PMS114: Metodologija istraživanja u obrazovanju (79116)

 3 
ECTS
30 P + 15 S
0% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Anna Alajbeg
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Upoznati i ovladati tehnikama znanstveno-istraživačkog rada.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
nema
Očekivani ishodi učenja
1. Osposobljenost za znanstveno promišljanje i istraživanje pedagoških fenomena, 2. provođenje postupaka znanstvenog istraživanja, 3. izradu instrumenata znanstvenog istraživanja u odgojno-obrazovnoj praksi, 4. prezentaciju postignutih rezultata znanstvenoj i stručnoj javnosti te 5. za samostalno praćenje i razumijevanje znanstvene literature, osobito periodike.
Sadržaj predmeta
1. Spoznaja i epistemiološke pretpostavke znanosti 2. Struktura, sustav i klasifikacija znanosti 3. Znanost i istraživanje – pristupi, aspekti i vrste istraživanja 4. Tehnologija znanstveno-istraživačkog rad – projekti 5. Metode 6. Eksperiment 7. Postupci, instrumenti i tehnike prikupljanja podataka 8./9.Mjerne karakteristike instrumenata 10. Rad na dokumentaciji 11. Sustavno promatranje i intervjuiranje 12. Anketiranje 13. Procjenjivanje i prosuđivanje 14. Testiranje i ispitivanje zadacima objektivnog tipa 15. Izvještaj o istraživanju*
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
Obveze studenata
Pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, položeni kolokviji ili ispit.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Seminarski rad (1)
- Kolokviji (1)
- Usmeni ispit (1)
- Pismeni ispit (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija, rezultati ispita (ukoliko mu student pristupi).
Obvezna literatura
Vujević, M. (2001.): Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti. Školska knjiga, Zagreb.
Mužić, V. (2002.): Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja. Educa, Zagreb.
Mužić, V. (1982. i dalje): Metodologija pedagoških istraživanja. Svjetlost, Sarajevo. (izabrana poglavlja)
Izborna literatura
1. Halmi, A. (2001.): Metododoligija istraživanja u socijalnom radu. Alinea, Zagreb. 2. Halmi, A. (1996.): Kvalitativna metododoligija u društvenim istraživanjima. AGM, Samobor.
3. Halmi, A. (2003.): Strategije kvalitativnih istraživanja u primjenenim društvenim znanostima. Naklada Slap, Jastrebarsko.
4. Periodika: Napredak, Odgojne znanosti, Društvena istraživanja...**
Načini praćenja kvalitete
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika
Dodatne informacije
* Sadržaji nastave navedeni su za blok-satove (15termina x 2 sata)
** Sadržaji seminarskih radova odrađuju se u seminarskim grupama (15x1 po grupi) i predstavljaju izradu idejno-tehničkog projekta istraživanja.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 3. sem.)
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 3. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.