| 2 ECTS | |
| 20 P + 10 S | |
| 50% primjene e-učenja | |
| Odjel za fiziku (Sceduly) |
| Nositelji: Bernarda LovrinčevićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| razvijanje sposobnosti komunikacije sa širom populacijom, posebno mladima, o znanstvenim temama, stjecanje vještina potrebnih za popularizaciju znanosti, izlaganje znanstvenog sadržaja u pisanom i audiovizualnom obliku na način koji je primjeren neznanstvenoj publici, ali i drugim znanstvenicima |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Očekivani ishodi učenja |
| Student je na kraju kolegija sposoban: |
| 1. izložiti znanstveni problem, njegovu analizu i rezultate u obliku teksta namijenjenog neznanstvenoj publici, |
| 2. prepoznati najvažnije rezultate i zaključke znanstvenog teksta kako bi šira (neznanstvena) publika dobila ispravne informacije, izbjegavajući upotrebu suviše stručnog jezika i izraza, |
| 3. predstaviti znanstvenu temu u audiovizualnom obliku (kratki film, intervju ili sl.) s ciljem popularizacije znanosti, |
| 4. izložiti znanstveni problem, njegovu analizu i rezultate u diskusiji s kolegama znanstvenicima na hrvatskom i engleskom jeziku. |
| Sadržaj predmeta |
| 1.Uvod u znanstvenu komunikaciju. Znanstvena diskusija. 2P |
| 2.Znanstveni problem, analiza i rezultati namijenjeni prezentaciji |
| znanstvenoj zajednici. 2P |
| 3.Znanstveni problem, analiza i rezultati namijenjeni prezentaciji |
| neznanstvenoj zajednici. 2P |
| 4.Pisanje znanstvenog teksta za širu publiku. 2P |
| 5.Pisanje znanstvenog teksta za znanstvenu zajednicu. 2P |
| 6.Upotreba multimedije. Izrada znanstvenog dokumentarnog filma i intervjua. 2P |
| 7.Znanstveni dokumentarni film na hrvatskom jeziku. 2P |
| 8.Znanstveni dokumentarni film na engleskom jeziku. 2P |
| 9.Debata o znanstvenom sadržaju među studentima na hrvatskom jeziku (za - protiv). 2P |
| 10.Debata o znanstvenom sadržaju među studentima |
| na hrvatskom jeziku (za - protiv). 2P |
| 11.Predstavljanje studentskih seminara. 2S |
| 12.Predstavljanje studentskih seminara. 2S |
| 13.Predstavljanje studentskih seminara. 2S |
| 14.Predstavljanje studentskih seminara. 2S |
| 15.Predstavljanje studentskih seminara. 2S |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Seminari - Samostalni zadaci - Multimedija |
| Obveze studenata |
| Student je dužan pohađati predavanja i seminare, barem 70% predavanja i 80% seminara. Student je dužan napisati referat po odabranoj temi i napraviti projekt u obliku audiovizualne prezentacije (film, intervju ili sl.) te ga izložiti na satu. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (1) - Projekt (0.5) - Homework assignments (0.5) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| U konačnu ocjenu ulazi:1. Referat – 25% ocjene2. Projekt – 75% ocjene |
| Obvezna literatura |
| C. Sagan, Cosmos, Ballantine Books, 1980 |
| S. W. Hawking, A brief history of time, Space Time Publications, 1988. |
| Izborna literatura |
| Načini praćenja kvalitete |
| Statistika ispitnih rezultata i studentska evaluacija putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Fizika; smjer: Astrofizika i fizika elementarnih čestica (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Biofizika (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Fizika okoliša (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Računarska fizika (izborni 2. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |