raspoloživu opremu.
Metodičko – didaktički principi i zakonitosti primjene ICT u nastavi matematike. Planiranje i pripremanje nastave uz primjenu ICT. Nastavne tehnike pogodne za primjenu ICT.
Vrste programskih alata pogodnih za primjenu u nastavi matematike i njihova obilježja: opći alati (proračunske tablice, prezentacijski alati, alati za obradu teksta), grafički kalkulatori, matematički alati (alati dinamičke geometrije, CAS), multimedijski alati. Napredno korištenje ICT u nastavi matematike (digitalni udžbenici, e-učenje).
Korištenje ICT u obradi konkretnih nastavnih sadržaja: brojevi
algebra i funkcije
geometrija
analiza podataka, statistika
modeliranje
istraživanje i eksperimentiranje
povezivanje s drugim predmetima
Vrste izvođenja nastave
- Seminari
- Samostalni zadaci
- Mentorski rad
Obveze studenata
Studenti su obavezni prisustvovati nastavi, aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave, ostvariti određeni broj bodova na svim samostalnim zadacima, predati i obraniti seminarski rad te položiti kolokvije.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Seminarski rad (0.6)
- Kolokviji (0.6)
- Samostalni zadatci (0.8)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Studenti koji su redovito polazili nastavu (više od 90% sati), koji su napisali i prezentirali seminarski rad s prolaznom ocjenom imaju pravo na potpis.
Studentima koji su stekli pravo na potpis ocjena se formira na temelju bodova dobivenih na nastavi, na kolokvijima i za seminar.
Kolokviji
U tijeku semestra pisat će se dva kolokvija, koji nose 40% ukupne ocjene. Na pojedinom kolokviju može se dobiti maksimalno 20 bodova, za prolaz je potrebno 10 bodova.
Seminarski rad
Seminarski rad sastoji se od pisanog dijela, obrane i prezentacije i nosi 30% ukupne ocjene (pisani dio nosi maksimalno 10 bodova, obrana 5 i prezentacija 15 bodova).
Samostalni zadaci
Tijekom nastave studenti će dobiti 6 samostalnih zadataka koji se vrednuju bodovima od 1 do 5. Ukupni udio samostalnih zadataka u konačnoj ocjeni iznosi 30%, tj. 30 bodova.
Konačna ocjena dobiva se zbrajanjem ocjenskih bodova dobivenih kroz navedene aktivnosti. Za uspješno polaganje kolegija potrebno je imati minimalno 50 bodova, od čega minimalno 20 bodova na kolokvijima.
Obvezna literatura
A. Oldknow, R. Taylor, L. Tetlow, Teaching mathematics using ICT, Continuum, London, 2010.
Izborna literatura
A. Oldknow, C. Knights, Mathematics education with digital technology, Continuum, London, 2011.
M. Serra, Discovering geometry: An investigative approach, Key Curriculum Press, 2008.
J. Murdock, E. Kamischke, E. Kamischke, Discovering Algebra: An investigative approach, Key Curriculum Press, 2007.
G.A.Jones, Exploring probability in school: Challenges for teaching and learning, Springer, 2005
Williams, Easingwood, ICT and primary mathematics, RoutledgeFalmer, 2004.
Way, Beardon, ICT and primary mathematics, Open University Press, 2003.
Originalni priručnici i ostali didaktički materijali za konkretne softverske produkte i grafičke kalkulatore
Načini praćenja kvalitete
U zadnjem tjednu nastave iz ovog kolegija provodit će se anonimna anketa u kojoj će studenti evaluirati kvalitetu održane nastave. Na kraju svakog semestra provest će se analiza uspješnosti studenata na održanim ispitnim (oglednim) satima u tom semestru.
Izvedba
Sveučilišni prijediplomski studij
 •  Matematika i informatika (obvezni 5. sem.)
Sveučilišni diplomski studij
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Matematika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.