| 4 ECTS | |
| 30 P + 15 A | |
| 20% primjene e-učenja | |
| Odjel za fiziku (Sceduly) |
| Nositelji: Damir KovačićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Upoznati studente s metodama istraživanja u prirodnim znanostima. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Upisan jedan od diplomskih studija iz prirodnih znanosti |
| Očekivani ishodi učenja |
| 1. Razlikovati između znanstvenog i ne-znanstvenog pristupa rješavanju |
| problema. |
| 2. Nabrojiti osnovne metode istraživanja u prirodnim znanostima. |
| 3. Definirati korake u postavljanju znanstvenih istraživanja u prirodnim znanostima. |
| 4. Analizirati znanstveni članak. |
| 5. Napraviti strukturu znanstvenog članka. |
| 6. Definirati načine znanstvene komunikacije |
| Sadržaj predmeta |
| 1. Osnovne znanstvene metode i principi. |
| 2. Provjerljivost znanstvenih hipoteza. |
| 3. Razlike u metodama i ciljevima rada kod društvenih, tehničkih i prirodnih |
| znanosti. |
| 4. Reproducibilnost, standardi, kontrole, i iskazivanje grešaka mjerenja. Iterativni |
| ciklusi eksperimenata i hipoteza. |
| 5. Znanost kao planetarni proces. |
| 6. Kako prepoznati znanstveni rad. Izbor istraživačkog problema – kako biti |
| istodobno konzervativan i revolucionaran. |
| 7. Kako rješavati znanstveni problem. Kako opisati rezultate rada. |
| 8. Kako olakšati kolegama da nam pronađu greške u radu. Ključna uloga što |
| boljeg komuniciranja sa kolegama. |
| 9. Čimbenik odjeka časopisa. Citati znanstvenih radova – primjeri. Kako citirati |
| reference. |
| 10. Znanost na Internetu – čemu služe poslužitelji. |
| 11. Znanost u Hrvatskoj. |
| 12. Primjeri dobrih i loših radova. |
| 13. Seminarski radovi iz ovog kolegija. |
| 14. Principi rada na diplomskoj/magistarskoj i doktorskoj tezi. |
| 15. Vrednovanje rada. |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Seminari - Vježbe |
| Obveze studenata |
| Student je dužan pohađati predavanja, seminare i vježbe, s najviše 20%opravdanih izostanaka. Student je dužan napisati seminarski rad po odabranojtemi i izložiti ga u obliku prezentacije pred kolegama i nastavnikom. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (2) - Seminarski rad (2) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Ocjena se utvrđuje na temelju ocjena:- seminarskog rada (50% ocjene),- usmene prezentacije (50% ocjene). |
| Obvezna literatura |
| [1] V. Silobrčić: Kako sastaviti, objaviti i ocijeniti znanstveno djelo, Medicinska Naklada, Zagreb, 2003. ISBN 953-176-219- 8 |
| 2] M. Marušić, M. Petrovečki, J. Petrak i A. Marušić: Uvod u znanstveni rad u medicini. Medicinska Naklada, Zagreb 2000. ISBN 953-176-104-3. |
| Izborna literatura |
| [1] P. D. Leedy I J. E. Ormrod: Practical Research. Planning and Design. Pretince |
| Hall, SAD. 2001. ISBN 0-13-121854-9. |
| [2] R. N. Giere: Understanding Scientific Reasoning, Thomson-Wadsworth, SAD, |
| 1997. ISBN 0-15-501625-3. |
| [3] J. Kniewald: Metodika znanstvenog rada, Multigraf, Zagreb, 1993. ISBN 953- |
| 6060-01-9. |
| [4] A. Simonić: Tragovima znanja u budućnost. Quo vadisscientia?, Vitagraf, |
| Rijeka, 1999. ISBN 953-6059-26-2. |
| [5] M. Vujević: Uvod u znanstveni rad. Školska knjiga, Zagreb, 2002. ISBN 953-0- |
| 30217-7. |
| [6] Z. Lacković i suradnici: Struktura, metodika i funkcioniranje znanstvenog rada. |
| Medicinska Naklada, Zagreb 2002. ISBN 953-176-121-3. |
| Načini praćenja kvalitete |
| Vrednovanje rezultata u skladu s navedenim ishodima učenja.Povratna informacija od studenata putem ankete.Institucijske i izvaninstitucijske provjere.Statistika ispitnih rezultata i studentsko evaluiranje putem anonimne ankete nakraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Astrofizika i fizika elementarnih čestica (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Biofizika (obvezni 2. sem.) • Fizika; smjer: Fizika okoliša (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Računarska fizika (obvezni 2. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |