8 ECTS | |
45 P + 45 A | |
0% primjene e-učenja | |
Odjel za fiziku (Sceduly) |
Nositelji: Željana Bonačić LošićSuradnici: Anđela Maslać |
Ciljevi predmeta |
Razviti kod studenata kompetencije iz teorijske mehanike koje su bitne i korisne za daljnje studiranje i uporabu u struci. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Očekivani ishodi učenja |
1. Definirati i primijeniti osnovne pojmove iz teorijske mehanike. |
2. Objasniti i primijeniti osnovne zakone teorijske mehanike. |
3. Konstruirati Lagrangeovu funkciju. |
4. Izvesti i riješiti Lagrangeove jednadžbe. |
5. Prijeći s Lagrangeovog na Hamiltonov formalizam. |
6. Objasniti svojstvo nestlačivosti faznog prostora. |
7. Primijeniti stečena znanja iz teorijske mehanike na rješavanje jednostavnih |
problema i zadataka. |
8. Primijeniti matematička znanja u kontekstu fizike |
Sadržaj predmeta |
(12h) Newtonovi zakoni |
(30h) Lagrangeov formalizam |
(10h) Homogenost i izotropnost prostora, homogenost vremena i zakoni |
sačuvanja. |
(12h) Mala titranja. |
(4h) Normalne koordinate. |
(10h) Dinamika krutog tijela. |
(10h) Hamiltonov formalizam. |
(1h) Fazni prostor. |
(1h) Liouvilleov teorem. |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Vježbe - Samostalni zadaci |
Obveze studenata |
Aktivno sudjelovanje na nastavi. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (3) - Usmeni ispit (3) - Pismeni ispit (2) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Kolokviji i završni pismeni i usmeni ispit.Studenti mogu pismeni i usmeni dio ispita položiti kroz nekoliko kolokvija tijekom semestra. |
Obvezna literatura |
H. Goldstein, Classical Mechanics, Wiley, New York, 1950 |
Izborna literatura |
L. D. Landau i E. M. Lifsic, Mehanika, Nauka, Moskva, 1979. |
Načini praćenja kvalitete |
Statistika ispitnih rezultata i studentska evaluacija putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
Izvedba |
Sveučilišni prijediplomski studij • Matematika; smjer: Primijenjena matematika (izborni 5. sem.) • Matematika i fizika (obvezni 3. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |