| 4 ECTS | |
| 30 P + 15 S | |
| 20% primjene e-učenja | |
| Odjel za fiziku (Sceduly) |
| Nositelji: Ante BilušićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Razumijevanje teorijske pozadine odabranih eksperimentalnih metoda. Samostalan rad na odabranim eksperimentalnim uređajima i obrada dobivenih rezultata.Analiza eksperimentalnih metoda iz znanstvene literature. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Jednaki su uvjetima za pristupanje stjecanju kvalifikacije |
| Očekivani ishodi učenja |
| 1. Poznavati teorijsku podlogu, princip rada te znati kvalitativno analizirati |
| rezultate najmanje pet eksperimentalnih metoda koje se koriste u znanstvenim |
| istraživanjima. |
| 2. Provesti praktičan rad s najmanje tri eksperimentalne metode iz dvije grane |
| fizike koje se koriste u znanstvenim istraživanjima, primjenjujući načela |
| laboratorijskog rada u relevantnim laboratorijima. |
| 3. Za metode iz prethodne točke kvantitativno i kvalitativno interpretirati |
| eksperimentalne rezultate te identificirati i analizirati pogreške mjerenja. |
| 4. Primijeniti najmanje jedan računalni program za kvantitativnu obradu |
| eksperimentalnih rezultata. |
| 5. Analizirati radove iz znanstvenih časopisa čija je tematika vezana uz |
| eksperimentalne metode (na primjer, Review of Scientific Instruments). |
| Sadržaj predmeta |
| Predavanja: |
| • spektroskopske metode: |
| o izvori svjetlosti (2 sata) |
| o optička spektroskopija (3 sata), |
| o nuklearna magnetska rezonancija (4 sata), |
| o rendgenska difraktometrija (4 sata), |
| o elektronska mikroskopija (2 sata), |
| o mikroskopija atomskom silom (2 sata), |
| o difrakcija gama-zrakama i neutronima (1 sat), |
| o ultrazvučna difrakcija (2 sata) |
| • vakuumska tehnika (1 sat), |
| • litografske tehnike (1 sat), |
| • kriogenika i termometrija (3 sata), |
| • SQUID (2 sata), |
| • nuklearna fuzija (1 sata), |
| • mjerne tehnike u astronomiji i astrofizici (2 sata) |
| Seminari: |
| • seminarske prezentacije radove iz znanstvenih časopisa (4 sata) |
| • samostalan rad na sljedećim eksperimentalnim metodama uz uvodna |
| predavanja (12 sati): |
| o pretražna elektronska mikroskopija (SEM) sa spektroskopijom energije |
| rendgenskih zraka (EDS), |
| o mikroskopija atomskom silom (AFM), |
| o dinamičko raspršenje svjetlosti DLS), |
| o UV-Vis spektroskopija |
| Sva se mjerenja rade na istim uzorcima (na primjer, nanočestice zlata ili |
| srebra) |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Seminari - Laboratorij |
| Obveze studenata |
| Samostalan rad na eksperimentalnim uređajima, analiza dobivenih rezultata te pisanje izvješća. Izrada seminarskog rada. Pohađanje nastave. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (1) - Eksperimentalni rad (1) - Referat (0.5) - Usmeni ispit (1.5) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Gradivo s predavanja studenti polažu na usmenom ispitu. Uvjet za izlazak na usmeni ispit je pozitivno ocijenjen referat o eksperimentalnom radu na odabranim eksperimentalnim uređajima. |
| Obvezna literatura |
| Ante Bilušić, Lucija Krce, interna skripta |
| Izborna literatura |
| [1] M. Furić, Moderne eksperimentalne metode, tehnike i mjerenja u fizici, Školska |
| knjiga, Zagreb, 1992. |
| [2] R. A. Dunlap, Experimental Physics – Modern Methods, Oxford University |
| Press, New York, 1988 |
| Načini praćenja kvalitete |
| 1. Nastavnici, koji imaju predmete koreliranih ishoda učenja, surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave. 2. Statistika ispitnih rezultata i vrednovanje uspješnosti u skladu s navedenim ishodima učenja. 3. Studentsko evaluiranje putem anonimne ankete koja se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.) • Fizika; smjer: Astrofizika i fizika elementarnih čestica (izborni 1. sem.) • Fizika; smjer: Biofizika (obvezni 1. sem.) • Fizika; smjer: Računarska fizika (obvezni 1. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |