3 ECTS | |
30 P + 15 S | |
0% primjene e-učenja | |
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
Nositelji: Anna AlajbegSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Upoznati i ovladati tehnikama znanstveno-istraživačkog rada. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
nema |
Očekivani ishodi učenja |
1. Osposobljenost za znanstveno promišljanje i istraživanje pedagoških fenomena, 2. provođenje postupaka znanstvenog istraživanja, 3. izradu instrumenata znanstvenog istraživanja u odgojno-obrazovnoj praksi, 4. prezentaciju postignutih rezultata znanstvenoj i stručnoj javnosti te 5. za samostalno praćenje i razumijevanje znanstvene literature, osobito periodike. |
Sadržaj predmeta |
1. Spoznaja i epistemiološke pretpostavke znanosti 2. Struktura, sustav i klasifikacija znanosti 3. Znanost i istraživanje – pristupi, aspekti i vrste istraživanja 4. Tehnologija znanstveno-istraživačkog rad – projekti 5. Metode 6. Eksperiment 7. Postupci, instrumenti i tehnike prikupljanja podataka 8./9.Mjerne karakteristike instrumenata 10. Rad na dokumentaciji 11. Sustavno promatranje i intervjuiranje 12. Anketiranje 13. Procjenjivanje i prosuđivanje 14. Testiranje i ispitivanje zadacima objektivnog tipa 15. Izvještaj o istraživanju* |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, položeni kolokviji ili ispit. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1) - Seminarski rad (1) - Kolokviji (1) - Usmeni ispit (1) - Pismeni ispit (1) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija, rezultati ispita (ukoliko mu student pristupi). |
Obvezna literatura |
Vujević, M. (2001.): Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti. Školska knjiga, Zagreb. |
Mužić, V. (2002.): Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja. Educa, Zagreb. |
Mužić, V. (1982. i dalje): Metodologija pedagoških istraživanja. Svjetlost, Sarajevo. (izabrana poglavlja) |
Izborna literatura |
1. Halmi, A. (2001.): Metododoligija istraživanja u socijalnom radu. Alinea, Zagreb. 2. Halmi, A. (1996.): Kvalitativna metododoligija u društvenim istraživanjima. AGM, Samobor. |
3. Halmi, A. (2003.): Strategije kvalitativnih istraživanja u primjenenim društvenim znanostima. Naklada Slap, Jastrebarsko. |
4. Periodika: Napredak, Odgojne znanosti, Društvena istraživanja...** |
Načini praćenja kvalitete |
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika |
Dodatne informacije |
* Sadržaji nastave navedeni su za blok-satove (15termina x 2 sata) ** Sadržaji seminarskih radova odrađuju se u seminarskim grupama (15x1 po grupi) i predstavljaju izradu idejno-tehničkog projekta istraživanja. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 3. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (izborni 3. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |