3 ECTS | |
30 P + 15 S | |
30% primjene e-učenja | |
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
Nositelji: Nikola MarangunićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Poznavanje elementarnih pojmova i spoznaja iz opće i razvojne psihologije; bolje razumijevanje vlastitog i tuđeg ponašanja. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Nema ih. |
Očekivani ishodi učenja |
Nakon odslušanog i položenog predmeta studenti će moći: |
1.Interpretirati metode i istraživačke tehnike u području istraživanja odgoja i obrazovanja. |
2.Objasniti sastavne elemente ljudskog ponašanja: ličnost, inteligencija, motivacija i emocije. |
3.Navesti temelje razvijanja stavova i životnih vrijednosti. |
4.Usporediti razlike u psihičkom razvoju s obzirom na životna razdoblja: djetinjstvo, mladost, zrelost, starost |
Sadržaj predmeta |
1.Uvod u predmet; |
2.Uvod u psihologiju odgoja i obrazovanja; |
3.Metodologija u istraživanju odgoja i obrazovanja; |
4.Ličnost - teorije i modeli; |
5.Ličnost - determinante i mjerenje; |
6.Inteligencija - određenje i determinante; |
7.Inteligencija - mjerenje; |
8.Motivacija; |
9.Emocije - podjela; |
10.Emocije - razvoj; |
11.Stavovi - formiranje i utjecaj stavova; |
12.Stavovi - stereotipi i predrasude; |
13.Stavovi - vrijednosti i razvoj moralne svijesti; |
14.Psihički razvoj - djetinjstvo i adolescencija; |
15.Psihički razvoj - zrelost i starost. |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari - Mješovito e-učenje |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje, izrada seminarskog rada, kolokviji (prema izboru). |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (0.5) - Seminarski rad (0.5) - Kolokviji (1) - Usmeni ispit (1) - Pismeni ispit (1) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija (ukoliko mu student pristupi), rezultati ispita. |
Obvezna literatura |
V. Andrilović, M. Čudina: Osnove opće i razvojne psihologije, Školska knjiga, Zgb,1985. 2 |
N. Pastuović: Osnove psihologije obrazovanja i odgoja, Znamen, Zgb.,1997 |
Izborna literatura |
A. Fulgosi: Psihologija ličnosti - teorije i istraživanja, Školska knjiga, Zgb, 1981. 1. D. Goleman: Emocionalna inteligencija, Mozaik knjiga, Zgb., 1997. 2. D. Miljković, M.Rijavec: Razgovori sa zrcalom: psihologija samopouzdanja, Zgb., 1996. 3. M. Rijavec: Čuda se ipak događaju: psihologija pozitivnog mišljenja, IEP,Zgb., 1997. 4. Psihologijski rječnik, Prosvjeta, Zgb., 1992. |
Načini praćenja kvalitete |
Statistika ispitnih rezultata i studentska evaluacija putem anonimne ankete na kraju izvedbe predmeta. Anketa se provodi prema pravilniku Sveučilišta u Splitu. |
Dodatne informacije |
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |