| 5 ECTS | |
| 30 P + 30 PK | |
| 10% primjene e-učenja | |
| Odjel za fiziku (Sceduly) |
| Nositelji: Toni ŠćulacSuradnici: Tamara Rom |
| Ciljevi predmeta |
| Primjena numeričkog rješavanja problema u fizici. Cilj je studenta naučiti razviti algoritam za numeričko rješavanje problema u fizici kroz razne primjere. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Nema. |
| Očekivani ishodi učenja |
| - Osmisliti ili prilagoditi postojeći algoritam za modeliranje jednostavnih procesa i izvođenje proračuna te prezentirati rješenja grafički. |
| - Izdvojiti dijelove algoritma u zasebne cjeline te ih implementirati kao potprograme ili funkcije s odgovarajućim načinom prijenosa argumenata, uz primjenu biblioteka i modula. |
| - Odabrati odgovarajuću strukturu zapisa za pohranjivanje podataka u datoteke, na lokalnom ili udaljenom računalu (repozitoriju). |
| - Oblikovati zadani problem na način prikladan za računalnu analizu, primjenjujući koncepte i zakone fizike te matematičku analizu. |
| - Procijeniti i minimizirati numeričke greške te raspraviti kriterije primjene i ograničenja nekih numeričkih metoda. |
| - Vizualizirati podatke s ciljem olakšavanja interpretacije te formulirati ovisnost podataka prilagodbom matematičke funkcije tim podacima. |
| - Definirati model (deterministički, stohastički ili statistički) za dani problem, napisati računalni program, izvršiti simulaciju te prezentirati rezultate. |
| Sadržaj predmeta |
| 1. (2+2) Uvod, ponavljanje Python-a |
| 2. (2+2) Moduli i jednostavna gibanja |
| 3. (2+2) Objektno orjentirani pristup razvoju algoritma |
| 4. (2+2) Numeričko deriviranje i integriranje |
| 5. (2+2) Euller-ova metoda |
| 6. (2+2) Algoritam za statističku obradu podataka |
| 7. (2+2) Kosi hitac i Runge-Kutta (RK) metoda |
| 8. (2+2) Razumijevanje grešaka Euller-ove i RK metode |
| 9. (2+2) Modeliranje bungee jumpinga |
| 10. (2+2) Modeliranje nabijene čestice u EM polju |
| 11. (2+2) Gravitacijska interakcija 2 tijela |
| 12. (2+2) Gravitacijska interakcija N tijela |
| 13. (2+2) Numeričko modeliranje Sunčevog sustava |
| 14. (2+2) Kompleksna modeliranja problema više tijela (1. dio) |
| 15. (2+2) Kompleksna modeliranja problema više tijela (2. dio) |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Vježbe - Samostalni zadaci |
| Obveze studenata |
| 1. Aktivno sudjelovati u nastavi kritičkim prosuđivanjem i argumentiranjem mišljenja, pitanjima i odgovorima na pitanja. 2. Riješiti zadane probleme iz valova i optike. 3. Kritički raspraviti odabrane pojmove i zakone te njihovu primjenjivost. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (2) - Praktični rad (1.5) - Seminarski rad (1.5) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Ocjenjuju se rješenja zadataka s vježbi i završni seminarski rad. |
| Obvezna literatura |
| Harvey Gould, Jan Tobochnik, and Wolfgang Christian „An Introduction to Computer Simulation Methods Applications to Physical System“, Addison-Wesley, 2006. |
| A. B. Shiflet and G. W. Shiflet "Introduction to computational science", Princeton University Press, 2006. |
| Izborna literatura |
| 1) Numerical Recipes in C and C++, The Art of Scientific Computing, Press, Teukolsky, Vetterling and Flannery, Cambridge University Press, 1993. |
| 2) An Introduction to Computational Physics, Tao Pang, Cambridge University Press, 2006. |
| Načini praćenja kvalitete |
| 1. Nastavnici, koji imaju predmete koreliranih ishoda učenja, surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave. 2. Statistika ispitnih rezultata i vrednovanje uspješnosti u skladu s navedenim ishodima učenja. 3. Studentsko evaluiranje putem anonimne ankete koja se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni prijediplomski studij • Fizika (obvezni 2. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |