PMS109: Psihologija samopouzdanja i pozitivnog mišljenja (60525)

 2 
ECTS
15 P + 15 S
30% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Nikola Marangunić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Upoznavanje i senzibiliziranje studenata s temama iz područja poput: pojma o sebi, socijalnih vještina, problema komunikacije, stereotipa, predrasuda i tolerancije.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Nema ih
Očekivani ishodi učenja
1.Opisati teorijske modele pojmova samopouzdanja i samopoštovanja
2.Prepoznati pojam o sebi i probleme komunikacije
3.Razlikovati proces stvaranja stavova, stereotipova i predrasuda
4.Opisati opasnosti diskriminativnog ponašanja
5.Interpretirati odnos pozitivnog mišljenja i tolerancije
Sadržaj predmeta
1.Uvod u predmet;
2.Uvod u područje psihologije samopouzdanja i pozitivnog mišljenja;
3.Dimenzije i aspekti pojma o sebi;
4.Samopoštovanje;
5.Samopouzdanje;
6.Normalnost i različitost: kriteriji;
7.Stereotipi;
8.Predrasude;
9.Diskriminacija;
10.Tolerancija: određenje i vrste;
11.Tolerancija prema ljudima;
12.Razvoj tolerancije;
13.Odgoj u duhu tolerancije i pozitivnog mišljenja;
14.Pozitivno mišljenje: samoefikasnost;
15.Pozitivno mišljenje: optimizam i nada.
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Mješovito e-učenje
Obveze studenata
Pohađanje predavanja
Aktivno sudjelovanje u radu
Izrada seminarskog rada
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Seminarski rad (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Nazočnost na nastavi,
aktivnost na nastavi,
ocjena seminarskog rada.
Obvezna literatura
Rijavec, M. i Miljković, D. (1997). Razgovori sa zrcalom: Psihologija samopouzdanja. IEP, Zagreb.
Izborna literatura
1. Brdar, I., Rijavec, M. i Miljković, D. (2008). Pozitivna psihologija. IEP, Zagreb.
2. Krizmanić, M. (2009). Život s različitima. Profil International, Zagreb.
Načini praćenja kvalitete
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika.
Izvedba
Sveučilišni prijediplomski studij
 •  Fizika (izborni 6. sem.)
 •  Informatika (izborni 6. sem.)
 •  Informatika i tehnika (izborni 2. sem.)
 •  Matematika; smjer: Matematički (izborni 4. i 6. sem.)
Sveučilišni diplomski studij
 •  Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.