| 2 ECTS | |
| 15 P + 15 S | |
| 0% primjene e-učenja | |
| Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
| Nositelji: Anna Alajbeg, Antonija BašićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Ciljevi predmeta su osposobiti studente za kvalitetno donošenje odluka u nastavnom procesu s posebnim naglaskom na stvaranje kvalitetnog nastavnog ozračja i okružja, stjecanje znanja i vještina kojima mogu prevenirati te rješavati sukobe u različitim nastavnim situacijama te ih osposobiti za kvalitetno upravljanje razredom kao i za vođenje roditeljskih sastanaka i primanja roditelja. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Odslušani kolegiji Didaktika i Opća pedagogija |
| Očekivani ishodi učenja |
| Nakon odslušanog i položenog predmeta studenti će moći: |
| 1.Prepoznavati, razlikovati i vrednovati različite stilove rada nastavnika i stilove odgoja. |
| 2.Poznavati, analizirati i vrednovati odrednice kvalitetne nastavne klime i komunikacije, odnosno nastavnog ozračja. |
| 3.Definirati, procjenjivati i vrednovati osobitosti učinkovitog nastavnog procesa. |
| 4.Poznavati, razlikovati i vrednovati uzroke školske nediscipline, te načine motiviranja učenika ovisno o njihovim razvojnim karakteristikama. |
| 5.Poznavati, razlikovati i vrednovati načine postizanja discipline u nastavnom procesu uvažavajući razvojne karakteristike učenika, te usavršavati kompetencije postupanja u različitim nastavnim situacijama. |
| 6.Organizirati kvalitetne roditeljske sastanke i primanja roditelja. |
| Sadržaj predmeta |
| 1.odnos tradicionalne i suvremene škole s obzirom na ulogu sudionika nastavnog procesa, načine stjecanja znanja i vještina; kurikulumski, kompetencijski i sukonstruktivistički pristup izgradnji suvremene škole (2P) |
| 2.značajke učinkovitog nastavnog procesa u suvremenoj školi (1P) |
| 3.upravljanje razredom s obzirom na razvojne karakteristike učenika (dobne, spolne, socijalne, emocionalne, zdravstvene) (2P) |
| 4.stilovi rada nastavnika i stilovi odgoja (1P) |
| 5.motivacija u suvremenom odgojno – obrazovnom procesu (1P) |
| 6.utjecaj ocjenjivanja na kvalitetu nastavnog ozračja (1P) |
| 7.značajke nastavnog ozračja i okružja u suvremenoj nastavi te u važnijim reformskim pedagogijama (2P) |
| 8.učinkovita nastavna komunikacija (1P) |
| 9.uzroci školske discipline i ostvarivanje discipline u nastavnom procesu (2P) |
| 10.organizacija roditeljskog sastanka (1P) |
| 11.primanje roditelja (1P) |
| Seminari se organiziraju kao radionice u kojima studenti pripremaju, kritički promišljaju i diskutiraju o temama, aktualnostima i problemima važnima za upravljanje razredom te planiraju nove strategije prevencije i rješavanja detektiranih problema. U provedbi seminara od studenata se očekuje angažirano sudjelovanje, suradničko učenje i timski rad |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Seminari - Samostalni zadaci |
| Obveze studenata |
| Studenti su sukladno postojećim propisima obvezni sudjelovati u svim oblicima nastave. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (1) - Seminarski rad (0.5) - Usmeni ispit (0.5) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Provjera stečenih znanja, vještina i kompetencija provodi se tijekom semestra i to putem vrednovanja aktivnosti studenata u nastavi te na seminarima, uključujući usmeni ispit. |
| Obvezna literatura |
| Ilić, I.; Ištvanić, I.; Letica, J.; Sirovatka, G.; Vican, D. (2012), Upravljanje razredom. Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u suradnji s British Councilom. |
| Vizek Vidović, V.; Rijavec, M.; Vlahović -Štetić, V.; Miljković, D: (2014), Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP VERN. (odabrana poglavlja) |
| Kyriacou, C. (2001), Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa. (odabrana poglavlja) |
| Izborna literatura |
| Jensen, E. (2003), Super nastava. Zagreb: Educa. |
| Glasser, W. (1995), Nastavnik u kvalitetnoj školi. Zagreb: Educa. |
| Ajduković, M.; Pečnik, N. (20029, Nenasilno rješavanje sukoba. Zagreb: Alinea. |
| Bičanić, J. (20019, Vježbanje životnih vještina. Priručnik za razrednike. Zagreb: Alinea |
| Matijević, M. (2001), Alternativne škole. Zagreb: Tipex. |
| Matijević, M.; Radovanović, D. (2011), Nastava usmjerena na učenika. Zagreb: Školske novine. |
| Načini praćenja kvalitete |
| Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 3. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 3. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |