4 ECTS | |
30 P + 15 A | |
20% primjene e-učenja | |
Odjel za fiziku (Sceduly) |
Nositelji: Damir KovačićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Upoznati studente s metodama istraživanja u prirodnim znanostima. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Upisan jedan od diplomskih studija iz prirodnih znanosti |
Očekivani ishodi učenja |
1. Razlikovati između znanstvenog i ne-znanstvenog pristupa rješavanju |
problema. |
2. Nabrojiti osnovne metode istraživanja u prirodnim znanostima. |
3. Definirati korake u postavljanju znanstvenih istraživanja u prirodnim znanostima. |
4. Analizirati znanstveni članak. |
5. Napraviti strukturu znanstvenog članka. |
6. Definirati načine znanstvene komunikacije |
Sadržaj predmeta |
1. Osnovne znanstvene metode i principi. |
2. Provjerljivost znanstvenih hipoteza. |
3. Razlike u metodama i ciljevima rada kod društvenih, tehničkih i prirodnih |
znanosti. |
4. Reproducibilnost, standardi, kontrole, i iskazivanje grešaka mjerenja. Iterativni |
ciklusi eksperimenata i hipoteza. |
5. Znanost kao planetarni proces. |
6. Kako prepoznati znanstveni rad. Izbor istraživačkog problema – kako biti |
istodobno konzervativan i revolucionaran. |
7. Kako rješavati znanstveni problem. Kako opisati rezultate rada. |
8. Kako olakšati kolegama da nam pronađu greške u radu. Ključna uloga što |
boljeg komuniciranja sa kolegama. |
9. Čimbenik odjeka časopisa. Citati znanstvenih radova – primjeri. Kako citirati |
reference. |
10. Znanost na Internetu – čemu služe poslužitelji. |
11. Znanost u Hrvatskoj. |
12. Primjeri dobrih i loših radova. |
13. Seminarski radovi iz ovog kolegija. |
14. Principi rada na diplomskoj/magistarskoj i doktorskoj tezi. |
15. Vrednovanje rada. |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari - Vježbe |
Obveze studenata |
Student je dužan pohađati predavanja, seminare i vježbe, s najviše 20%opravdanih izostanaka. Student je dužan napisati seminarski rad po odabranojtemi i izložiti ga u obliku prezentacije pred kolegama i nastavnikom. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (2) - Seminarski rad (2) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Ocjena se utvrđuje na temelju ocjena:- seminarskog rada (50% ocjene),- usmene prezentacije (50% ocjene). |
Obvezna literatura |
[1] V. Silobrčić: Kako sastaviti, objaviti i ocijeniti znanstveno djelo, Medicinska Naklada, Zagreb, 2003. ISBN 953-176-219- 8 |
2] M. Marušić, M. Petrovečki, J. Petrak i A. Marušić: Uvod u znanstveni rad u medicini. Medicinska Naklada, Zagreb 2000. ISBN 953-176-104-3. |
Izborna literatura |
[1] P. D. Leedy I J. E. Ormrod: Practical Research. Planning and Design. Pretince |
Hall, SAD. 2001. ISBN 0-13-121854-9. |
[2] R. N. Giere: Understanding Scientific Reasoning, Thomson-Wadsworth, SAD, |
1997. ISBN 0-15-501625-3. |
[3] J. Kniewald: Metodika znanstvenog rada, Multigraf, Zagreb, 1993. ISBN 953- |
6060-01-9. |
[4] A. Simonić: Tragovima znanja u budućnost. Quo vadisscientia?, Vitagraf, |
Rijeka, 1999. ISBN 953-6059-26-2. |
[5] M. Vujević: Uvod u znanstveni rad. Školska knjiga, Zagreb, 2002. ISBN 953-0- |
30217-7. |
[6] Z. Lacković i suradnici: Struktura, metodika i funkcioniranje znanstvenog rada. |
Medicinska Naklada, Zagreb 2002. ISBN 953-176-121-3. |
Načini praćenja kvalitete |
Vrednovanje rezultata u skladu s navedenim ishodima učenja.Povratna informacija od studenata putem ankete.Institucijske i izvaninstitucijske provjere.Statistika ispitnih rezultata i studentsko evaluiranje putem anonimne ankete nakraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Astrofizika i fizika elementarnih čestica (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Biofizika (obvezni 2. sem.) • Fizika; smjer: Fizika okoliša (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Računarska fizika (obvezni 2. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |