4 ECTS | |
30 P + 30 A | |
10% primjene e-učenja | |
Odjel za fiziku (Sceduly) |
Nositelji: Hrvoje Kalinić, Toni ŠćulacSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Razumjeti, usvojiti i naučiti proceduru i aktivnosti za rješavanje problema i razvoj programske podrške na računalu. Razumjeti, usvojiti i naučiti osnovni koncept programiranja sa stajališta programskih instrukcija za prihvat podataka, obrade podataka, spremanje i raspodjele rezultata obrade podataka. Razumjeti, usvojiti i naučiti osnovni koncept za spremanje i ponovno korištenje podataka. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Očekivani ishodi učenja |
Klasificirati osnovne algoritamske strukture |
Identificirati greške u programskom rješenju |
Napisati programe u programskom jeziku |
Procijeniti ispravnost programskog rješenja |
Vrjednovati gotova programska rješenja |
Organizirati program u funkcije i module |
Pokretati program iz jezgre operacijskog sustava |
Sadržaj predmeta |
1. Uvodno predavanje. Algoritam. Građa programa. Ulazi i izlazi programa. |
2. Varijable, vrste vrijednost, operatori, grananja i iteracije |
3. For, if, while |
4. Nizovi, polja, matrice. |
5. Funkcije, imenovanja, dosezi i moduli |
6. Linearna algebra i numeričko računanje (primjena postojećih biblioteka i modula) |
7. Analiza podataka (primjena postojećih biblioteka i modula) |
8. Međuispit |
9. Višedimenzionalna polja i slike |
10. Izvještavanje i crtanje grafova |
11. Datoteke. Čitanje i pohrana podataka. Pohrana na OS. |
12. Riječnici. Razumijevanje liste. |
13. Objekti – doseg i sadržaj. Koncept memorije i pokazivača (referenca i vrijednost). |
14. Primjene |
15. Završni ispit. |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Vježbe - Samostalni zadaci - Multimedija |
Obveze studenata |
Pohađati barem 70% predavanja i 70% vježbi. Prisustvo i zalaganje studenata na nastavi, izrada zadataka na satu, izrada zadataka kod kuće, izrada seminara koji uključuje samostalno numeričko rješavanje nekog fizikalnog problema, pisanje izvještaja o tome i prezentacija rezultata. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (2) - Praktični rad (0.5) - Seminarski rad (0.5) - Kolokviji (1) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Zalaganje i prisustvo studenata na nastavi. Pismeni dio: 2 kolokvija. Izrada studenskih seminara, pismeni izvještaj i usmeno izlaganje. |
Obvezna literatura |
C. Hill: Learning Scientific programming with Python |
C. Fuehrer, J.E. Solem, O. Verdier: Scientific Computing with Python 3 |
M. Kerrisk: The Linux Programming Interface |
Izborna literatura |
H. P. Langtangen: A Primer on Scientific Programming with Python |
Načini praćenja kvalitete |
Razgovor sa studentima, anonimna studentska anketa, uspješnost studenata na kolegiju, samoanaliza. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Fizika (obvezni 1. sem.) • Matematika i fizika (obvezni 5. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |