6 ECTS | |
30 P + 30 A | |
20% primjene e-učenja | |
Odjel za fiziku (Sceduly) |
Nositelji: Bernarda LovrinčevićSuradnici: Marin Vojković |
Ciljevi predmeta |
- razumijevanje fizikalnih svojstava fluida i njihovog utjecaj na kinematiku fluida- točna primjena zakona sačuvanja mase, količine gibanja i energije na protjecanje fluida - primjena matematičkih alata potrebnih za opis protjecanja fluida |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Student mora imati usvojene sljedeće ishode učenja:- primijeniti zakone klasične mehanike na sustav čestica- primijeniti zakone sačuvanja količine gibanja, kutne količine gibanja i energije- riješiti probleme gibanja u jednoj dimenziji i gibanja u mediju s otporom- riješiti fizikalne probleme koristeći Lagrangeovu i Hamiltonovu formulaciju klasične mehanike- definirati i diskutirati zakone termodinamike- razumjeti fizikalne interpretacije diferencijalnih operatora- koristiti vektorsku analizu u pravokutnim i zakrivljenim koordinatama- objasniti osnove tenzorske analize- primijeniti metode rješavanja linearnih diferencijalnih jednadžbi drugog reda |
Očekivani ishodi učenja |
- klasificirati fluide na temelju njihovih fizikalnih svojstava |
- izračunati kinematička svojstva elementa fluida |
- kod opisa protjecanja fluida, primijeniti zakone sačuvanja mase, količine gibanja i |
energije |
- objasniti stvaranje graničnog sloja u fluidu |
- kod dobivenih rezultata primijeniti dimenzionalnu analizu |
Sadržaj predmeta |
1. Lagrangeov i Eulerov opis gibanja (2 sata predavanja i 2 sata vježbi) |
2. Svojstva fluida (4 sata predavanja i 4 sata vježbi) |
3. Statika fluida (4 sata predavanja i 4 sata vježbi) |
4. Kontrolni volumen (2 sata predavanja i 2 sata vježbi) |
5. Laminarno strujanje (2 sata predavanja i 2 sata vježbi) |
6. Jednadžba kontinuiteta (2 sata predavanja i 2 sata vježbi) |
7. Prvi zakon termodinamike za fluid (2 sata predavanja i 2 sata vježbi) |
8. Viskoznost (2 sata predavanja i 2 sata vježbi) |
9. Jednadžbe gibanja za fluid (4 sata predavanja i 4 sata vježbi) |
10. Turbulentno strujanje (2 sata predavanja i 2 sata vježbi) |
11. Granični sloj (2 sata predavanja i 2 sata vježbi) |
12. Dimenzionalna analiza (2 sata predavanja i 2 sata vježbi) |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Vježbe - Multimedija - domaće zadaće |
Obveze studenata |
Pohađati barem 70% predavanja i 70% vježbi. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1.5) - Usmeni ispit (2) - Pismeni ispit (2) - Domaće zadaće (0.5) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Dvaput tijekom semestra studenti polažu pisani kolokvij iz dvije polovice gradiva (prva polovicu čine prvih šest, a drugu polovicu drugih šest nastavnih cjelina). Studenti koji na kolokvijima ukupno ostvare više od 50% mogućih bodova su oslobođeni polaganja pisanog ispita i mogu pristupiti usmenom ispitu. Nadalje, studenti koji iz prvog pisanog kolokvija ostvare 50% bodova ili više, mogu usmeni dio ispita polagati u dva dijela (prvi dio, koji uključuje gradivo prvih šest nastavnih cjelina moraju polagati neposredno nakon ocijenjenog prvog pisanog kolokvija). Konačna se ocjena formira na temelju pisanog ispita/kolokvija (1/2 ocjene) i odgovora na usmenom ispitu (1/2 ocjene). |
Obvezna literatura |
Philip J. Pritchard, John W. Mitchell, Fox and McDonald's Introduction to Fluid Mechanics John Wiley & Sons, 2011. |
Izborna literatura |
D. J. Acheson |
Elementary Fluid Dynamics |
Clarendon Press, 2005. |
Y. Nakayama & R. F. Boucher |
Introduction to Fluid Mechanics |
Butterworth, 2000. |
Načini praćenja kvalitete |
Statistika ispitnih rezultata i studentsko vrednovanje putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Biofizika (izborni 1. i 3. sem.) • Fizika; smjer: Fizika okoliša (obvezni 1. sem.) • Fizika; smjer: Računarska fizika (izborni 1. i 3. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |