PMS171: Primjena statistike u istraživanju obrazovanja (79235)

 3 
ECTS
30 P + 15 M
0% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Anna Alajbeg
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Mogućnost praćenja i razumijevanja znanstvene literature te osobna primjena statistike u kvantitativnim istraživanjima odgoja i obrazovanja.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Nema
Očekivani ishodi učenja
1. osposobljenost za izradu instrumenata, sistematiziranje, obradu i prezentaciju kvantitativnih podataka istraženog pedagoškog fenomena
2. razumijevanje statističkih podataka i njihove logike
3. uočavanje deskriptivnih pokazatelja fenomena i kauzalnih odnosa među fenomenima
4. osposobljenost za praćenje pedagoške periodike
Sadržaj predmeta
1. Statistika i osnovni statistički pojmovi
2. Prikazivanje pedagoških pojava (označavanje, grupiranje, prezentacija)
3. Mjerenje i osobitosti normalne naspodjele
4.-8. Deskriptivna statistika
9. Umjeravanje na osnovu decila i z-vrijednosti
10.-14. Inferencijalna statistika
15. Korelacija *
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Vježbe
Obveze studenata
Pohađanje nastave, položeni kolokviji ili ispit.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (2)
- Kolokviji (1)
- Usmeni ispit (1)
- Pismeni ispit (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, rezultati kolokvija, rezultati ispita (ukoliko mu student pristupi).
Obvezna literatura
1. Petz, B. (2002. i dalje) Osnovne statističke metode za nematematičare. Naklada Slap, Zagreb
2. Mužić, V. (1986.) Metodologija pedagoških istraživanja. Svjetlost, Sarajevo. (izabrana poglavlja)
3. Mužić, V. (2004.) Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja, Educa, Zagreb. **
Izborna literatura
1. Mejovšek, M. (2003.). Uvod u kvantitativne metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima, Naklada Slap, Jastrebarsko.
2. Šošić, I. – Serdar, V. (2000.). Uvod u statistiku, Školska knjiga, Zagreb.
3. Gronlund, E. (1990.) Measurement and Evaluation in Teaching. Macmillan Pub.Co.
Načini praćenja kvalitete
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika
Dodatne informacije
* Sadržaji nastave navedeni su za blok-satove (15termina x 2 sata) ** Sadržaji vježbi odrađuju se po grupama (15x1 po grupi)
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Fizika i informatika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.