| 3 ECTS | |
| 30 P + 15 M | |
| 0% primjene e-učenja | |
| Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
| Nositelji: Anna AlajbegSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Mogućnost praćenja i razumijevanja znanstvene literature te osobna primjena statistike u kvantitativnim istraživanjima odgoja i obrazovanja. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Nema |
| Očekivani ishodi učenja |
| 1. osposobljenost za izradu instrumenata, sistematiziranje, obradu i prezentaciju kvantitativnih podataka istraženog pedagoškog fenomena |
| 2. razumijevanje statističkih podataka i njihove logike |
| 3. uočavanje deskriptivnih pokazatelja fenomena i kauzalnih odnosa među fenomenima |
| 4. osposobljenost za praćenje pedagoške periodike |
| Sadržaj predmeta |
| 1. Statistika i osnovni statistički pojmovi |
| 2. Prikazivanje pedagoških pojava (označavanje, grupiranje, prezentacija) |
| 3. Mjerenje i osobitosti normalne naspodjele |
| 4.-8. Deskriptivna statistika |
| 9. Umjeravanje na osnovu decila i z-vrijednosti |
| 10.-14. Inferencijalna statistika |
| 15. Korelacija * |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Vježbe |
| Obveze studenata |
| Pohađanje nastave, položeni kolokviji ili ispit. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (2) - Kolokviji (1) - Usmeni ispit (1) - Pismeni ispit (1) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija, rezultati ispita (ukoliko mu student pristupi). |
| Obvezna literatura |
| 1. Petz, B. (2002. i dalje) Osnovne statističke metode za nematematičare. Naklada Slap, Zagreb |
| 2. Mužić, V. (1986.) Metodologija pedagoških istraživanja. Svjetlost, Sarajevo. (izabrana poglavlja) |
| 3. Mužić, V. (2004.) Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja, Educa, Zagreb. ** |
| Izborna literatura |
| 1. Mejovšek, M. (2003.). Uvod u kvantitativne metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima, Naklada Slap, Jastrebarsko. |
| 2. Šošić, I. – Serdar, V. (2000.). Uvod u statistiku, Školska knjiga, Zagreb. |
| 3. Gronlund, E. (1990.) Measurement and Evaluation in Teaching. Macmillan Pub.Co. |
| Načini praćenja kvalitete |
| Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika |
| Dodatne informacije |
| * Sadržaji nastave navedeni su za blok-satove (15termina x 2 sata) ** Sadržaji vježbi odrađuju se po grupama (15x1 po grupi) |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.) • Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |