PMP105: Znanstvena komunikacija (173817)

 2 
ECTS
20 P + 10 S
50% primjene e-učenja
Odjel za fiziku (Sceduly)
Nositelji: Bernarda Lovrinčević
Suradnici:
Ciljevi predmeta
razvijanje sposobnosti komunikacije sa širom populacijom, posebno mladima, o znanstvenim temama, stjecanje vještina potrebnih za popularizaciju znanosti, izlaganje znanstvenog sadržaja u pisanom i audiovizualnom obliku na način koji je primjeren neznanstvenoj publici, ali i drugim znanstvenicima
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Očekivani ishodi učenja
Student je na kraju kolegija sposoban:
1. izložiti znanstveni problem, njegovu analizu i rezultate u obliku teksta namijenjenog neznanstvenoj publici,
2. prepoznati najvažnije rezultate i zaključke znanstvenog teksta kako bi šira (neznanstvena) publika dobila ispravne informacije, izbjegavajući upotrebu suviše stručnog jezika i izraza,
3. predstaviti znanstvenu temu u audiovizualnom obliku (kratki film, intervju ili sl.) s ciljem popularizacije znanosti,
4. izložiti znanstveni problem, njegovu analizu i rezultate u diskusiji s kolegama znanstvenicima na hrvatskom i engleskom jeziku.
Sadržaj predmeta
1.Uvod u znanstvenu komunikaciju. Znanstvena diskusija. 2P
2.Znanstveni problem, analiza i rezultati namijenjeni prezentaciji
znanstvenoj zajednici. 2P
3.Znanstveni problem, analiza i rezultati namijenjeni prezentaciji
neznanstvenoj zajednici. 2P
4.Pisanje znanstvenog teksta za širu publiku. 2P
5.Pisanje znanstvenog teksta za znanstvenu zajednicu. 2P
6.Upotreba multimedije. Izrada znanstvenog dokumentarnog filma i intervjua. 2P
7.Znanstveni dokumentarni film na hrvatskom jeziku. 2P
8.Znanstveni dokumentarni film na engleskom jeziku. 2P
9.Debata o znanstvenom sadržaju među studentima na hrvatskom jeziku (za - protiv). 2P
10.Debata o znanstvenom sadržaju među studentima
na hrvatskom jeziku (za - protiv). 2P
11.Predstavljanje studentskih seminara. 2S
12.Predstavljanje studentskih seminara. 2S
13.Predstavljanje studentskih seminara. 2S
14.Predstavljanje studentskih seminara. 2S
15.Predstavljanje studentskih seminara. 2S
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Samostalni zadaci
- Multimedija
Obveze studenata
Student je dužan pohađati predavanja i seminare, barem 70% predavanja i 80% seminara. Student je dužan napisati referat po odabranoj temi i napraviti projekt u obliku audiovizualne prezentacije (film, intervju ili sl.) te ga izložiti na satu.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Projekt (0.5)
- Homework assignments (0.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
U konačnu ocjenu ulazi:
1. Referat – 25% ocjene
2. Projekt – 75% ocjene
Obvezna literatura
C. Sagan, Cosmos, Ballantine Books, 1980
S. W. Hawking, A brief history of time, Space Time Publications, 1988.
Izborna literatura
Načini praćenja kvalitete
Statistika ispitnih rezultata i studentska evaluacija putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.)
 •  Fizika; smjer: Astrofizika i fizika elementarnih čestica (izborni 2. sem.)
 •  Fizika; smjer: Biofizika (izborni 2. sem.)
 •  Fizika; smjer: Fizika okoliša (izborni 2. sem.)
 •  Fizika; smjer: Računarska fizika (izborni 2. sem.)
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.