| 4 ECTS | |
| 30 P + 30 A | |
| 10% primjene e-učenja | |
| Odjel za fiziku (Sceduly) |
| Nositelji: Hrvoje Kalinić, Toni ŠćulacSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Razumjeti, usvojiti i naučiti proceduru i aktivnosti za rješavanje problema i razvoj programske podrške na računalu. Razumjeti, usvojiti i naučiti osnovni koncept programiranja sa stajališta programskih instrukcija za prihvat podataka, obrade podataka, spremanje i raspodjele rezultata obrade podataka. Razumjeti, usvojiti i naučiti osnovni koncept za spremanje i ponovno korištenje podataka. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Očekivani ishodi učenja |
| Klasificirati osnovne algoritamske strukture |
| Identificirati greške u programskom rješenju |
| Napisati programe u programskom jeziku |
| Procijeniti ispravnost programskog rješenja |
| Vrjednovati gotova programska rješenja |
| Organizirati program u funkcije i module |
| Pokretati program iz jezgre operacijskog sustava |
| Sadržaj predmeta |
| 1. Uvodno predavanje. Algoritam. Građa programa. Ulazi i izlazi programa. |
| 2. Varijable, vrste vrijednost, operatori, grananja i iteracije |
| 3. For, if, while |
| 4. Nizovi, polja, matrice. |
| 5. Funkcije, imenovanja, dosezi i moduli |
| 6. Linearna algebra i numeričko računanje (primjena postojećih biblioteka i modula) |
| 7. Analiza podataka (primjena postojećih biblioteka i modula) |
| 8. Međuispit |
| 9. Višedimenzionalna polja i slike |
| 10. Izvještavanje i crtanje grafova |
| 11. Datoteke. Čitanje i pohrana podataka. Pohrana na OS. |
| 12. Riječnici. Razumijevanje liste. |
| 13. Objekti – doseg i sadržaj. Koncept memorije i pokazivača (referenca i vrijednost). |
| 14. Primjene |
| 15. Završni ispit. |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Vježbe - Samostalni zadaci - Multimedija |
| Obveze studenata |
| Pohađati barem 70% predavanja i 70% vježbi. Prisustvo i zalaganje studenata na nastavi, izrada zadataka na satu, izrada zadataka kod kuće, izrada seminara koji uključuje samostalno numeričko rješavanje nekog fizikalnog problema, pisanje izvještaja o tome i prezentacija rezultata. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (2) - Praktični rad (0.5) - Seminarski rad (0.5) - Kolokviji (1) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Zalaganje i prisustvo studenata na nastavi. Pismeni dio: 2 kolokvija. Izrada studenskih seminara, pismeni izvještaj i usmeno izlaganje. |
| Obvezna literatura |
| C. Hill: Learning Scientific programming with Python |
| C. Fuehrer, J.E. Solem, O. Verdier: Scientific Computing with Python 3 |
| M. Kerrisk: The Linux Programming Interface |
| Izborna literatura |
| H. P. Langtangen: A Primer on Scientific Programming with Python |
| Načini praćenja kvalitete |
| Razgovor sa studentima, anonimna studentska anketa, uspješnost studenata na kolegiju, samoanaliza. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni prijediplomski studij • Fizika (obvezni 1. sem.) • Matematika i fizika (obvezni 5. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |