PMS105: Didaktika (79107)

 3 
ECTS
30 P + 15 S
0% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Anna Alajbeg
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Uočiti kompleksnost, multistrukturalnost i multikauzalnost odgojno-obrazovnog procesa te uvidjeti nužnost njegovanja pozitivnog odgojno-obrazovnog ozračja kao preduvjeta uspjeha u odgojno-obrazovnom radu.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Nema ih.
Očekivani ishodi učenja
1.Ovladati temeljnim didaktičkim pojmovima.
2.Osposobiti se za uočavanje temeljnih procesa i zakonitosti koje vladaju u odgojno-obrazovnom radu.
3.Steći osnove za planiranje, programiranje, pripremu i izvedbuneposrednog odgojno- obrazovnog rada koji će se kasnije usavršavati u sklopu metodika predmeta.
4.Steći svijest o važnosti pedagoškog ozračja u odgojno-obrazovnom radu.
Sadržaj predmeta
1. Didaktika kao znanstvena disciplina.
2./3. Temeljni didaktički procesi.
4.-6. Nastava – pretpostavke i aspekti.
7. Strategije, cilj i zadaci odgoja i obrazovanja.
8.-13. Odgojno-obrazovna tehnologija: organizacija i artikulacija nastave;
planiranje i programiranje; sadržaji, izvori i mediji; didaktička načela i sustavi;
strukura i dinamika nastave; pripremanje i izvođenje nastave.
14./15. Odgojno-obrazovna ekologija: pretpostavke i čimbenici.*
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
Obveze studenata
Pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, položeni kolokviji ili ispit.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1.5)
- Seminarski rad (0.5)
- Usmeni ispit (0.5)
- Pismeni ispit (0.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija, rezultati ispita (ukoliko mu student pristupi).
Obvezna literatura
Poljak, V. (1991. i dalje): Didaktika. Školska knjiga, Zagreb.
Osnove didaktike. Školske novine, Zagreb. 3. Bognar, L., Matijević, M. (2002. i dalje)
Didaktika. Školska knjiga, Zagreb
Izborna literatura
Meyer, H. (2002.): Didaktika razredne kvake. Educa, Zagreb.
Desforges, Ch. (2001.): Uspješno učenje i poučavanje. Educa, Zagreb.
Dryden, G., Vos J. (2001.): Revolucija u učenju. Educa, Zagreb.
Jensen, E. (2003.): Super nastava. Educa, Zagreb**
Načini praćenja kvalitete
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmetza i nastavnika.
Dodatne informacije
Sadržaji nastave navedeni su za blok-satove (15 termina x 2 sata).
Sadržaji seminarskih radova odrađuju se u seminarskim grupama (15 x 1 po grupi).
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Biologija i kemija; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 •  Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 1. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.