PMP250: Metodika nastave fizike III (79687)

 6 
ECTS
30 P + 30 S + 30 L
20% primjene e-učenja
Odjel za fiziku (Sceduly)
Nositelji: Mile Dželalija
Suradnici: Anđela Maslać, Željan Kutleša
Ciljevi predmeta
Osposobiti studenta za pripremu i izvedbu nastavnog sata fizike u srednjoj i višoj školi koristeći različita nastavna sredstva i pomagala. Razvijati sposobnost vrednovanja učeničkog konceptualnog znanja iz fizike. Upoznavati mogućnosti i zahtjeve vrednovanja na velikoj skali. Razvijati znanja o utjicaju istraživanja na razvoj učinkovitih metoda poučavanja. Upoznati najnovija postignuća edukacijske fizike te potrebu za primjenom novih i različitih metoda aktivnog učenja i poučavanja.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Metodika nastave fizike I
Metodika nastave fizike II
Očekivani ishodi učenja
koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija za pripremu nastave u srednjoj i višoj školi
prilagoditi postojeće i/ili izrađivati nove nastavne materijale tako da budu motivirajući za aktivno učenje svih učenika
analizirati mogućnosti i zahtjeve i rezultate vrednovanja na velikoj skali.
primijeniti osnovne eksperimentalne tehnike i obrade izmjerenih podataka
definirati mjerljive ishode učenja u nastavi fizike u skladu s nastavnim programom
primijeniti znanja psihologije te pedagogije, didaktike i metodike u nastavi fizike
primijeniti informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u nastavi fizike
primijeniti suvremene alate, pomagala i metode za interaktivnu nastavu fizike
Sadržaj predmeta
Predavanja (30 sati):
1. Uvodni sat (upoznavanje i predstavljanje, opis načina rada, obaveza i vrednovanja postignuća na kolegiju).
2. Implikacije istraživanja u nastavi fizike (pristupi, metodologije, kvalitativno i kvantitativno istraživanje)
3. Konstrukcija testova i psihometrijski modeli
4. Standardizirani instrumenti za vrednovanje usvojenosti fizičkih koncepata
5. Implikacije kognitivnih modela na učenje i poučavanje
6. Kognitivne razine znanja i taksonomije
7. Osnovni principi vrednovanja učeničkih postignuća iz fizike
8. Program međunarodnog vrednovanja učeničkih postignuća (PISA)
9. Studija trendova u međunarodnoj matematici i prirodoslovlju (TIMSS)
10. Cjeloživotno stručno usavršavanja nastavnika
11. Znanstveni i stručni časopisi za nastavu fizike
12. Kako zainteresirati i motivirati učenika za nastavnu temu
13. Neke učinkovite metode poučavanja (izokrenuta učionica, všnjačko poučavanje, modeli učionice)
14. Alati i pomagala za interaktivnu nastavu fizike (pametna ploča, tipkalo za odgovore, web aplikacije)
15. Projektna nastava, grupni rad i učenje na daljinu
Laboratorijske vježbe (LV) - 30 sati: Studenti postavljaju eksperimentalni postav, izvode i opisuju pokuse koje će izvoditi kao nastavnici u srednjoj ili višoj školi ili koje će izvoditi njihovi učenici u laboratorijskom radu.
Seminar i praksa u srednjoj i višoj školi (S) – 30 sati: Hospitacije i iskustveni oblici rada kroz nastavu u školi te seminarskim radovima pod nadzorom mentora i sveučilišnog nastavnika.
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Vježbe
- Samostalni zadaci
- Multimedija
- Laboratorij
Obveze studenata
Uvjeti za potpis: Prisutnost na 50% predavanja i 80% labolatorijskih vježbi te 30 nastavnih sati hospitacija u srednjoj školi. Napisane priprema za najmanje dva nastavna sata u te održana najmanje dva nastavna sata u srednjoj ili višoj školi. Održan seminar o svojim hospitacijama te oglednim satovima svojih kolega.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Praktični rad (1.5)
- Eksperimentalni rad (1)
- Seminarski rad (0.5)
- Usmeni ispit (1)
- Pismeni ispit (0.5)
- Domaće zadaće (0.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Vrednovanje aktivnosti i postignuća studenta sastoji se od elemenata koji se boduju kako slijedi:
pisane pripreme za dva nastavna sata do 14 bodova,
izvedbe dvaju nastavnih sati do 16 bodova,
bilješke s hospitacija i održani seminar (analiza i samoanaliza) do 10 bodova,
prisutnost na nastavi i domaće zadaće do 10 bodova,
laboratorijske vježbe do 20 bodova
Ispit 30 bodova.
Ispit se sastoji od pismenog dijela sa zadatcima za učenike srednjih škola (10 bod.) te usmenog dijela s pet pitanja iz različitih sadržajnih cjelina predavanja koja se slučajnim izborom izvlače iz unaprijed zadane liste ispitnih pitanja (20 bod).
Ocjenjuje se prema slijedećoj bodovnoj listi:
89 - 100 bodova: izvrstan
76 - 88 bodova: vrlo dobar
63 - 75 bodova: dobar
50 - 62 bodova: dovoljan
Obvezna literatura
E. F. Redish, Teaching Physics with the Physics Suite, John Wiley & Sons Inc. 2003.
E. Mazur, Peer Instruction: A User's Manual, Prentice Hall, 1997
Članci iz tekuće periodike : Am. J. Phys, Phys. Teach, Phys. Educ, Int. J. of Sci. Educ.
Odobreni udžbenici iz fizike za srednju i višu školu.
Izborna literatura
B. Arons, Teaching Introductory Physics, John Wiley & Sons Inc. 1996.
Paul G. Hewitt, Conceptual Physics, 12th Edition, Addison-Wesley, 2014.
Načini praćenja kvalitete
Vrednovanje postignuća studenata u skladu s očekivanim ishodima
Povratna informacija od studenata putem ankete
Samoevaluacija nastavnika
Institucijske i izvaninstitucijske provjere
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 4. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.