Demonstracija usporedbe akceleracija  
     
 
Demonstracija prikazana na slici 6(a) je osmišljena kako bi se uklonile nejasnoće u razlici između brzine i akceleracije te pomoglo učenicima povezati ove pojmove sa stvarnim gibanjem.
 
   
 
U ovom eksperimentu dvije kuglice se kotrljaju na kosini i to na način da se svaka najprije giba po ravnoj podlozi, a zatim po kosini. Kosi dio puta počinje na istim mjestima. Kuglica A kotrlja se na dužoj horizontalnoj traci i ima manju akceleraciju na kosini, jer se kotrlja po ravnijoj kosini. Dvije kuglice počinju se gibati u isto vrijeme, ali kuglica A starta iz položaja koji je iza kuglice B i ima veću početnu brzinu. Dvije kuglice dolaze do rubova horizontalne podloge u istom trenutku. Kuglica A prestiže kuglicu B kada se počnu gibati niz kosinu. Iako obje kuglice ubrzaju na kosini, kuglica B ima veću akceleraciju. Kada kuglica B postigne istu brzinu kao kuglica A, i dalje se nalazi iza kuglice A. Za kratko vrijeme razmak među kuglicama ostaje gotovo konstantan što znači da kuglice imaju istu brzinu. Kuglica B počinje se približavati kuglici A, ali kosina završi prije nego li kuglica B prestigne kuglicu A. Gibanja su prikazana grafički na slici 6(b) te nisu pokazana učenicima kako bi oni donijeli zaključke na temelju onoga što su vidjeli.
 
 

Gibanja su prikazana istodobno te se pitalo učenike: „Kako se odnose akceleracije?“ Točno razmišljanje bi ovako zvučalo: U trenutku kada su obje kuglice na početku kosina, brzina kuglice B je manja od brzine kuglice A, ali kasnije obje imaju istu brzinu. Brzina kuglice B više se povećava za isto vrijeme. Zato kuglica B ima veću akceleraciju od A.

 
  Mnogi učenici tvrde kako obje kuglice imaju istu akceleraciju što je pogrešno. Demonstrator usmjerava pozornost učenika na trenutne brzine kuglica u dvama različitim trenucima kako bi učenici usporedili njihove akceleracije. Učenici odrede promjenu brzine za svaku kuglicu i vremenski interval potreban za te promjene. Zatim usporede odnos za dvije kuglice kako bi odredili koja ima veću akceleraciju.