5 ECTS | |
30 P + 30 PK | |
10% primjene e-učenja | |
Odjel za fiziku (Sceduly) |
Nositelji: Toni ŠćulacSuradnici: Tamara Rom |
Ciljevi predmeta |
Primjena numeričkog rješavanja problema u fizici. Cilj je studenta naučiti razviti algoritam za numeričko rješavanje problema u fizici kroz razne primjere. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Nema. |
Očekivani ishodi učenja |
- Osmisliti ili prilagoditi postojeći algoritam za modeliranje jednostavnih procesa i izvođenje proračuna te prezentirati rješenja grafički. |
- Izdvojiti dijelove algoritma u zasebne cjeline te ih implementirati kao potprograme ili funkcije s odgovarajućim načinom prijenosa argumenata, uz primjenu biblioteka i modula. |
- Odabrati odgovarajuću strukturu zapisa za pohranjivanje podataka u datoteke, na lokalnom ili udaljenom računalu (repozitoriju). |
- Oblikovati zadani problem na način prikladan za računalnu analizu, primjenjujući koncepte i zakone fizike te matematičku analizu. |
- Procijeniti i minimizirati numeričke greške te raspraviti kriterije primjene i ograničenja nekih numeričkih metoda. |
- Vizualizirati podatke s ciljem olakšavanja interpretacije te formulirati ovisnost podataka prilagodbom matematičke funkcije tim podacima. |
- Definirati model (deterministički, stohastički ili statistički) za dani problem, napisati računalni program, izvršiti simulaciju te prezentirati rezultate. |
Sadržaj predmeta |
1. (2+2) Uvod, ponavljanje Python-a |
2. (2+2) Moduli i jednostavna gibanja |
3. (2+2) Objektno orjentirani pristup razvoju algoritma |
4. (2+2) Numeričko deriviranje i integriranje |
5. (2+2) Euller-ova metoda |
6. (2+2) Algoritam za statističku obradu podataka |
7. (2+2) Kosi hitac i Runge-Kutta (RK) metoda |
8. (2+2) Razumijevanje grešaka Euller-ove i RK metode |
9. (2+2) Modeliranje bungee jumpinga |
10. (2+2) Modeliranje nabijene čestice u EM polju |
11. (2+2) Gravitacijska interakcija 2 tijela |
12. (2+2) Gravitacijska interakcija N tijela |
13. (2+2) Numeričko modeliranje Sunčevog sustava |
14. (2+2) Kompleksna modeliranja problema više tijela (1. dio) |
15. (2+2) Kompleksna modeliranja problema više tijela (2. dio) |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Vježbe - Samostalni zadaci |
Obveze studenata |
1. Aktivno sudjelovati u nastavi kritičkim prosuđivanjem i argumentiranjem mišljenja, pitanjima i odgovorima na pitanja. 2. Riješiti zadane probleme iz valova i optike. 3. Kritički raspraviti odabrane pojmove i zakone te njihovu primjenjivost. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (2) - Praktični rad (1.5) - Seminarski rad (1.5) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Ocjenjuju se rješenja zadataka s vježbi i završni seminarski rad. |
Obvezna literatura |
Harvey Gould, Jan Tobochnik, and Wolfgang Christian „An Introduction to Computer Simulation Methods Applications to Physical System“, Addison-Wesley, 2006. |
A. B. Shiflet and G. W. Shiflet "Introduction to computational science", Princeton University Press, 2006. |
Izborna literatura |
1) Numerical Recipes in C and C++, The Art of Scientific Computing, Press, Teukolsky, Vetterling and Flannery, Cambridge University Press, 1993. |
2) An Introduction to Computational Physics, Tao Pang, Cambridge University Press, 2006. |
Načini praćenja kvalitete |
1. Nastavnici, koji imaju predmete koreliranih ishoda učenja, surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave. 2. Statistika ispitnih rezultata i vrednovanje uspješnosti u skladu s navedenim ishodima učenja. 3. Studentsko evaluiranje putem anonimne ankete koja se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Fizika (obvezni 2. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |