| 6 ECTS | |
| 30 P + 30 S + 30 L | |
| 20% primjene e-učenja | |
| Odjel za fiziku (Sceduly) |
| Nositelji: Mile DželalijaSuradnici: Anđela Maslać, Željan Kutleša |
| Ciljevi predmeta |
| Osposobiti studenta za pripremu i izvedbu nastavnog sata fizike u srednjoj i višoj školi koristeći različita nastavna sredstva i pomagala. Razvijati sposobnost vrednovanja učeničkog konceptualnog znanja iz fizike. Upoznavati mogućnosti i zahtjeve vrednovanja na velikoj skali. Razvijati znanja o utjicaju istraživanja na razvoj učinkovitih metoda poučavanja. Upoznati najnovija postignuća edukacijske fizike te potrebu za primjenom novih i različitih metoda aktivnog učenja i poučavanja. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Metodika nastave fizike IMetodika nastave fizike II |
| Očekivani ishodi učenja |
| koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija za pripremu nastave u srednjoj i višoj školi |
| prilagoditi postojeće i/ili izrađivati nove nastavne materijale tako da budu motivirajući za aktivno učenje svih učenika |
| analizirati mogućnosti i zahtjeve i rezultate vrednovanja na velikoj skali. |
| primijeniti osnovne eksperimentalne tehnike i obrade izmjerenih podataka |
| definirati mjerljive ishode učenja u nastavi fizike u skladu s nastavnim programom |
| primijeniti znanja psihologije te pedagogije, didaktike i metodike u nastavi fizike |
| primijeniti informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u nastavi fizike |
| primijeniti suvremene alate, pomagala i metode za interaktivnu nastavu fizike |
| Sadržaj predmeta |
| Predavanja (30 sati): |
| 1. Uvodni sat (upoznavanje i predstavljanje, opis načina rada, obaveza i vrednovanja postignuća na kolegiju). |
| 2. Implikacije istraživanja u nastavi fizike (pristupi, metodologije, kvalitativno i kvantitativno istraživanje) |
| 3. Konstrukcija testova i psihometrijski modeli |
| 4. Standardizirani instrumenti za vrednovanje usvojenosti fizičkih koncepata |
| 5. Implikacije kognitivnih modela na učenje i poučavanje |
| 6. Kognitivne razine znanja i taksonomije |
| 7. Osnovni principi vrednovanja učeničkih postignuća iz fizike |
| 8. Program međunarodnog vrednovanja učeničkih postignuća (PISA) |
| 9. Studija trendova u međunarodnoj matematici i prirodoslovlju (TIMSS) |
| 10. Cjeloživotno stručno usavršavanja nastavnika |
| 11. Znanstveni i stručni časopisi za nastavu fizike |
| 12. Kako zainteresirati i motivirati učenika za nastavnu temu |
| 13. Neke učinkovite metode poučavanja (izokrenuta učionica, všnjačko poučavanje, modeli učionice) |
| 14. Alati i pomagala za interaktivnu nastavu fizike (pametna ploča, tipkalo za odgovore, web aplikacije) |
| 15. Projektna nastava, grupni rad i učenje na daljinu |
| Laboratorijske vježbe (LV) - 30 sati: Studenti postavljaju eksperimentalni postav, izvode i opisuju pokuse koje će izvoditi kao nastavnici u srednjoj ili višoj školi ili koje će izvoditi njihovi učenici u laboratorijskom radu. |
| Seminar i praksa u srednjoj i višoj školi (S) – 30 sati: Hospitacije i iskustveni oblici rada kroz nastavu u školi te seminarskim radovima pod nadzorom mentora i sveučilišnog nastavnika. |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Vježbe - Samostalni zadaci - Multimedija - Laboratorij |
| Obveze studenata |
| Uvjeti za potpis: Prisutnost na 50% predavanja i 80% labolatorijskih vježbi te 30 nastavnih sati hospitacija u srednjoj školi. Napisane priprema za najmanje dva nastavna sata u te održana najmanje dva nastavna sata u srednjoj ili višoj školi. Održan seminar o svojim hospitacijama te oglednim satovima svojih kolega. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (1) - Praktični rad (1.5) - Eksperimentalni rad (1) - Seminarski rad (0.5) - Usmeni ispit (1) - Pismeni ispit (0.5) - Domaće zadaće (0.5) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Vrednovanje aktivnosti i postignuća studenta sastoji se od elemenata koji se boduju kako slijedi:pisane pripreme za dva nastavna sata do 14 bodova,izvedbe dvaju nastavnih sati do 16 bodova,bilješke s hospitacija i održani seminar (analiza i samoanaliza) do 10 bodova,prisutnost na nastavi i domaće zadaće do 10 bodova,laboratorijske vježbe do 20 bodovaIspit 30 bodova.Ispit se sastoji od pismenog dijela sa zadatcima za učenike srednjih škola (10 bod.) te usmenog dijela s pet pitanja iz različitih sadržajnih cjelina predavanja koja se slučajnim izborom izvlače iz unaprijed zadane liste ispitnih pitanja (20 bod).Ocjenjuje se prema slijedećoj bodovnoj listi:89 - 100 bodova: izvrstan76 - 88 bodova: vrlo dobar63 - 75 bodova: dobar50 - 62 bodova: dovoljan |
| Obvezna literatura |
| E. F. Redish, Teaching Physics with the Physics Suite, John Wiley & Sons Inc. 2003. |
| E. Mazur, Peer Instruction: A User's Manual, Prentice Hall, 1997 |
| Članci iz tekuće periodike : Am. J. Phys, Phys. Teach, Phys. Educ, Int. J. of Sci. Educ. |
| Odobreni udžbenici iz fizike za srednju i višu školu. |
| Izborna literatura |
| B. Arons, Teaching Introductory Physics, John Wiley & Sons Inc. 1996. |
| Paul G. Hewitt, Conceptual Physics, 12th Edition, Addison-Wesley, 2014. |
| Načini praćenja kvalitete |
| Vrednovanje postignuća studenata u skladu s očekivanim ishodimaPovratna informacija od studenata putem anketeSamoevaluacija nastavnikaInstitucijske i izvaninstitucijske provjere |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 4. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |