PMS172: Pedagogija slobodnog vremena (79115)

 2 
ECTS
15 P + 15 S
0% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Anna Alajbeg
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Osvijestiti važnost osmišljavanja slobodnog vremena djece i mladih i njihovog odgoja i obrazovanja u slobodnom vremenu za slobodno vrijeme.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Položene Pedagogija (79121)i Didaktika (79107)
Očekivani ishodi učenja
1. Uočavanje prostora slobodnog vremena kao prostora odmora, rekreacije i
samoostvarenja.
2. Uočavanje prostora slobodnog vremena kao prostora primarne prevencije
PUP-a.
3. Shvaćanje specifičnosti djece i mladih radi artikulacije njihovog slobodnog
vremena.
4. Važnost raznolikosti ponude aktivnosti u slobodnom i slobode izbora.
Sadržaj predmeta
1. Pedagogija SV u sustavu pedagočkih disciplina.
2.-4. Slobodno vrijeme – pojam i shvaćanja.
5./7. Funkcije i vrste slobodnog vremena.
8./9. Karakteristike slobodnog vremena mladih.
10./11. Osobitosti mladih i slobodno vrijeme.
12/13. Aktivnosti mladih u slobodnom vremenu.
14. Društveno poželjne aktivnosti mladih u SV.
15. Područja djelovanja PSV.
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
Obveze studenata
Pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, položeni kolokviji ili ispit.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (0.5)
- Seminarski rad (0.5)
- Usmeni ispit (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, kvaliteta seminarskog rada, rezultati pismenog ispita.
Obvezna literatura
Arbunić, A. (2002.): Struktura slobodnog vremena djece (učenika) osnovnoškolske dobi. FF, Zagreb (neobjavljena doktorska disertacija).
Plenković, J. (2000.): Slobodno vrijeme mladeži. Sveučilište u Rijeci, Rijeka.
Izborna literatura
Martinić, T. (1977.): Slobodno vrijeme i suvremeno društvo. Informator, Zagreb.
Ilišin, V. (2001.): Djeca i mediji. Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Zagreb.
Načini praćenja kvalitete
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika.
Dodatne informacije
*Sadržaji seminarskih radova odrađuju se u seminarskim grupama (15x1 po grupi) i predstavljaju prezentaciju 1 znanstvenog rad iz područja slobodnog vremena (periodika)
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (izborni 3. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 1. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.