| 4 ECTS | |
| 60 S | |
| 20% primjene e-učenja | |
| Odjel za fiziku (Sceduly) |
| Nositelji: Mile DželalijaSuradnici: Mislav Cvitković, Josipa Šćurla |
| Ciljevi predmeta |
| Razvijati sposobnost uočavanja učeničkih pretkoncepcija i miskoncepcija prilikom planiranja nastave fizike te sposobnost vrednovanja učeničkog konceptualnog znanja. Sagledati utjicaj edukacijskih istraživanja na razvoj metoda učinkovitog poučavanja. Osposobiti studenta za samostalnu izradu stručnog seminarskog rada i eseja. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Metodika nastave fizike II |
| Očekivani ishodi učenja |
| interpretirati ideje povezane s konkretnim pojavama |
| tumačiti fizikalne pojave kvalitativno |
| procijeniti razinu konceptualnog razumijevanja učenika |
| povezivati znanja kroz kontekstualne probleme |
| primijeniti stečeno znanje u novi kontekst |
| koristiti i analizirati članak u edukacijskom časopisu iz fizike |
| Sadržaj predmeta |
| Seminarske teme (60 sati): |
| 1. Učeničke pretkoncepcije u mehanici i poteškoće pri primjeni Newtonovih zakona. |
| 2. Učeničke poteškoće pri konstrukciji i interpretaciji dijagrama sila. |
| 3. Učeničke poteškoće u razumijevanju neinercijalnih sustava. |
| 4. Pojam energije i učeničke konceptualne poteškoće. |
| 5. Zakon očuvanja količine gibanja i učeničke konceptualne poteškoće. |
| 6. Učeničke poteškoće u razumijevanju molekularo-kinetičke teorije i građe tvari. |
| 7. Mehanika fluida i učeničke konceptualne poteškoće. |
| 8. Učeničke poteškoće u razumijevanju elektrostatskih pojava. |
| 9. Učeničke poteškoće u razumijevanju strujnih krugova. |
| 10. Učeničke konceptualne poteškoće u elektromagnetizmu. |
| 11. Učeničke poteškoće u razumijevanju valne optike. |
| 12. Učeničke poteškoće u interpretaciji koncepata kvantne fizike. |
| 13. Učenje i poučavanje uz pomoć analogija. |
| 14. Miskoncepcije kroz povijest fizike |
| 15. Razvoj učenikovog proceduralnog i metakognitivnog znanja |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Seminari - Multimedija - Mentorski rad |
| Obveze studenata |
| Prisutnost na seminarima. Napisana i prezentirana najmanje dva seminarska rada. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (1) - Seminarski rad (2) - Kolokviji (0.5) - Usmeni ispit (0.5) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Vrednovanje aktivnosti i postignuća studenta sastoji se od elemenata koji se boduju kako slijedi:dva pisana seminarska rada do 30 bodova,dvije prezentacije seminarskih radova do 20 bodova,analiza i samoanaliza seminara do 5 bodova,prisutnost i aktivnost na nastavi do 15 bodova,Ispit 30 bodova.Ispit se sastoji od pitanja koja se odnose na teme svih seminarskih radova Ocjenjuje se prema slijedećoj bodovnoj listi:89 - 100 bodova: izvrstan76 - 88 bodova: vrlo dobar63 - 75 bodova: dobar50 - 62 bodova: dovoljan. |
| Obvezna literatura |
| E. Mazur, Peer Instruction: A User's Manual, Prentice Hall, 1997 |
| The physics classroom, http://www.physicsclassroom.com/ |
| Članci iz tekuće periodike : Am. J. Phys, Phys. Teach, Phys. Educ, Int. J. of Sci. Educ. |
| Odobreni udžbenici iz fizike za osnovnu i srednju školu. |
| Izborna literatura |
| B. Arons, Teaching Introductory Physics, John Wiley & Sons Inc. 1996. |
| Paul G. Hewitt, Conceptual Physics, 12th Edition, Addison-Wesley, 2014. |
| Načini praćenja kvalitete |
| Vrednovanje postignuća studenata u skladu s očekivanim ishodimaPovratna informacija od studenata putem anketeSamoevaluacija nastavnikaInstitucijske i izvaninstitucijske provjere |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 4. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 4. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 4. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |