PMS116: Psihologija odgoja i obrazovanja II (60986)

 3 
ECTS
30 P + 15 S
30% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Nikola Marangunić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Usvojenost temeljnih zakonitosti pamćenja i učenja; prepoznavanje učenika s poteškoćama; prepoznavanje elemenata zlouporabe droga.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Položena Psihologija odgoja i obrazovanja I
Očekivani ishodi učenja
Nakon odslušanog i položenog predmeta polaznici će moći:
1.Opisati temeljne zakonitosti ljudske sposobnosti pamćenja
2.Interpretirati teorijske postavke mehanizama učenja
3.Usporediti metode procjenjivanja i ocjenjivanja znanja učenika
4.Prepoznati i interpretirati poteškoće djece u školama
5.Prepoznati različite oblike ovisnosti i njene prevencije
Sadržaj predmeta
1.Uvod u kolegij;
2.Pamćenje: vrste i procesi;
3.Pamćenje: faze i mnemotehnika;
4.Pamćenje: Zaboravljanje: proaktivna i retroaktivna inhibicija;
5.Učenje: oblici;
6.Učenje: činitelji uspješnog učenja;
7.Učenje: uspješnije učenje i pamćenje;
8.Dokimologija: teorija i praksa procjenjivanja znanja;
9.Dokimologija: uloga nastavnika;
10.Dokimologija: vrste ocjenjivanja i strah od ispitivanja;
11.Djeca s poteškoćama u redovitim školama;
12.Kriteriji i vrste poteškoća;
13.Zlouporaba droga: Vrste ovisnosti;
14.Zlouporaba droga: ovisničko ponašanje;
15.Načini prevencije ovisnosti.
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Vježbe
- Mješovito e-učenje
Obveze studenata
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje, izrada seminarskog rada, kolokviji (prema izboru).
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (0.5)
- Seminarski rad (0.5)
- Kolokviji (0.5)
- Usmeni ispit (1)
- Pismeni ispit (0.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija (ukoliko mu student pristupi), rezultati ispita.
Obvezna literatura
Woolfolk, A. (2016): Edukacijska psihologija, Naklada "Slap", Jastrebarsko.
Grgin, T. (2004): Školsko ocjenjivanje znanja, Naklada "Slap", Jastrebarsko.
Izborna literatura
Brdar, I., Rijavec, M. (1998): Što učiniti kad dijete dobije lošu ocjenu, IEP, Zagreb.
Čudina – Obradović, M. (1990): Nadrenost - razumijevanje, prepoznavanje i razvijanje, Školska knjiga, Zagreb.
Gossen, D. C. (1994): Restitucija - preobrazba školske discipline, Alinea, Zagreb.
Janković, J. (1996): Zločesti Đaci genijalci, Alinea, Zagreb.
Lalić, D., Nazor, M. (1997): Narkomani: smrtopisi, Alinea, Zagreb.
Zarevski, P. (2007): Psihologija pamćenja i učenja, Naklada "Slap", Jastrebarsko.
Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović - Štetić, V., Miljković, D. (2003): Psihologija obrazovanja, IEP - Vern, Zagreb.
Wood, D. (1995): Kako djeca misle i uče, Educa, Zagreb.
Howe, M. J. A. (2002): Psihologija učenja. Naklada Slap, Jastrebarsko.
Psihologijski rječnik (2005), Prosvjeta, Zagreb.
Načini praćenja kvalitete
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Biologija i kemija; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.