3 ECTS | |
30 S | |
0% primjene e-učenja | |
Odjel za matematiku (Sceduly) |
Nositelji: Željka ZorićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
educirati studente/ice nastavničkih smjerova o metodici primjene informacijsko komunikacijskih tehnologija (ICT) u nastavnom procesu, vlastitom usavršavanju i istraživanju |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Očekivani ishodi učenja |
Od studenata/ica se nakon odrađenog kolegija očekuje da mogu: |
samostalno osmisliti nastavni sat u kojem će se primijeniti ICT |
samostalno izraditi pripremu za osmišljen nastavni sat uz primjenu ICT |
samostalno izraditi nastavna sredstva primjenom ICT |
odabrati i primijeniti odgovarajuću ICT u svrhu unaprjeđivanja efikasnosti poučavanja i učenja |
samostalno osmisliti, pripremiti i izraditi metodički oblikovani nastavni sadržaj u čijoj se obradi koristi ICT |
samostalno voditi nastavni sat uz primjenu ICT u skladu s modernim metodičkim konceptima |
odgovorno, moralno i sigurno rabiti ICT |
učinkovito komunicirati i surađivati u digitalnom okruženju |
Sadržaj predmeta |
Predmet je koncepcijski podijeljen na dva dijela. U prvom se dijelu obrađuju teorijski i metodički koncepti primjene ICT u nastavi matematike uz pregled postojećih nastavnih sredstava i pomagala namijenjenih toj svrsi. Drugi dio kolegija predviđen je za korištenje postojećih modela, istraživanje i rješavanje konkretnih problema korištenjem ICT i izradu vlastitih metodički oblikovanih nastavnih sadržaja za čiju obradu koristimo ICT. |
Upotreba ICT u nastavi. Uloga i načini primjene ICT u nastavi matematike. Organizacija nastave matematike uz primjenu ICT s obzirom na raspoloživu opremu. |
Metodičko – didaktički principi i zakonitosti primjene ICT u nastavi matematike. Planiranje i pripremanje nastave uz primjenu ICT. Nastavne tehnike pogodne za primjenu ICT. |
Vrste programskih alata pogodnih za primjenu u nastavi matematike i njihova obilježja: opći alati (proračunske tablice, prezentacijski alati, alati za obradu teksta), grafički kalkulatori, matematički alati (alati dinamičke geometrije, CAS), multimedijski alati. Napredno korištenje ICT u nastavi matematike (digitalni udžbenici, e-učenje). |
Korištenje ICT u obradi konkretnih nastavnih sadržaja: brojevi |
algebra i funkcije |
geometrija |
analiza podataka, statistika |
modeliranje |
istraživanje i eksperimentiranje |
povezivanje s drugim predmetima |
Vrste izvođenja nastave |
- Seminari - Samostalni zadaci - Mentorski rad |
Obveze studenata |
Studenti su obavezni prisustvovati nastavi, aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave, ostvariti određeni broj bodova na svim samostalnim zadacima, predati i obraniti seminarski rad te položiti kolokvije. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1) - Seminarski rad (0.6) - Kolokviji (0.6) - Samostalni zadatci (0.8) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Studenti koji su redovito polazili nastavu (više od 90% sati), koji su napisali i prezentirali seminarski rad s prolaznom ocjenom imaju pravo na potpis. Studentima koji su stekli pravo na potpis ocjena se formira na temelju bodova dobivenih na nastavi, na kolokvijima i za seminar. Kolokviji U tijeku semestra pisat će se dva kolokvija, koji nose 40% ukupne ocjene. Na pojedinom kolokviju može se dobiti maksimalno 20 bodova, za prolaz je potrebno 10 bodova. Seminarski rad Seminarski rad sastoji se od pisanog dijela, obrane i prezentacije i nosi 30% ukupne ocjene (pisani dio nosi maksimalno 10 bodova, obrana 5 i prezentacija 15 bodova). Samostalni zadaci Tijekom nastave studenti će dobiti 6 samostalnih zadataka koji se vrednuju bodovima od 1 do 5. Ukupni udio samostalnih zadataka u konačnoj ocjeni iznosi 30%, tj. 30 bodova. Konačna ocjena dobiva se zbrajanjem ocjenskih bodova dobivenih kroz navedene aktivnosti. Za uspješno polaganje kolegija potrebno je imati minimalno 50 bodova, od čega minimalno 20 bodova na kolokvijima. |
Obvezna literatura |
A. Oldknow, R. Taylor, L. Tetlow, Teaching mathematics using ICT, Continuum, London, 2010. |
Izborna literatura |
A. Oldknow, C. Knights, Mathematics education with digital technology, Continuum, London, 2011. |
M. Serra, Discovering geometry: An investigative approach, Key Curriculum Press, 2008. |
J. Murdock, E. Kamischke, E. Kamischke, Discovering Algebra: An investigative approach, Key Curriculum Press, 2007. |
G.A.Jones, Exploring probability in school: Challenges for teaching and learning, Springer, 2005 |
Williams, Easingwood, ICT and primary mathematics, RoutledgeFalmer, 2004. |
Way, Beardon, ICT and primary mathematics, Open University Press, 2003. |
Originalni priručnici i ostali didaktički materijali za konkretne softverske produkte i grafičke kalkulatore |
Načini praćenja kvalitete |
U zadnjem tjednu nastave iz ovog kolegija provodit će se anonimna anketa u kojoj će studenti evaluirati kvalitetu održane nastave. Na kraju svakog semestra provest će se analiza uspješnosti studenata na održanim ispitnim (oglednim) satima u tom semestru. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Matematika i informatika (obvezni 5. sem.) Sveučilišni diplomski studij • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |