PMS173: Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti (79233)

 2 
ECTS
15 P + 15 S
0% primjene e-učenja
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly)
Nositelji: Anna Alajbeg, Antonija Bašić
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Osvijestiti važnost izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti za razvoj interesa djece, zadovoljenja osobnih potreba i motiva te omogućavanja profesionalnog usmjeravanja.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Položena Pedagogija (79121)i Didaktika (79107)
Očekivani ishodi učenja
1.Osposobljenost za planiranje, programiranje i izvođenje INA/IŠA
2.Uočavanje dispozicija, potencijala te moguće darovitosti učenika
3.Ospobljenost za praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća i nagnuća
4.Shvaćanje biti slobodnog stvaralačkog rada te osobitosti darovitih
Sadržaj predmeta
1.Etimološki i sadržajno srodni pojmovi
2.Uzroci, razlozi i uvjeti uvođenja INA–IŠA
3.Funkcije INA–IŠA
4.Zadaci INA–IŠA
5.Načela organizacije INA–IŠA
6.Vrste INA–IŠA s obzirom na sadržaj
7.Organizacijski oblici izvođenja INA-IŠA
8./9. Stvaralaštvo
10./11. Stvaralaštvo i mišljenje
12./13. Stvaralački čin – procesi i dimenzije
14./15.Stvaralaštvo i odgoj
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
Obveze studenata
Pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, položeni kolokviji ili ispit.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (0.5)
- Seminarski rad (0.5)
- Usmeni ispit (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, kvaliteta seminarskog rada, rezultati pismenog ispita.
Obvezna literatura
Previšić, V. (1987.): Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Školske novine, Zagreb.
Suhodolski, B. (1989.): Permanentno obrazovanje i stvaralaštvo. Školske novine, Zagreb.
Izborna literatura
Težak, S. (1979.): Ciljevi, načela, sadržaji, oblici i metode rada u slobodnim aktivnostima jezično-izražajne umjetnosti. Suvremena metodika nastave hrvatskog ili srpskog jezika, Zagreb.
Težak, S. (1979.): Literarne, novinarske, recitatorske i srodne družine. Školske novine, Zagreb
Načini praćenja kvalitete
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika
Dodatne informacije
* Sadržaji seminarskih radova odrađuju se u seminarskim grupama (15x1 po grupi) i predstavljaju izradu 1 programa INA/IŠA iz područja predmeta studiranja.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 •  Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.)
 •  Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.