2 ECTS | |
15 P + 15 S | |
0% primjene e-učenja | |
Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
Nositelji: Anna Alajbeg, Antonija BašićSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Osvijestiti važnost izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti za razvoj interesa djece, zadovoljenja osobnih potreba i motiva te omogućavanja profesionalnog usmjeravanja. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Položena Pedagogija (79121)i Didaktika (79107) |
Očekivani ishodi učenja |
1.Osposobljenost za planiranje, programiranje i izvođenje INA/IŠA |
2.Uočavanje dispozicija, potencijala te moguće darovitosti učenika |
3.Ospobljenost za praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća i nagnuća |
4.Shvaćanje biti slobodnog stvaralačkog rada te osobitosti darovitih |
Sadržaj predmeta |
1.Etimološki i sadržajno srodni pojmovi |
2.Uzroci, razlozi i uvjeti uvođenja INA–IŠA |
3.Funkcije INA–IŠA |
4.Zadaci INA–IŠA |
5.Načela organizacije INA–IŠA |
6.Vrste INA–IŠA s obzirom na sadržaj |
7.Organizacijski oblici izvođenja INA-IŠA |
8./9. Stvaralaštvo |
10./11. Stvaralaštvo i mišljenje |
12./13. Stvaralački čin – procesi i dimenzije |
14./15.Stvaralaštvo i odgoj |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari |
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, položeni kolokviji ili ispit. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (0.5) - Seminarski rad (0.5) - Usmeni ispit (1) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, kvaliteta seminarskog rada, rezultati pismenog ispita. |
Obvezna literatura |
Previšić, V. (1987.): Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Školske novine, Zagreb. |
Suhodolski, B. (1989.): Permanentno obrazovanje i stvaralaštvo. Školske novine, Zagreb. |
Izborna literatura |
Težak, S. (1979.): Ciljevi, načela, sadržaji, oblici i metode rada u slobodnim aktivnostima jezično-izražajne umjetnosti. Suvremena metodika nastave hrvatskog ili srpskog jezika, Zagreb. |
Težak, S. (1979.): Literarne, novinarske, recitatorske i srodne družine. Školske novine, Zagreb |
Načini praćenja kvalitete |
Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika |
Dodatne informacije |
* Sadržaji seminarskih radova odrađuju se u seminarskim grupama (15x1 po grupi) i predstavljaju izradu 1 programa INA/IŠA iz područja predmeta studiranja. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |