PMS160: Upravljanje razredom (79109)

 2 
ECTS
15 P + 15 S
0% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Anna Alajbeg, Antonija Bašić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Ciljevi predmeta su osposobiti studente za kvalitetno donošenje odluka u nastavnom procesu s posebnim naglaskom na stvaranje kvalitetnog nastavnog ozračja i okružja, stjecanje znanja i vještina kojima mogu prevenirati te rješavati sukobe u različitim nastavnim situacijama te ih osposobiti za kvalitetno upravljanje razredom kao i za vođenje roditeljskih sastanaka i primanja roditelja.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Odslušani kolegiji Didaktika i Opća pedagogija
Očekivani ishodi učenja
Nakon odslušanog i položenog predmeta studenti će moći:
1.Prepoznavati, razlikovati i vrednovati različite stilove rada nastavnika i stilove odgoja.
2.Poznavati, analizirati i vrednovati odrednice kvalitetne nastavne klime i komunikacije, odnosno nastavnog ozračja.
3.Definirati, procjenjivati i vrednovati osobitosti učinkovitog nastavnog procesa.
4.Poznavati, razlikovati i vrednovati uzroke školske nediscipline, te načine motiviranja učenika ovisno o njihovim razvojnim karakteristikama.
5.Poznavati, razlikovati i vrednovati načine postizanja discipline u nastavnom procesu uvažavajući razvojne karakteristike učenika, te usavršavati kompetencije postupanja u različitim nastavnim situacijama.
6.Organizirati kvalitetne roditeljske sastanke i primanja roditelja.
Sadržaj predmeta
1.odnos tradicionalne i suvremene škole s obzirom na ulogu sudionika nastavnog procesa, načine stjecanja znanja i vještina; kurikulumski, kompetencijski i sukonstruktivistički pristup izgradnji suvremene škole (2P)
2.značajke učinkovitog nastavnog procesa u suvremenoj školi (1P)
3.upravljanje razredom s obzirom na razvojne karakteristike učenika (dobne, spolne, socijalne, emocionalne, zdravstvene) (2P)
4.stilovi rada nastavnika i stilovi odgoja (1P)
5.motivacija u suvremenom odgojno – obrazovnom procesu (1P)
6.utjecaj ocjenjivanja na kvalitetu nastavnog ozračja (1P)
7.značajke nastavnog ozračja i okružja u suvremenoj nastavi te u važnijim reformskim pedagogijama (2P)
8.učinkovita nastavna komunikacija (1P)
9.uzroci školske discipline i ostvarivanje discipline u nastavnom procesu (2P)
10.organizacija roditeljskog sastanka (1P)
11.primanje roditelja (1P)
Seminari se organiziraju kao radionice u kojima studenti pripremaju, kritički promišljaju i diskutiraju o temama, aktualnostima i problemima važnima za upravljanje razredom te planiraju nove strategije prevencije i rješavanja detektiranih problema. U provedbi seminara od studenata se očekuje angažirano sudjelovanje, suradničko učenje i timski rad
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Samostalni zadaci
Obveze studenata
Studenti su sukladno postojećim propisima obvezni sudjelovati u svim oblicima nastave.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Seminarski rad (0.5)
- Usmeni ispit (0.5)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Provjera stečenih znanja, vještina i kompetencija provodi se tijekom semestra i to putem vrednovanja aktivnosti studenata u nastavi te na seminarima, uključujući usmeni ispit.
Obvezna literatura
Ilić, I.; Ištvanić, I.; Letica, J.; Sirovatka, G.; Vican, D. (2012), Upravljanje razredom. Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u suradnji s British Councilom.
Vizek Vidović, V.; Rijavec, M.; Vlahović -Štetić, V.; Miljković, D: (2014), Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP VERN. (odabrana poglavlja)
Kyriacou, C. (2001), Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa. (odabrana poglavlja)
Izborna literatura
Jensen, E. (2003), Super nastava. Zagreb: Educa.
Glasser, W. (1995), Nastavnik u kvalitetnoj školi. Zagreb: Educa.
Ajduković, M.; Pečnik, N. (20029, Nenasilno rješavanje sukoba. Zagreb: Alinea.
Bičanić, J. (20019, Vježbanje životnih vještina. Priručnik za razrednike. Zagreb: Alinea
Matijević, M. (2001), Alternativne škole. Zagreb: Tipex.
Matijević, M.; Radovanović, D. (2011), Nastava usmjerena na učenika. Zagreb: Školske novine.
Načini praćenja kvalitete
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 3. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.