PMS007: Psihologija odgoja i obrazovanja I (79106)

 3 
ECTS
30 P + 15 S
30% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Nikola Marangunić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Poznavanje elementarnih pojmova i spoznaja iz opće i razvojne psihologije; bolje razumijevanje vlastitog i tuđeg ponašanja.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Nema ih.
Očekivani ishodi učenja
Nakon odslušanog i položenog predmeta studenti će moći:
1.Interpretirati metode i istraživačke tehnike u području istraživanja odgoja i obrazovanja.
2.Objasniti sastavne elemente ljudskog ponašanja: ličnost, inteligencija, motivacija i emocije.
3.Navesti temelje razvijanja stavova i životnih vrijednosti.
4.Usporediti razlike u psihičkom razvoju s obzirom na životna razdoblja: djetinjstvo, mladost, zrelost, starost
Sadržaj predmeta
1.Uvod u predmet;
2.Uvod u psihologiju odgoja i obrazovanja;
3.Metodologija u istraživanju odgoja i obrazovanja;
4.Ličnost - teorije i modeli;
5.Ličnost - determinante i mjerenje;
6.Inteligencija - određenje i determinante;
7.Inteligencija - mjerenje;
8.Motivacija;
9.Emocije - podjela;
10.Emocije - razvoj;
11.Stavovi - formiranje i utjecaj stavova;
12.Stavovi - stereotipi i predrasude;
13.Stavovi - vrijednosti i razvoj moralne svijesti;
14.Psihički razvoj - djetinjstvo i adolescencija;
15.Psihički razvoj - zrelost i starost.
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Mješovito e-učenje
Obveze studenata
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje, izrada seminarskog rada, kolokviji (prema izboru).
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (0.5)
- Seminarski rad (0.5)
- Kolokviji (1)
- Usmeni ispit (1)
- Pismeni ispit (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija (ukoliko mu student pristupi), rezultati ispita.
Obvezna literatura
V. Andrilović, M. Čudina: Osnove opće i razvojne psihologije, Školska knjiga, Zgb,1985. 2
N. Pastuović: Osnove psihologije obrazovanja i odgoja, Znamen, Zgb.,1997
Izborna literatura
A. Fulgosi: Psihologija ličnosti - teorije i istraživanja, Školska knjiga, Zgb, 1981. 1. D. Goleman: Emocionalna inteligencija, Mozaik knjiga, Zgb., 1997. 2. D. Miljković, M.Rijavec: Razgovori sa zrcalom: psihologija samopouzdanja, Zgb., 1996. 3. M. Rijavec: Čuda se ipak događaju: psihologija pozitivnog mišljenja, IEP,Zgb., 1997. 4. Psihologijski rječnik, Prosvjeta, Zgb., 1992.
Načini praćenja kvalitete
Statistika ispitnih rezultata i studentska evaluacija putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu.
Dodatne informacije
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Biologija i kemija; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.