PMP26E: Modeliranje elektromagnetskih pojava u okolišu (227849)

 6 
ECTS
30 P + 20 S + 10 A
0% primjene e-učenja
Odjel za fiziku (Sceduly)
Nositelji: Žarko Kovač, Dragan Poljak
Suradnici: Anna Šušnjara
Ciljevi predmeta
- osposobiti studente za razumijevanje i primjenu temeljnih načela numeričkog
modeliranja prijenosa zračenja u okolišu
- postavljanje i rješavanje jednostavnih problema u fizici okoliša primjenom
suvremenih numeričkih metoda
- trajno usvajanje i produbljivanje znanja iz područja numeričkog modeliranja
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
- Matematičke metode fizike III
- Programiranje u struci
- Elektrodinamika I
- Elektrodinamika II
- Fizika mora I
- Meteorologija I
Očekivani ishodi učenja
- razumijevanje i primjena temeljnih načela numeričkog modeliranja
elektromagnetskih pojava u fizici okoliša
- postavljanje i rješavanje jednostavnih problema prijenosa zračenja u fizici okoliša
- stjecanje temeljnog znanja o Sunčevom zračenju
- matematilki opis širenja svjetlosti kroz atmosferu i more
- znanje modeliranja efekta staklenika
- stjecanje uvodnog znanja o interakciji svjetlosti i biosfere
Sadržaj predmeta
1. Uvod u numeričko modeliranje i klasifikacija numeričkih metoda, te analiza u
frekvencijskom i vremenskom području (2 sata predavanja)
2. Metoda konačnih razlika (4 sata predavanja i 2 sata vježbi)
3. Metoda konačnih elemenata (4 sata predavanja i 2 sata vježbi)
4. Metoda konačnih volumena (4 sata predavanja i 2 sata vježbi)
5. Primjena numeričkih metoda na klasičnu elektrodinamiku i termodinamiku (2 sata predavanja i 4 sata vježbi)
6. Definiranje teme seminarskog rada (10 sati seminara)
7. Uvod u teoriju transfera zračenja (2 sata predavanja)
8. Zračenje crnog tijela i Sunčevo zračenje (2 sata predavanja)
9. Optika atmosfere (2 sata predavanja)
10. Optika mora (2 sata predavanja)
11. Dugovalno zračenje i efekt staklenika (2 sata predavanja)
12. Daljinska detekcija (2 sata predavanja)
13. Interakcija svjetlosti i biosfere (2 sata predavanja)
14. Prezentacija seminarskog rada (10 sati seminara)
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Vježbe
- Samostalni zadaci
- Mentorski rad
- domaće zadaće
Obveze studenata
Pohađati barem 70% predavanja i 70% vježbi.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Seminarski rad (1)
- Usmeni ispit (2)
- Pismeni ispit (1)
- Domaće zadaće (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Tijekom prvih 7 tjedana nastave studenti dobivaju 5 domaćih zadaća iz prvih 6 nastavnih cjelina. Te zadaće predaju krajem 8. tjedna nastave. Tijekom sljedećih 7 tjedana nastave studenti dobivaju novih 5 domaćih zadaća iz sljedećih 5 nastavnih cjeline. Te zadaće predaju krajem 15. tjedna nastave. Studenti koji na vrijeme predaju zadaće i ostvare više od 50% mogućih bodova su oslobođeni pisanja pismenog dijela ispita. Studenti koji ne predaju zadaće ili ostvare manje od 50% mogućih bodova moraju polagati pismeni ispit. U prvih 7 tjedana nastave nastavnik održava predavanja o mogućim temama seminara. U 8. tjednu nastave studenti odabiru temu seminara koji trebaju predati do kraja semestra. Studenti prezentiraju seminar krajem semestra te prije ispitnog roka predaju pismenu verziju seminara. Konačna ocjena formira se na temelju domaćih zadaća/ispita (1/3 ocjene), seminara (1/3 ocjene) i odgovora na usmenom ispitu (1/3 ocjene).
Obvezna literatura
Howard R. Gordon Physical principles of ocean color remote sensing International ocean color coordinating group, 2019.
Izborna literatura
Muhammad Iqbal
An Introduction to solar radiation
Elsevier, 1983.
John T. O. Kirk
Light and photosynthesis in aquatic ecosystems
Cambridge Universiy Press, 2011.
Dragan Poljak
Teorija elektromagnetskih polja s primjenama u inženjerstvu
Skolska knjiga, 2014.
Načini praćenja kvalitete
Statistika ispitnih rezultata i studentska evaluacija putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Fizika; smjer: Fizika okoliša (obvezni 3. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.