2 ECTS | |
15 P + 15 S | |
0% primjene e-učenja | |
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
Nositelji: Anna Alajbeg, Antonija BašićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Osposobljenost za razvoj inkluzivnog kurikula u osnovnoj i srednjoj školi |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Jezična, računalna i informacijska pismenost. |
Očekivani ishodi učenja |
1.Osposobljenost za timski rad pri pedagoškom dijagnosticiranju posebnih potreba učenika u inkluzivnom okruženju. |
2.Osposobljenost za uključenost u izradu i primjenu redovitih programa s primjenom individualiziranih pristupa i prilagodbe sadržaja za nastavne predmete za koje se studenti osposobljavaju. |
3.Upoznavanje s tehnikama, metodama i načinima provedbe osobnih kurikuluma. |
4.Upoznavanje s vještinama praćenja, vođenja, facilitiranja i medijaciji u interaktivnim metodama rada uz pomoć asistivne tehnologije.. |
5.Stjecanje osnovnih informacija o organiziranju i vođenju radionica na nivou razreda i škole u svrhu inkluzije. Razvijanje kritičkog mišljenja. |
Sadržaj predmeta |
1.Upoznavanje sa sadržajem predmeta. |
2.Terminologija djeca s posebnim potrebama. |
3.Učenici s teškoćama u razvoju prema Pravilniku o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. |
4.Primjereni programi za učenike s teškoćama u razvoju. |
5.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s teškoćama vida i sluha. |
6.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s govorno jezičnim poteškoćama. |
7.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s poteškoćama čitanja, pisanja i računanja. |
8.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s poremećajima u ponašanju. |
9.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s motoričkim poteškoćama |
10.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s intelektualnim teškoćama |
11.Redoviti program uz individualizirani pristup i prilagodbu sadržaja za učenike s poremećajima iz autističnog spektra. |
12.Opservacija tehnika i metoda poučavanja učenika s teškoćama u razvoju |
13.Okvir za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća učenika s teškoćama. |
14.Prilagodba sadržaja za darovite učenike |
15. Okvir za poticanje iskustava učenja i vrednovanje postignuća darovite učenike. |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari |
Obveze studenata |
Redovito pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, vođenje dnevnika vježbi. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (0.5) - Seminarski rad (0.5) - Usmeni ispit (1) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Pohađanje nastave – 25 %Seminar – 25 %Usmeni ispit –50% |
Obvezna literatura |
Pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju travanj, 2015. NN. |
Jensen, E. : Različita djeca različiti učenici, Educa, Zagreb,2004 |
Bouillet, D.(2010). Izazovi integriranog odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga. |
Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi. R. Hrvatska, Ministarstvo znanosti, studeni 2008 |
Zrilić, S. (2011). Djeca s posebnim potrebama u vrtiću i nižim razredima osnovne škole. Zadar: Sveučilište u Zadru. |
Izborna literatura |
Remscmidt, K, Autizam, Slap, 2008. (odabrana poglavlja) |
Načini praćenja kvalitete |
Kvaliteta i uspješnost realizacije nastavnog predmeta prati se studentskom anketom, uspjehom studenata na nastavnom kolegiju. Aktivno sudjelovanje u aktivnostima način je praćenja kroz samoprocjenu i skupnu procjena rada. Usmena prezentacijarada studenata u inkluzivnom okruženju. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 4. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |