3 ECTS | |
30 P + 15 S | |
0% primjene e-učenja | |
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
Nositelji: Anna AlajbegSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Uočiti kompleksnost, multistrukturalnost i multikauzalnost odgojno-obrazovnog procesa te uvidjeti nužnost njegovanja pozitivnog odgojno-obrazovnog ozračja kao preduvjeta uspjeha u odgojno-obrazovnom radu. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Nema ih. |
Očekivani ishodi učenja |
1.Ovladati temeljnim didaktičkim pojmovima. |
2.Osposobiti se za uočavanje temeljnih procesa i zakonitosti koje vladaju u odgojno-obrazovnom radu. |
3.Steći osnove za planiranje, programiranje, pripremu i izvedbuneposrednog odgojno- obrazovnog rada koji će se kasnije usavršavati u sklopu metodika predmeta. |
4.Steći svijest o važnosti pedagoškog ozračja u odgojno-obrazovnom radu. |
Sadržaj predmeta |
1. Didaktika kao znanstvena disciplina. |
2./3. Temeljni didaktički procesi. |
4.-6. Nastava – pretpostavke i aspekti. |
7. Strategije, cilj i zadaci odgoja i obrazovanja. |
8.-13. Odgojno-obrazovna tehnologija: organizacija i artikulacija nastave; |
planiranje i programiranje; sadržaji, izvori i mediji; didaktička načela i sustavi; |
strukura i dinamika nastave; pripremanje i izvođenje nastave. |
14./15. Odgojno-obrazovna ekologija: pretpostavke i čimbenici.* |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, položeni kolokviji ili ispit. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1.5) - Seminarski rad (0.5) - Usmeni ispit (0.5) - Pismeni ispit (0.5) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija, rezultati ispita (ukoliko mu student pristupi). |
Obvezna literatura |
Poljak, V. (1991. i dalje): Didaktika. Školska knjiga, Zagreb. |
Osnove didaktike. Školske novine, Zagreb. 3. Bognar, L., Matijević, M. (2002. i dalje) |
Didaktika. Školska knjiga, Zagreb |
Izborna literatura |
Meyer, H. (2002.): Didaktika razredne kvake. Educa, Zagreb. |
Desforges, Ch. (2001.): Uspješno učenje i poučavanje. Educa, Zagreb. |
Dryden, G., Vos J. (2001.): Revolucija u učenju. Educa, Zagreb. |
Jensen, E. (2003.): Super nastava. Educa, Zagreb** |
Načini praćenja kvalitete |
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmetza i nastavnika. |
Dodatne informacije |
Sadržaji nastave navedeni su za blok-satove (15 termina x 2 sata).Sadržaji seminarskih radova odrađuju se u seminarskim grupama (15 x 1 po grupi). |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |