3 ECTS | |
30 P | |
30% primjene e-učenja | |
Odjel za fiziku (Sceduly) |
Nositelji: Mile DželalijaSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Kritičko razumijevanje povijesnog razvoja osnovnih pojmova i principa urelativističkoj fizici, kvantnoj fizici, fizici elementarnih čestica i kozmologiji |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Osnovna znanja iz relativističke fizike, kvantne fizike, fizike elementarnih čestica ikozmologije. |
Očekivani ishodi učenja |
1. Objasnite ključne konceptualne elemente koji su karakterizirali klasičnu |
mehaniku, elektromagnetizam, termodinamiku i povijesne kozmologije; |
2. Objasniti filozofsku i povijesnu pozadinu razvoja moderne fizike; |
3. Razmotriti doprinos glavnih fizičara razvoju specijalne relativnosti, kvantne |
fizike, fizike čestica i kozmologije; |
4. Opišite eksperimente i događaje koji su karakterizirali razvoj ideja i |
eksperimentalnih tehnika u specijalnoj relativnosti, kvantnoj fizici, fizici čestica i |
kozmologiji; |
5. Kritički analizirati konceptualni razvoj znanja u specijalnoj relativnosti, kvantnoj |
fizici, fizici čestica i kozmologiji; |
6. Razgovarati o metodama i alatima za povijesne analize razvoja suvremene |
fizike; |
7. Raspravite o ključnim izazovima suvremene fizike |
Sadržaj predmeta |
(2h) Ključni pojmovi u klasičnoj mehanici, elektromagnetizmu, termodinamici i |
povijesnim kozmologijama |
(2h) Ključni izazovi u klasičnoj fizici |
(2h) Odabrani povijesni eksperimenti povezani sa specijanom teorijom relativnosti |
(4h) Razvoj novih ideja, modela i teorija koji vode do specijalne teorije relativnosti |
(2h) Odabrani povijesni eksperimenti povezani s kvantnom fizikom |
(4h) Razvoj novih ideja, modela i teorija koji vode kvantnoj fizici |
(2h) Odabrani povijesni eksperimenti povezani s fizikom čestica |
(4h) Razvoj novih ideja, modela i teorija koje vode do modela i teorija atoma, |
jezgre i elementarnih čestica |
(2h) Odabrani povijesni eksperimenti povezani s razvojem kozmologije |
(2h) Razvoj novih ideja, modela i teorija koji vode do moderne kozmologije |
(4h) Izazovi modela i teorija u suvremenoj fizici |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Mješovito e-učenje - Domaće zadaće |
Obveze studenata |
Domaće zadaće Pisani ispit |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Seminarski rad (1) - Domaće zadaće (1) - Domaće zadaće (1) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Domaće zadaće tijekom semestra: 50%; pismeni ispit: 50%. |
Obvezna literatura |
M. Dželalija: Povijest moderne fizike, Sveučilište u Splitu, Prirodoslovnomatematički fakultet, Split, 2020 |
Odabrani poznati povijesni članci iz relativističke fizike, kvantne fizike, fizike čestica i kozmologijee physics and cosmology |
Izborna literatura |
James T. Cushing: Philosophical Concepts in Physics: The Historical Relation |
between Philosophy and Scientific Theories, Cambridge University Press, 1998. |
Ž. Dadić, Povijest metoda i ideja u matematici I fizici, ŠK, Zagreb, 1992. |
I. Supek, Povijest fizike, ŠK, Zagreb, 1980 |
Načini praćenja kvalitete |
Diskusija sa studentima i analiza njihovog napretka u rješavanju problema izadataka.Statistika rezultata ispita i procjena učinkovitosti u skladu s ishodima učenja.Ocjenjivanje studenata anonimnom anketom provedenom prema pravilimaSveučilišta u Splitu. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.) • Fizika; smjer: Astrofizika i fizika elementarnih čestica (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Biofizika (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Fizika okoliša (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Računarska fizika (izborni 2. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |