2 ECTS | |
15 P + 15 S | |
30% primjene e-učenja | |
Odjel za politehniku (Sceduly) |
Nositelji: Ivan PekoSuradnici: |
Ciljevi predmeta |
Osposobljavanje studenata za: - usvajanje osnovnih znanja iz područja obnovljivih izvora energije (njihovu nužnost, potencijali i ograničenja, prednosti i nedostatci), - trajno usvajanje i produbljivanje znanja iz područja obnovljivih izvora energije. - razumijevanje suvremenih tehnologija za iskorištavanje obnovljivih izvora energije - jednostavne proračune komponenata i sustava za iskorištavanje obnovljivih izvora energije. |
Uvjeti (kompetencije) za upis predmeta |
Nema ih |
Očekivani ishodi učenja |
Studenti će nakon uspješno savladanog predmeta moći: |
1. definirati i opisati različite obnovljive izvore energije (OIE), |
2. objasniti potrebu za obnovljivim izvorima energije i kritički procijeniti njihove prednosti i nedostatke, |
3. skicirati jednostavne sustave OIE, |
4. primijeniti stečena znanja može u drugim kolegijima kao i u budućoj nastavničkoj praksi. |
Sadržaj predmeta |
1. tjedan: Predavanje (2 sata): Uvodno predavanje. Upoznavanje studenata sa pravilima, literaturom i tijekom izvođenja nastave. Upoznavanje sa sadržajem predmeta. Uvod, definicije, problemi sa sadašnjim energetskim sustavom, moguća rješenja. Energetske statistike. |
2. tjedan: Predavanje (1 sat): Solarna energija i tehnologije za njeno iskorištavanje; solarni termalni sustavi. Seminar (1 sat): Podjela tema za seminarske radove. |
3. tjedan: Predavanje (2 sata): Solarna energija i tehnologije za njeno iskorištavanje; solarne elektrane i fotonaponski sustavi. |
4. tjedan: Predavanje (2 sata): Energija vjetra; vjetroturbine. |
5. tjedan: Predavanje (2 sata): Hidroenergija; hidroelektrane, vodne turbine. |
6. tjedan: Predavanje (2 sata): Energija plime i oseke, energija morskih struja, energija valova, Geotermalna energija i tehnologije za njeno iskorištavanje. |
7. tjedan: Predavanje (2 sata): Energija biomase. |
8. tjedan: Predavanje (2 sata): Vodikove energetske tehnologije |
9. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova. |
10. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova. |
11. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova. |
12. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova. |
13. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova. |
14. tjedan: Seminar (2 sata): Prezentacije seminarskih radova. |
15. tjedan: Seminar (2 sata): Budućnost obnovljivih izvora energije, zaključci. |
Vrste izvođenja nastave |
- Predavanja - Seminari - Samostalni zadaci - Konzultacije |
Obveze studenata |
Aktivno sudjelovanje na predavanjima. Samostalna izrada i prezentacija seminarskog rada. Aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu. |
Praćenje rada studenata (ECTS) |
- Pohađanje nastave (1) - Seminarski rad (1) |
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata |
Ispit ili provjera stečenih kompetencija će se vršiti putem seminarskih radova. Svaki student, ili grupa studenata će dobiti dva zadatka/ teme koje će oni trebati obraditi u dva seminarska rada i prezentirati ih nastavniku i kolegama. |
Obvezna literatura |
Predavanja – Obnovljivi izvori energije - online |
Labudović, Obnovljivi izvori energije, Energetika marketing, Zagreb, 2002. |
Izborna literatura |
1. A. Azapagic, R. Clift, Sustainable Development in Practice, John Wiley & Sons, NY, 2004. |
2. V. Knapp, Novi izvori energije, Školska knjiga, Zagreb, 1993. |
3. V. Paar, Energetska kriza: gdje (ni)je izlaz?, Školska knjiga, Zagreb, 1984 |
4. Godfey Boyle, Renewable Energy, Oxford Univesity Press, 2004. |
5. Internet |
Načini praćenja kvalitete |
Vođenje evidencije o prisutnosti na nastavi; Godišnja analiza uspješnosti polaganja ispita; Studentska anketa s ciljem evaluacije nastavnika; Povratna informacija od strane studenata koji su već diplomirali o relevantnosti sadržaja predmeta, Samoanaliza. |
Izvedba |
Sveučilišni diplomski studij • Fizika; smjer: Nastavnički (izborni 2. sem.) • Fizika; smjer: Računarska fizika (izborni 2. sem.) • Informatika i tehnika; smjer: nastavnički (izborni 4. sem.) |
Napomene: Vrste nastave (tip): (P) Predavanja; (S) Seminari; (A) Auditorne vježbe; (PK) Vježbe u praktikumu; (L) Laboratorijske vježbe; (M) Metodičke vježbe; (TJ) Vježbe tjelesnog odgoja; (T) Terenske vježbe. Prije početka nastave moguće su rošade izvođača nastave u svrhu optimizacije opterećenja. Prikazana je testna verzija automatskog generiranja informacija. |