| 2 ECTS | |
| 15 P + 15 S | |
| 0% primjene e-učenja | |
| Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
| Nositelji: Anna Alajbeg, Antonija BašićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Osposobljenost za razvoj inkluzivnog kurikula u osnovnoj i srednjoj školi |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Jezična, računalna i informacijska pismenost. |
| Očekivani ishodi učenja |
| 1.Osposobljenost za timski rad pri pedagoškom dijagnosticiranju posebnih potreba učenika u inkluzivnom okruženju. |
| 2.Osposobljenost za uključenost u izradu i primjenu redovitih programa s primjenom individualiziranih pristupa i prilagodbe sadržaja za nastavne predmete za koje se studenti osposobljavaju. |
| 3.Upoznavanje s tehnikama, metodama i načinima provedbe osobnih kurikuluma. |
| 4.Upoznavanje s vještinama praćenja, vođenja, facilitiranja i medijaciji u interaktivnim metodama rada uz pomoć asistivne tehnologije.. |
| 5.Stjecanje osnovnih informacija o organiziranju i vođenju radionica na nivou razreda i škole u svrhu inkluzije. Razvijanje kritičkog mišljenja. |
| Sadržaj predmeta |
| 1.Upoznavanje sa sadržajem predmeta. |
| 2.Terminologija djeca s posebnim potrebama. |
| 3.Učenici s teškoćama u razvoju prema Pravilniku o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. |
| 4.Primjereni programi za učenike s teškoćama u razvoju. |
| 5.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s teškoćama vida i sluha. |
| 6.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s govorno jezičnim poteškoćama. |
| 7.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s poteškoćama čitanja, pisanja i računanja. |
| 8.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s poremećajima u ponašanju. |
| 9.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s motoričkim poteškoćama |
| 10.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s intelektualnim teškoćama |
| 11.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s poremećajima iz autističnog spektra. |
| 12.Opservacija tehnika i metoda poučavanja učenika s teškoćama u razvoju |
| 13.Okvir za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća učenika s teškoćama. |
| 14.Prilagodba sadržaja za darovite učenike |
| 15. Okvir za poticanje iskustava učenja i vrednovanje postignuća darovite učenike. |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Seminari |
| Obveze studenata |
| Redovito pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, vođenje dnevnika vježbi. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (0.5) - Seminarski rad (0.5) - Usmeni ispit (1) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Pohađanje nastave – 25 %Seminar – 25 %Usmeni ispit –50% |
| Obvezna literatura |
| Pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju travanj, 2015. NN. |
| Jensen, E. : Različita djeca različiti učenici, Educa, Zagreb,2004 |
| Bouillet, D.(2010). Izazovi integriranog odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga. |
| Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi. R. Hrvatska, Ministarstvo znanosti, studeni 2008 |
| Zrilić, S. (2011). Djeca s posebnim potrebama u vrtiću i nižim razredima osnovne škole. Zadar: Sveučilište u Zadru. |
| Izborna literatura |
| Remscmidt, K, Autizam, Slap, 2008. (odabrana poglavlja) |
| Načini praćenja kvalitete |
| Kvaliteta i uspješnost realizacije nastavnog predmeta prati se studentskom anketom, uspjehom studenata na nastavnom kolegiju. Aktivno sudjelovanje u aktivnostima način je praćenja kroz samoprocjenu i skupnu procjena rada. Usmena prezentacijarada studenata u inkluzivnom okruženju. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 4. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |