2 ECTS | |
15 P + 15 S | |
0% primjene e-učenja | |
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
Nositelji: Antonija BašićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Upoznati studente/ice s osnovnim ciljevima, pojmovima, razvojem, teorijskim pristupima, društvenim kontekstom, specifičnostima odgojno-obrazovnih institucija te položajem i odnosima sudionika u njima. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Nema ih. |
Očekivani ishodi učenja |
Studenti/ice će nakon položenog ispita moći: |
1.Opisati i definirati predmet sociologije odgoja (nastanak i razvoj, osnovni pojmovi, mjesto u sustavu znanosti); |
2.Objasniti širi društveni kontekst odgoja i obrazovanja (vrijednosti, odnose, funkcije, ne/jednakosti, važnost odgoja-obrazovanja, procese koji utječu na uspjeh učenika, devijacije i sl.); |
3.Prepoznati sociološke (teorijske) perspektive koje se odnose na odgoj-obrazovanje (osnovne postavke, prednosti/nedostaci); |
4.Identificirati utjecaj društvenih i tehnoloških promjena na razvoj odgoja-obrazovanja (demokratizacija, multikultura, globalizacija, ekologija, tehnologija); |
5.Razumijeti važnost uloge odgojitelja/učitelja u društvu (karakteristike profesije); |
6.Demonstrirati prezentaciju odgojnih i obrazovnih sadržaja ovog kolegija. |
Sadržaj predmeta |
Sadržaj predmeta obuhvaća: |
1.Uvod u predmet obveze,programski zahtjevi, literatura i način rada (dogovor sa studentima (2 sata) |
2.Analiza i objašnjenjeosnovnih pojmova: odgoj, obrazovanje, socijalizacija...(2 sata) |
3.Osnove povijesnog razvoja sociologije odgoja i obrazovanja – nastanak, razvoj, djelokrug i zadaci; odnos prema drugim znanostima (4 sata) |
4.Teorijske perspektive sociologije odgoja i obrazovanja – funkcionalizam, konfliktna teorijska perspektiva, interakcionizam (4 sata) |
5.Društvene nejednakosti i obrazovne šanse (2 sata) |
6.Promjene u strukturii ulozi obitelji i odgoj/obrazovanje (2 sata) |
7.Odgoj i socijalne promjene - društvene vrijednosti; - socijalizacija i devijantne pojave (2 sata) |
8.Društveni kontekst odgoja i obrazovanja (4 sata) |
9.Sociologija profesije odgojitelj i profesije učitelj (2 sata) |
10.Institucionalni sustav odgoja i obrazovanja u RH (2 sata) |
11.Ekologija i odgoj (2 sata) |
12.Novi trendovi (2 sata) |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari |
Obveze studenata |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1) - Seminarski rad (1) - Kolokviji (2) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Prisustvo nastavi – 10%Kolokviji – ispiti – 70%Seminar – 15%Aktivnost na nastavi/individualni zadaci – 5% |
Obvezna literatura |
Cifrić, I. (1990). Ogledi iz sociologije obrazovanja. Zagreb: Školske novine (prva tri poglavlja). |
Haralambos, M., Holbron, M. (2002).Sociologija: Teme i perspektive. (str. 773-882). Zagreb: Golden marketing. |
Pilić, Š. (2008.), /ur./, Obrazovanje u kontekstu tranzicije. Split: HPKZ, str. 45-57; 59-66; 129-145; 149-162; 165-174; 239-244. |
Vujević, M. (1991). Uvod u sociologiju obrazovanja. Zagreb: Informator. str. 4-5; 21-48. |
Izborna literatura |
Bognar, B. Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo. Metodički ogledi 10(2): str. 9-24 |
Farnell, T (2009) Jamči li besplatno obrazovanje i jednak pristup obrazovanju. Revija za socijalnu politiku (god.16 br.2) |
Piršl, Temeljni pojmovi odgoja, http://209.132/search?q=cache:wtj7xGc4SUIJ.www.ffpu.hr/fileadmin/Documenti/Odgoj_02.ppt+odgoj+definicija&cd=3&hl=en&ct=clnk, 29.1.1020. |
Ross, A. (2009), Educational Policies that Address Social Inequality: Overall Report. Dostupno na: http://www.epasi.eu |
Načini praćenja kvalitete |
Evidencija o nazočnosti na predavanjima i seminarima.Aktivnost u seminarskoj raspravi i izradba individualnih zadaća (seminarskih radova).Rezultati na kolokvijima..Zajednička rasprava o načinima unapređenja rada. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 3. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 3. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |