4 ECTS | |
10 P + 40 L | |
0% primjene e-učenja | |
Odjel za fiziku (Sceduly) |
Nositelji: Lucija KrceSuradnici: Damir Kovačić, Tomislav Rončević |
Ciljevi predmeta |
Razumijevanje principa rada biofizičkih eksperimentalnih metoda i tehnika. Samostalno prikupljanje podataka u osnovnim režimima rada AFM-a, SEM-a, DLS-a te fluorescencijskog mikroskopa. Razumijevanje i vrednovanje dobivenih mjerenja. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Očekivani ishodi učenja |
Nakon položenog kolegija, studenti će biti u stanju: |
1. Savladati osnove rukovanja bakterijskim kulturama |
2. izmjeriti i odrediti koncentraciju peptida te njihov utjecaj na prokariotske i eukariotske stanice |
3. Razumjeti princip rada i primjenu skenirajućeg elektronskog mikroskopa (SEM) |
4. Analizirati mjerenja u softveru ImageJ i Gwyddion |
5. Razumjeti princip rada i primjenu transmisijskog elektronskog mikroskopa (TEM) |
6. Razumjeti princip rada i primjenu mikroskopa atomskom silom (AFM) |
7. Razumjeti princip rada i primjenu fluorescencijskog mikroskopa |
8. Mjeriti Youngov modul elastičnosti humanih stanica |
9. Razumjeti princip rada i primjenu uređaja za dinamičko raspršenje svjetlosti (DLS) |
10. Mjeriti distribuciju veličina micela pomoću DLSa |
Sadržaj predmeta |
Predavanja: |
(2h) osnove mikroskopije atomskom silom i primjena u biofizici |
(1h) osnove spektroskopije atomskom silom i primjena u biofizici |
(2h) osnove skenirajuće elektronske mikroskopije i primjena u biofizici |
(2h) osnove transmisijske elektronske mikroskopije i primjena u biofizici |
(2h) osnove dinamičkog raspršenja svjetlosti i primjena u biofizici |
(1h) osnove fluorescencijske mikroskopije i primjena u biofizici |
Vježbe: |
Antimikrobni peptidi (AMP) – mjerenje koncentracije i aktivnosti |
(4h) Dizajn peptida i određivanje biofizikalnih karakteristika dostupnim 'on-line' alatima |
(2h) Određivanje koncentracije peptida – spektrofotometrijsko mjerenje |
(2h) Minimalna inhibitorna koncentracija AMP-a |
(2h) Hemolitična aktivnost AMP-a |
(1h) SEM mjerenja AFM probe |
(3h) Priprema bakterijskih uzoraka za SEM analizu |
(4h) SEM mjerenja bakterijskih stanica |
(2h) Analiza SEM podataka u softveru ImageJ |
(1h) Priprema bakterijskih uzoraka za mjerenja na fluorescencijskom mikroskopu |
(1h) Mjerenje na fluorescencijskom mikroskopu |
(1h) Analiza fluorescencijskih slika u softveru Image |
(2h) Priprema uzoraka za TEM analizu i korištenje TEM-a |
(1h) Priprema humanih stanica za AFM analizu |
(4h) AFM mjerenja |
(2h) Obrada AFM podataka u softveru Gwyddion |
(2h) Spektroskopija atomskom silom na humanim stanicama |
(2h) Obrada krivulja prikupljenih pomoću spektroskopije atomskom silom – mjerenje Youngovog modula primjenjujući Hertz/Sneddon model |
(1h) Priprema uzorka za DLS mjerenja |
(2h) Mjerenja distribucije veličine micela pomoću DLS-a. |
(1h) Obrada DLS podataka. |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Samostalni zadaci - Laboratorij |
Obveze studenata |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (0.4) - Istraživanje (0.5) - Eksperimentalni rad (1.1) - Referat (2) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Obvezna literatura |
Interna skripa |
Znanstveni članci iz biofizike |
Izborna literatura |
Phillips, Kondev, Theriot: Physical biology of the cell, Garland Science, 2009 |
Načini praćenja kvalitete |
1. Nastavnici, koji imaju predmete koreliranih ishoda učenja, surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave.2. Statistika ispitnih rezultata i vrednovanje uspješnosti u skladu s navedenim ishodima učenja.3. Studentsko evaluiranje putem anonimne ankete koja se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Biofizika (obvezni 2. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |