PMS150: Pozitivna psihologija (79234)

 2 
ECTS
15 P + 15 S
30% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Nikola Marangunić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Poznavanje pojmova i spoznaja vezanih za sreću, zadovoljstvo, smisao života te poticanje osobne snage u ostvarivanju toga.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Nema ih
Očekivani ishodi učenja
Nakon odslušanog i položenog predmeta studenti će moći:
1.Interpretirati položaj pozitivne psihologije kao znanstvene discipline unutar psihologijske znanosti.
2.Opisati temeljne pojmove iz područja poput sreće, dobrobiti, pozitivne motivacije i emocija.
3.Opisati nove psihologijske modele koji stoje u temelju istraživanja ljudske dobrobiti i smisla života.
4.Definirati teorijske pravce istraživanja pozitivnih emocija.
5.Navesti motivacijski ciklus poticanja osobnih snaga u ostvarivanju pozitivnijeg životnog stava.
6.Interpretirati kako odgajati djecu koja će kao odrasli ljudi biti kreativni, hrabri, tolerantni i ljubazni.
Sadržaj predmeta
1.Uvod u predmet;
2.Uvod u područje pozitivne psihologije;
3.Što je sreća?;
4.Pozitivna stanja: pozitivne emocije;
5.Pozitivna stanja: subjektivna dobrobit;
6.Sretni i nesretni ljudi/djeca: mišljenje, osobine, motivacija;
7.Pozitivni odnosi 1. dio;
8.Pozitivni odnosi 2. dio;
9.Pozitivna zajednica 1. dio;
10.Pozitivna zajednica 2. dio;
11.Pozitivna zajednica 3. dio;
12.Pozitivna psihologija u praksi: predškolski odgoj;
13.Pozitivna psihologija u praksi: optimistično dijete;
14.Pozitivna psihologija u praksi: pozitivna adolescencija;
15.Budućnost pozitivne psihologije.
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Mješovito e-učenje
Obveze studenata
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje, seminarski rad.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Seminarski rad (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, izrada seminarskih radova.
Obvezna literatura
Brdar, I., Rijavec, M. i Miljković, D. (2008): Pozitivna psihologija, IEP, Zagreb.
Seligman, M.E.P. (2005):Optimistično dijete: provjereni program za prevenciju i trajnu zaštitu djece od depresije, IEP, Zagreb.
Izborna literatura
Miljković, D. i Rijavec, M. (2004): Tri puta do otoka sreće, IEP, Zagreb
Načini praćenja kvalitete
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.