2 ECTS | |
15 P + 15 S | |
30% primjene e-učenja | |
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
Nositelji: Nikola MarangunićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Poznavanje pojmova i spoznaja vezanih za sreću, zadovoljstvo, smisao života te poticanje osobne snage u ostvarivanju toga. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Nema ih |
Očekivani ishodi učenja |
Nakon odslušanog i položenog predmeta studenti će moći: |
1.Interpretirati položaj pozitivne psihologije kao znanstvene discipline unutar psihologijske znanosti. |
2.Opisati temeljne pojmove iz područja poput sreće, dobrobiti, pozitivne motivacije i emocija. |
3.Opisati nove psihologijske modele koji stoje u temelju istraživanja ljudske dobrobiti i smisla života. |
4.Definirati teorijske pravce istraživanja pozitivnih emocija. |
5.Navesti motivacijski ciklus poticanja osobnih snaga u ostvarivanju pozitivnijeg životnog stava. |
6.Interpretirati kako odgajati djecu koja će kao odrasli ljudi biti kreativni, hrabri, tolerantni i ljubazni. |
Sadržaj predmeta |
1.Uvod u predmet; |
2.Uvod u područje pozitivne psihologije; |
3.Što je sreća?; |
4.Pozitivna stanja: pozitivne emocije; |
5.Pozitivna stanja: subjektivna dobrobit; |
6.Sretni i nesretni ljudi/djeca: mišljenje, osobine, motivacija; |
7.Pozitivni odnosi 1. dio; |
8.Pozitivni odnosi 2. dio; |
9.Pozitivna zajednica 1. dio; |
10.Pozitivna zajednica 2. dio; |
11.Pozitivna zajednica 3. dio; |
12.Pozitivna psihologija u praksi: predškolski odgoj; |
13.Pozitivna psihologija u praksi: optimistično dijete; |
14.Pozitivna psihologija u praksi: pozitivna adolescencija; |
15.Budućnost pozitivne psihologije. |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari - Mješovito e-učenje |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje, seminarski rad. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1) - Seminarski rad (1) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, izrada seminarskih radova. |
Obvezna literatura |
Brdar, I., Rijavec, M. i Miljković, D. (2008): Pozitivna psihologija, IEP, Zagreb. |
Seligman, M.E.P. (2005):Optimistično dijete: provjereni program za prevenciju i trajnu zaštitu djece od depresije, IEP, Zagreb. |
Izborna literatura |
Miljković, D. i Rijavec, M. (2004): Tri puta do otoka sreće, IEP, Zagreb |
Načini praćenja kvalitete |
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (izborni 4. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |