PMT179: Obnovljivi izvori energije (87409)

 2 
ECTS
15 P + 15 S
30% primjene e-učenja
Odjel za politehniku (Sceduly)
Nositelji: Ivan Peko
Suradnici:
Ciljevi predmeta
Osposobljavanje studenata za: - usvajanje osnovnih znanja iz područja obnovljivih izvora energije (njihovu nužnost, potencijali i ograničenja, prednosti i nedostatci), - trajno usvajanje i produbljivanje znanja iz područja obnovljivih izvora energije. - razumijevanje suvremenih tehnologija za iskorištavanje obnovljivih izvora energije - jednostavne proračune komponenata i sustava za iskorištavanje obnovljivih izvora energije.
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta
Nema ih
Očekivani ishodi učenja
Studenti će nakon uspješno savladanog predmeta moći:
1. definirati i opisati različite obnovljive izvore energije (OIE),
2. objasniti potrebu za obnovljivim izvorima energije i kritički procijeniti njihove prednosti i nedostatke,
3. skicirati jednostavne sustave OIE,
4. primijeniti stečena znanja može u drugim kolegijima kao i u budućoj nastavničkoj praksi.
Sadržaj predmeta
1. tjedan: Predavanje (2 sata): Uvodno predavanje. Upoznavanje studenata sa pravilima, literaturom i tijekom izvođenja nastave. Upoznavanje sa sadržajem predmeta. Uvod, definicije, problemi sa sadašnjim energetskim sustavom, moguća rješenja. Energetske statistike.
2. tjedan: Predavanje (1 sat): Solarna energija i tehnologije za njeno iskorištavanje; solarni termalni sustavi. Seminar (1 sat): Podjela tema za seminarske radove.
3. tjedan: Predavanje (2 sata): Solarna energija i tehnologije za njeno iskorištavanje; solarne elektrane i fotonaponski sustavi.
4. tjedan: Predavanje (2 sata): Energija vjetra; vjetroturbine.
5. tjedan: Predavanje (2 sata): Hidroenergija; hidroelektrane, vodne turbine.
6. tjedan: Predavanje (2 sata): Energija plime i oseke, energija morskih struja, energija valova, Geotermalna energija i tehnologije za njeno iskorištavanje.
7. tjedan: Predavanje (2 sata): Energija biomase.
8. tjedan: Predavanje (2 sata): Vodikove energetske tehnologije
9. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova.
10. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova.
11. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova.
12. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova.
13. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova.
14. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova.
15. tjedan: Seminar (2 sata): Budućnost obnovljivih izvora energije, zaključci.
Vrste izvođenja nastave
- Predavanja
- Seminari
- Samostalni zadaci
- Konzultacije
Obveze studenata
Aktivno sudjelovanje na predavanjima. Samostalna izrada i prezentacija seminarskog rada. Aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu.
Praćenje rada studenata (ECTS)
- Pohađanje nastave (1)
- Seminarski rad (1)
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
Ispit ili provjera stečenih kompetencija će se vršiti putem seminarskih radova. Svaki student, ili grupa studenata će dobiti dva zadatka/ teme koje će oni trebati obraditi u dva seminarska rada i prezentirati ih nastavniku i kolegama.
Obvezna literatura
Predavanja – Obnovljivi izvori energije - online
Labudović, Obnovljivi izvori energije, Energetika marketing, Zagreb, 2002.
Izborna literatura
1. A. Azapagic, R. Clift, Sustainable Development in Practice, John Wiley & Sons, NY, 2004.
2. V. Knapp, Novi izvori energije, Školska knjiga, Zagreb, 1993.
3. V. Paar, Energetska kriza: gdje (ni)je izlaz?, Školska knjiga, Zagreb, 1984
4. Godfey Boyle, Renewable Energy, Oxford Univesity Press, 2004.
5. Internet
Načini praćenja kvalitete
Vođenje evidencije o prisutnosti na nastavi;
Godišnja analiza uspješnosti polaganja ispita;
Studentska anketa s ciljem evaluacije nastavnika;
Povratna informacija od strane studenata koji su već diplomirali o relevantnosti sadržaja predmeta,
Samoanaliza.
Izvedba
Sveučilišni diplomski studij
 •  Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. sem.)
 •  Fizika; smjer: Računarska fizika (izborni 2. sem.)
 •  Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.)
 
Napomene:
Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe.
Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija.