| 2 ECTS | |
| 15 P + 15 S | |
| 0% primjene e-učenja | |
| Samostalna katedra za DHZ (Sceduly) |
| Nositelji: Anna Alajbeg, Antonija BašićSuradnici: |
| Ciljevi predmeta |
| Osvijestiti važnost izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti za razvoj interesa djece, zadovoljenja osobnih potreba i motiva te omogućavanja profesionalnog usmjeravanja. |
| Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
| Položena Pedagogija (79121)i Didaktika (79107) |
| Očekivani ishodi učenja |
| 1.Osposobljenost za planiranje, programiranje i izvođenje INA/IŠA |
| 2.Uočavanje dispozicija, potencijala te moguće darovitosti učenika |
| 3.Ospobljenost za praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća i nagnuća |
| 4.Shvaćanje biti slobodnog stvaralačkog rada te osobitosti darovitih |
| Sadržaj predmeta |
| 1.Etimološki i sadržajno srodni pojmovi |
| 2.Uzroci, razlozi i uvjeti uvođenja INA–IŠA |
| 3.Funkcije INA–IŠA |
| 4.Zadaci INA–IŠA |
| 5.Načela organizacije INA–IŠA |
| 6.Vrste INA–IŠA s obzirom na sadržaj |
| 7.Organizacijski oblici izvođenja INA-IŠA |
| 8./9. Stvaralaštvo |
| 10./11. Stvaralaštvo i mišljenje |
| 12./13. Stvaralački čin – procesi i dimenzije |
| 14./15.Stvaralaštvo i odgoj |
| Vrste izvođenja nastave |
| - Predavanja - Seminari |
| Obveze studenata |
| Pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada, položeni kolokviji ili ispit. |
| Praćenje rada studenata (ECTS) |
| - Pohađanje nastave (0.5) - Seminarski rad (0.5) - Usmeni ispit (1) |
| Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
| Nazočnost na nastavi, aktivnost na nastavi, kvaliteta seminarskog rada, rezultati pismenog ispita. |
| Obvezna literatura |
| Previšić, V. (1987.): Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Školske novine, Zagreb. |
| Suhodolski, B. (1989.): Permanentno obrazovanje i stvaralaštvo. Školske novine, Zagreb. |
| Izborna literatura |
| Težak, S. (1979.): Ciljevi, načela, sadržaji, oblici i metode rada u slobodnim aktivnostima jezično-izražajne umjetnosti. Suvremena metodika nastave hrvatskog ili srpskog jezika, Zagreb. |
| Težak, S. (1979.): Literarne, novinarske, recitatorske i srodne družine. Školske novine, Zagreb |
| Načini praćenja kvalitete |
| Konzultacije, razgovor, aktivno sudjelovanje, evaluacija predmeta i nastavnika |
| Dodatne informacije |
| * Sadržaji seminarskih radova odrađuju se u seminarskim grupama (15x1 po grupi) i predstavljaju izradu 1 programa INA/IŠA iz područja predmeta studiranja. |
| Izvedba |
|
Sveučilišni diplomski studij • Biologija i kemija; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Informatika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) • Matematika; smjer: Nastavnički (obvezni 2. sem.) • Matematika i fizika; smjer: nastavnički (izborni 2. i 4. sem.) |
| Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |