PMS140: Poučavanje učenika s posebnim potrebama (173690)

 2 
ECTS
15 P + 15 S
0% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Anna Alajbeg, Antonija Bašić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Osposobljenost za razvoj inkluzivnog kurikula u osnovnoj i srednjoj školi
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Jezična, računalna i informacijska pismenost.
Očekivani ishodi učenja
1.Osposobljenost za timski rad pri pedagoškom dijagnosticiranju posebnih potreba učenika u inkluzivnom okruženju.
2.Osposobljenost za uključenost u izradu i primjenu redovitih programa s primjenom individualiziranih pristupa i prilagodbe sadržaja za nastavne predmete za koje se studenti osposobljavaju.
3.Upoznavanje s tehnikama, metodama i načinima provedbe osobnih kurikuluma.
4.Upoznavanje s vještinama praćenja, vođenja, facilitiranja i medijaciji u interaktivnim metodama rada uz pomoć asistivne tehnologije..
5.Stjecanje osnovnih informacija o organiziranju i vođenju radionica na nivou razreda i škole u svrhu inkluzije. Razvijanje kritičkog mišljenja.
Sadržaj predmeta
1.Upoznavanje sa sadržajem predmeta.
2.Terminologija djeca s posebnim potrebama.
3.Učenici s teškoćama u razvoju prema Pravilniku o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju.
4.Primjereni programi za učenike s teškoćama u razvoju.
5.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s teškoćama vida i sluha.
6.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s govorno jezičnim poteškoćama.
7.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s poteškoćama čitanja, pisanja i računanja.
8.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s poremećajima u ponašanju.
9.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s motoričkim poteškoćama
10.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s intelektualnim teškoćama
11.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s poremećajima iz autističnog spektra.
12.Opservacija tehnika i metoda poučavanja učenika s teškoćama u razvoju
13.Okvir za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća učenika s teškoćama.
14.Prilagodba sadržaja za darovite učenike
15. Okvir za poticanje iskustava učenja i vrednovanje postignuća darovite učenike.
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
Obveze studenata
Redovito pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, vođenje dnevnika vježbi.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (0.5)
- Seminarski rad (0.5)
- Usmeni ispit (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Pohađanje nastave – 25 %
Seminar – 25 %
Usmeni ispit –50%
Obvezna literatura
Pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju travanj, 2015. NN.
Jensen, E. : Različita djeca različiti učenici, Educa, Zagreb,2004
Bouillet, D.(2010). Izazovi integriranog odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga.
Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi. R. Hrvatska, Ministarstvo znanosti, studeni 2008
Zrilić, S. (2011). Djeca s posebnim potrebama u vrtiću i nižim razredima osnovne škole. Zadar: Sveučilište u Zadru.
Izborna literatura
Remscmidt, K, Autizam, Slap, 2008. (odabrana poglavlja)
Načini praćenja kvalitete
Kvaliteta i uspješnost realizacije nastavnog predmeta prati se studentskom anketom, uspjehom studenata na nastavnom kolegiju. Aktivno sudjelovanje u aktivnostima način je praćenja kroz samoprocjenu i skupnu procjena rada. Usmena prezentacijarada studenata u inkluzivnom okruženju.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.)
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 4. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.