PMP152: Seminar iz metodike fizike s nastavnom praksom (79240)

 4 
ECTS
60 S
20% primjene e-učenja
Odjel za fiziku (Sceduly)
Nositelji: Mile Dželalija
Suradnici: Mislav Cvitković, Josipa Šćurla
Ciljevi predmeta
Razvijati sposobnost uočavanja učeničkih pretkoncepcija i miskoncepcija prilikom planiranja nastave fizike te sposobnost vrednovanja učeničkog konceptualnog znanja. Sagledati utjicaj edukacijskih istraživanja na razvoj metoda učinkovitog poučavanja. Osposobiti studenta za samostalnu izradu stručnog seminarskog rada i eseja.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Metodika nastave fizike II
Očekivani ishodi učenja
interpretirati ideje povezane s konkretnim pojavama
tumačiti fizikalne pojave kvalitativno
procijeniti razinu konceptualnog razumijevanja učenika
povezivati znanja kroz kontekstualne probleme
primijeniti stečeno znanje u novi kontekst
koristiti i analizirati članak u edukacijskom časopisu iz fizike
Sadržaj predmeta
Seminarske teme (60 sati):
1. Učeničke pretkoncepcije u mehanici i poteškoće pri primjeni Newtonovih zakona.
2. Učeničke poteškoće pri konstrukciji i interpretaciji dijagrama sila.
3. Učeničke poteškoće u razumijevanju neinercijalnih sustava.
4. Pojam energije i učeničke konceptualne poteškoće.
5. Zakon očuvanja količine gibanja i učeničke konceptualne poteškoće.
6. Učeničke poteškoće u razumijevanju molekularo-kinetičke teorije i građe tvari.
7. Mehanika fluida i učeničke konceptualne poteškoće.
8. Učeničke poteškoće u razumijevanju elektrostatskih pojava.
9. Učeničke poteškoće u razumijevanju strujnih krugova.
10. Učeničke konceptualne poteškoće u elektromagnetizmu.
11. Učeničke poteškoće u razumijevanju valne optike.
12. Učeničke poteškoće u interpretaciji koncepata kvantne fizike.
13. Učenje i poučavanje uz pomoć analogija.
14. Miskoncepcije kroz povijest fizike
15. Razvoj učenikovog proceduralnog i metakognitivnog znanja
Vrste izvođenja nastave
- Seminari
- Multimedija
- Mentorski rad
Obveze studenata
Prisutnost na seminarima. Napisana i prezentirana najmanje dva seminarska rada.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Seminarski rad (2)
- Kolokviji (0.5)
- Usmeni ispit (0.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Vrednovanje aktivnosti i postignuća studenta sastoji se od elemenata koji se boduju kako slijedi:
dva pisana seminarska rada do 30 bodova,
dvije prezentacije seminarskih radova do 20 bodova,
analiza i samoanaliza seminara do 5 bodova,
prisutnost i aktivnost na nastavi do 15 bodova,
Ispit 30 bodova.
Ispit se sastoji od pitanja koja se odnose na teme svih seminarskih radova
Ocjenjuje se prema slijedećoj bodovnoj listi:
89 - 100 bodova: izvrstan
76 - 88 bodova: vrlo dobar
63 - 75 bodova: dobar
50 - 62 bodova: dovoljan.
Obvezna literatura
E. Mazur, Peer Instruction: A User's Manual, Prentice Hall, 1997
The physics classroom, http://www.physicsclassroom.com/
Članci iz tekuće periodike : Am. J. Phys, Phys. Teach, Phys. Educ, Int. J. of Sci. Educ.
Odobreni udžbenici iz fizike za osnovnu i srednju školu. 
Izborna literatura
B. Arons, Teaching Introductory Physics, John Wiley & Sons Inc. 1996.
Paul G. Hewitt, Conceptual Physics, 12th Edition, Addison-Wesley, 2014.
Načini praćenja kvalitete
Vrednovanje postignuća studenata u skladu s očekivanim ishodima
Povratna informacija od studenata putem ankete
Samoevaluacija nastavnika
Institucijske i izvaninstitucijske provjere
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 4. sem.)
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 4. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.