| 6 ECTS | |
| 35 P + 5 S + 10 A | |
| 20% primjene e-učenja | |
| Odjel za fiziku (Sceduly) |
| Nositelji: Damir KovačićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Upoznati studente s temeljnim pojmovima biofizikalnih mehanizama slušanja i produkcije govora;istraživačkim metodama u području biofizike slušanja i govora |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Upisan jedan od diplomskih studijaPoložena Opća fizika III (valovi) |
| Očekivani ishodi učenja |
| Definirati fizikalne parametre zvuka, te govora kao posebne zvučne kategorije |
| Opisati svojstva jednostavnih i složenih zvukova |
| Objasniti spektralnu analizu zvukova i govora |
| Opisati glavne elemente slušnog sustava |
| Razumjeti glavne procese odgovornih za neuralnu podlogu slušanja |
| Nabrojiti istraživačke metode u području biofizike slušanja i govora |
| Povezati istraživačke metode sa znanstveno-istraživačkim pitanjima |
| Sadržaj predmeta |
| Predavanje (6h): Akustika |
| Predavanje (6h): Fiziologija slušanja |
| Predavanje (6h): Periferni i centralni slušni sustav |
| Predavanje (6h): Auditorna percepcija i produkcija govora |
| Predavanje (6h): Metode istraživanja slušanja i govora |
| Seminar (2h): Prikaz metoda za snimanje i prikaz akustičkih i govornih podražaja |
| Seminar (2h): Biofizikalni modeli kohlearne mehanike |
| Seminar (1h): Neuroinženjering i nove tehnologije u slušanju i govoru (kohlearni implantati) |
| Vježbe (2h): Spektralna analiza zvuka i govora |
| Vježbe (2h): Govorna audiometrija |
| Vježbe (2h): Biofizikalne tehnike snimanja slušnih stanica i auditornih neurona |
| Vježbe (2h): Demonstracija rada kohlearnog implantata |
| Vježbe (2h): Demonstracija 3D navigacijske transkranijalne magnetske stimulacije: |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Seminari - Vježbe - Laboratorij |
| Obveze studenata |
| Student je dužan pohađati predavanja, seminare i vježbe, s najviše 20% opravdanih izostanaka. Student je dužan položiti kolokvij. Po položenom kolokviju, student je dužan napisati seminarski rad po odabranoj temi i izložiti ga u obliku prezentacije pred kolegama i nastavnikom. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (2) - Seminarski rad (2) - Kolokviji (2) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Ocjena se utvrđuje na temelju ocjena:Kolokvija (25% ocjene)Seminarskog rada (50% ocjene)Usmene prezentacije (25% ocjene |
| Obvezna literatura |
| William Yost: Fundamentals of Hearing Science |
| Izborna literatura |
| Brian C. J. Moore: An introduction to the psychology of hearing |
| Jan Schnupp, Israel Nelken & Andrew King: Auditory Neuroscience - Making Sense of Sound |
| James O. Pickles: An introduction to the physiology of hearing |
| Daniel J. DiLorenzo and Joseph D. Bronzino: Neuroengineering |
| Izabrani znanstveni članci |
| Načini praćenja kvalitete |
| Vrednovanje rezultata u skladu s navedenim ishodima učenjaPovratna informacija od studenata putem anketeSamoevaluacija nastavnikaInstitucijske i izvaninstitucijske provjere |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Biofizika (obvezni 2. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |