3 ECTS | |
30 P + 15 S | |
30% primjene e-učenja | |
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
Nositelji: Nikola MarangunićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Usvojenost temeljnih zakonitosti pamćenja i učenja; prepoznavanje učenika s poteškoćama; prepoznavanje elemenata zlouporabe droga. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Položena Psihologija odgoja i obrazovanja I |
Očekivani ishodi učenja |
Nakon odslušanog i položenog predmeta polaznici će moći: |
1.Opisati temeljne zakonitosti ljudske sposobnosti pamćenja |
2.Interpretirati teorijske postavke mehanizama učenja |
3.Usporediti metode procjenjivanja i ocjenjivanja znanja učenika |
4.Prepoznati i interpretirati poteškoće djece u školama |
5.Prepoznati različite oblike ovisnosti i njene prevencije |
Sadržaj predmeta |
1.Uvod u kolegij; |
2.Pamćenje: vrste i procesi; |
3.Pamćenje: faze i mnemotehnika; |
4.Pamćenje: Zaboravljanje: proaktivna i retroaktivna inhibicija; |
5.Učenje: oblici; |
6.Učenje: činitelji uspješnog učenja; |
7.Učenje: uspješnije učenje i pamćenje; |
8.Dokimologija: teorija i praksa procjenjivanja znanja; |
9.Dokimologija: uloga nastavnika; |
10.Dokimologija: vrste ocjenjivanja i strah od ispitivanja; |
11.Djeca s poteškoćama u redovitim školama; |
12.Kriteriji i vrste poteškoća; |
13.Zlouporaba droga: Vrste ovisnosti; |
14.Zlouporaba droga: ovisničko ponašanje; |
15.Načini prevencije ovisnosti. |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari - Vježbe - Mješovito e-učenje |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje, izrada seminarskog rada, kolokviji (prema izboru). |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (0.5) - Seminarski rad (0.5) - Kolokviji (0.5) - Usmeni ispit (1) - Pismeni ispit (0.5) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija (ukoliko mu student pristupi), rezultati ispita. |
Obvezna literatura |
Woolfolk, A. (2016): Edukacijska psihologija, Naklada "Slap", Jastrebarsko. |
Grgin, T. (2004): Školsko ocjenjivanje znanja, Naklada "Slap", Jastrebarsko. |
Izborna literatura |
Brdar, I., Rijavec, M. (1998): Što učiniti kad dijete dobije lošu ocjenu, IEP, Zagreb. |
Čudina – Obradović, M. (1990): Nadrenost - razumijevanje, prepoznavanje i razvijanje, Školska knjiga, Zagreb. |
Gossen, D. C. (1994): Restitucija - preobrazba školske discipline, Alinea, Zagreb. |
Janković, J. (1996): Zločesti Đaci genijalci, Alinea, Zagreb. |
Lalić, D., Nazor, M. (1997): Narkomani: smrtopisi, Alinea, Zagreb. |
Zarevski, P. (2007): Psihologija pamćenja i učenja, Naklada "Slap", Jastrebarsko. |
Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović - Štetić, V., Miljković, D. (2003): Psihologija obrazovanja, IEP - Vern, Zagreb. |
Wood, D. (1995): Kako djeca misle i uče, Educa, Zagreb. |
Howe, M. J. A. (2002): Psihologija učenja. Naklada Slap, Jastrebarsko. |
Psihologijski rječnik (2005), Prosvjeta, Zagreb. |
Načini praćenja kvalitete |
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |